Jump to content

Onico snus reklam.

SallaD
 Share

Recommended Posts

"Dock visar en studie från 2004 på 10 000 norrmän att snusare löper 67 % högre risk att drabbas av bukspottkörtelcancer, en cancerform med hög dödlighet där endast 2 % överlever 5 år efter diagnos."

Den där studien är inte så trovärdig.

Den är gjord på norrmän som någon gång testat snus eller annan rökfri tobak, inte folk som brukar snus eller annan rökfritobak.

Det tycker inte jag är en trovärdig undersökning.

@TheDude: jag googlade nu på bukspottkörtelcancer.

Det jag hittade var att det är mycket ovanligt i Sverige vilket det inte borde vara när vi har så många snusare, sen så hitta jag inget om att användning av snus skulle öka risken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det jag stör mig mest på är när man sitter på bussen till exempel, och fjortisen som sitter bakom tar upp en prilla. Fan vad det stinker, jag får huvudvärk av lukten. Nej, jag fattar inte hur folk kan utsätta sig för skiten. Går runt med världens fetaste överläpp och stinkande andedräkt. Sen, när det är färdigsnusat, kletar de fast skiten var som helst och torkar av fingrarna på närmaste yta. Fan va illa.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag stör mig mest på är när man sitter på bussen till exempel, och fjortisen som sitter bakom tar upp en prilla. Fan vad det stinker, jag får huvudvärk av lukten. Nej, jag fattar inte hur folk kan utsätta sig för skiten. Går runt med världens fetaste överläpp och stinkande andedräkt. Sen, när det är färdigsnusat, kletar de fast skiten var som helst och torkar av fingrarna på närmaste yta. Fan va illa.

Man får reeeespekt vet du.....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men det beror ju inte på snuset utan på den som använder det.

Eller lukten kan ju inte dom göra något åt, att dom far så stora överläppar är ju för att dom tror dom är coola när dom kan ta stora snusar.

Själv slänger jag jämt snus i papperskorgar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor