Jump to content

Onico snus reklam.

SallaD
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så man måste göra saken och/eller ha provat för att ha en åsikt?

Faktist, mer eller mindre.

Jag hade uppfattningen att alla som lyssnade på "rap"* vad bögar och dumma i huvudet, åkte skateboard och rökte munbloss framför fjortisar när jag själv var ung och dum.

Kollar du på min lastfm sida så ser du vad jag själv lyssnar på mest nuför tiden.

(*rap var allt som jag inte gillade i princip, rap, hip-hop, techno, trance, RnB, raggae m.m.)

Sen finns det saker som man kanske inte vill/kan testa, men då får man läsa på sig från båda parter.

Jag tycker t.ex. att folk som håller på med body-hanging(hänger sig i krokar i skinnet) är en aning rubbade i skallen. Kommer antagligen aldrig att testa det för jag är för feg, men tror säkert att det är en grym känsla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nyligen fastslaget att även snus är cancerframkallande, och cancer är rätt dåligt för hälsan.

Åfan.

Ja, dom har ju inte kunnat bevisa det innan.

Undra om de ändrar varningslapparna på snuset då, det borde dom väl?

Men om vi bortser från cancer eftersom dom inte kunnat sagt något om det innan, vad är då ohälsosamt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv testat snus appropå att tråden redan är offtopic och ingen verkar bry sig.Jag har själv testat snus och det var inte något speciellt. Det var allt annat än gott iaf.

Snus är i princip så långt som jag kan tänka mig testa, allt annat än snus testar jag inte. Då talar vi droger och cigg osv.

Sedan att man luktar nisse i munnen är yttligare ett argument till att inte snusa, jag menar, hur kul är det att gå runt och lukta avlopp i munnen? Nej, usch.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nyligen fastslaget att även snus är cancerframkallande, och cancer är rätt dåligt för hälsan.

Lustigt jag läste precis att dom Inte kan hitta några bevis på att snus är cancerframkallande. Visst, det har förekommit ett fåtal fall där snusare har fått munhålecancer, men hur många procentuellt sett har fått cancer av snusning ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lustigt jag läste precis att dom Inte kan hitta några bevis på att snus är cancerframkallande. Visst, det har förekommit ett fåtal fall där snusare har fått munhålecancer, men hur många procentuellt sett har fått cancer av snusning ?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=5...ousRenderType=6

Snus ökar risken för cancer i munnen och bukspottkörteln. Den bedömningen gör WHO:s institut för cancerforskning i en färsk studie.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=523069

"Snusexperter dolde ökning av cancerriskerna"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar ändå inte det här med mun cancer av snus.

Vi säger såhär min brorsa har snusat sen 15 års ålder och nu är han 29 år han har hur fin munhygien som helst, hur fint tandkött som helst och inge muuncancer.

En kompis farsa har snusat sen 12 års ålder, osäker på ålder nu runt 45-50 säger vi.

Exakt lika som med min brorsa.

Jag har snusat sen 13 års ålder, och jag har också bra munhygien och bra tandkött.

Dom som får muncancer måste då isånafall måste ha väldigt dålig munhygien eller nått sånt.

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi säger såhär min brorsa har snusat sen 15 års ålder och nu är han 29 år han har hur fin munhygien som helst, hur fint tandkött som helst och inge muuncancer.

En kompis farsa har snusat sen 12 års ålder, osäker på ålder nu runt 45-50 säger vi.

Jag har snusat sen 13 års ålder, och jag har också bra munhygien och bra tandkött.

Dom som får muncancer måste då isånafall måste ha väldigt dålig munhygien eller nått sånt.

Ni har väl inte anlagen för det i er släkt men du kan inte dra slutsatser pga det, en undersökning av Världshälsoorganisationen väger lite tyngre än dina erfarenheter. Föresten är cancer nåt man oftast får sent i livet så ropa inte hej :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag inte fattar, varför sitter ni som inte snusar och säger "BORT MED SNUS"?

2 saker innan jag går vidare.

1. har ni nånsin provat?

2. varför säga sådär, ni snusar inte varför ens bry er?

och det som darkjack sa mycket tidigare i topicen om att folk lägger ut för mycket pengar på snus

SLUTA BRY DIG.

Det är väl deras bekymmer om det eller hur?

ARGH aja OT nu.

Onico är inget gott :wub:

Och ingen bild hittade jag heller

Det påverkar mig eftersom att jag kommer vara tvungen att betala mer skatt för att ni strejkar bort jobben! Om det är strejk, kräver facken typ 500 mer i månaden. Efter ett par veckor brukar facken ge sig och kalla följande deal för en dundersuccé: 20 kronor extra i månaden, plus att 300 personer får varslas.

Sen får jag betala extra skatt för de här 300 personerna. Sen får jag betala ytterligare skatt för Cancervården, och om det blir gratis tandvård igen kommer jag betala extra för snusarnas tandvård (Snus orsakar ofta tandlossning).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni har väl inte anlagen för det i er släkt men du kan inte dra slutsatser pga det, en undersökning av Världshälsoorganisationen väger lite tyngre än dina erfarenheter. Föresten är cancer nåt man oftast får sent i livet så ropa inte hej :wub:

Farfar snusade i över 60 år, dog när han var 91. Cancer, javisst. Men tror inte snus gör så man får prostata-cancer.

@darkjak: Ditt supermiffo! Så det är bara snusare som strejkar nu då. Ja, kan inte du flytta tillbaka till polen eller var fan du nu kom ifrån, du är rubbad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Farfar snusade i över 60 år, dog när han var 91. Cancer, javisst. Men tror inte snus gör så man får prostata-cancer.

@darkjak: Ditt supermiffo! Så det är bara snusare som strejkar nu då. Ja, kan inte du flytta tillbaka till polen eller var fan du nu kom ifrån, du är rubbad.

Nej, men det är mestadels tobakberoende. Som sagt, sluta omtolka mina svar.

Jag läste i någon tidning för ett par år sedan att det mestadels är industriarbetare och liknande som använde tobak (allra mest lågutbildade kvinnor tydligen). Alltså de som strejkar stup i kvarten!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=5...ousRenderType=6

Snus ökar risken för cancer i munnen och bukspottkörteln. Den bedömningen gör WHO:s institut för cancerforskning i en färsk studie.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=523069

"Snusexperter dolde ökning av cancerriskerna"

Sverige har minst fall av bukspottkörtelcancer i europa så tycker det värkar väldigt konstigt om snus ökar risken för det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Källa?

Det skulle ju kunna bero på att vi även har bäst (?) sjukvård.

Ja ska försöka hitta sidan, fick upp den när jag sökte på bukspottkörtelcancer på google, men för att vi är bra på sjukvård borde ju inte minska mängden människor som får bukspottkörtelcancer utan att vi borde klara bota fler eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara en fråga Dude. Kritiserar dig inte och kommer inte att debattera eller något, men jag bara undrar vad som får dig att verka vara emot snus men för cannabis?

Om jag kan tillföra något till en diskussion så gör jag det. Hade hört på nyheterna nångång att snus var cancerframkallande och när Frenzy menade att det var ofarligt var jag ju tvungen att säga det och sen stärka det och argumentera för det :)

Jag har inget emot snus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- ZcruweN -

En sak jag inte fattar, varför sitter ni som inte snusar och säger "BORT MED SNUS"?

2 saker innan jag går vidare.

1. har ni nånsin provat?

2. varför säga sådär, ni snusar inte varför ens bry er?

och det som darkjack sa mycket tidigare i topicen om att folk lägger ut för mycket pengar på snus

SLUTA BRY DIG.

Det är väl deras bekymmer om det eller hur?

-----------------------------------------------------

Varför icke-snusare bryr sig... En anledning är att vi som inte är snusare också måste stå ut med era jävla prillor som verkar vara så jävla svårt att lägga i en sopptunna istället måste alla kasta iväg dem på alla möjliga ställen för de är för lata för att vara sjysta mot resten... duh...

Anledning två är att de som drabbas p.g.a. cancer får vård som är skattefinansierad alltså behöver icke snusare betala för något som du vet om att du kan bli sjuk av... Men det är väl lugnt sålänge alla bryr sig om dig eller hur?

@ Stellhell

Så fan heller att man behöver testa snus för att ha en åsikt om det... Det är som att jag skulle säga att man måste ha varit soldat och slagits i ett krig för att få en en åsikt om krig...

- Frenzy -

Berätta för mig varför snus är dåligt för hälsan.

--------------------------------------------------------

Det här är fan läskigt... Men okej, nästa gång du köper snus... testa att läsa på den vita lappen... Den kommer förmodligen inte prata om snus på en äng med röda rosor... Och om du inte tror på dem så kan du gå in på internet som t.ex. wikipedia =

"Dock visar en studie från 2004 på 10 000 norrmän att snusare löper 67 % högre risk att drabbas av bukspottkörtelcancer, en cancerform med hög dödlighet där endast 2 % överlever 5 år efter diagnos."

Sounds like fun!

- Zcruwen -

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Men grattis din familj har väl tur... Det är dock långt ifrån alla som har det... Och som TheDude var inne på... Det är aldrig för sent att få det...

- Stellhell -

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wow, visst att hans argument inte var vattentätt men supermiffo och att han ska åka hem till där han kom ifrån? Jeez... give me a break... Det jag tolkar på hans inlägg vilket flera snus-positiva i den här tråden helt verkat missa och istället valt personangrepp är att de är många som snusar (wikipedia säger "I Sverige finns det drygt en miljon snusare.")... Och att det finns många arbetare som snusar (sen om de är fler än andra människor på andra arbeten vet inte jag)... Men om nu dessa arbetare som strejkar och som snusar istället laggt ner med snuset skulle dom haft mer pengar över och därmed kanske inte behövt strejka som inte alltid leder till efterlängtat resultat...

Snusa och röka nikotin försämrar din hälsa, ekonomi och hygien... Om ni vill forsätta med era dumma missbruk så go ahead men släng prillan (eller ciggen för den delen) i en sopptunna eller askfat för fan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor