Jump to content

Är vi ensamma?

ZcruweN
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Då är det ju inte vatten längre.

Inte vatten för oss, men andra varelsers vatten.

GIZmo: Står ganska mycket intressant här om vad mars är uppbygt på B)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mars_(planet)

Ganska intressant reportage :P

Människor på Mars

NASA:s vision är att det senast 2025 ska stå en människa på Mars. Detta ambitiösa projekt kommer att kräva mycket planering. ESA har som mål att sända människor senast 2030. När människor någon gång åker till Mars kommer de nog stanna och bygga upp en bas för forskning. I det långa loppet kommer det kanske att vara möjligt att göra Mars mer jordliknande genom terraformning, vilket kan innebära att man pumpar in växthusgaser i atmosfären så att planeten blir varmare. Om isen smälte och vattnet började rinna skulle man kunna odla växter, och dessa skulle förvandla koldioxiden till syre som går att andas. Efter tusentals, eller till och med så snart som efter några hundra år, skulle kolonister kunna vandra på Mars utan syrgasmask. Eftersom planeten saknar ett skyddande magnetfält behöver människorna fortfarande skydda sig mot solvinden och övriga kosmiska partiklar.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Universum är ju oändligt, det är klart att det finns liv någonstans. Med "liv" behöver det ju inte vara gröna gubbar, det kan ju likaväl vara små encelliga organismer som kommer ta tusentals år på sig att utvecklas till något. Men liv finns det allt. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte vatten för oss, men andra varelsers vatten.

GIZmo: Står ganska mycket intressant här om vad mars är uppbygt på B)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mars_(planet)

Ganska intressant reportage :P

Människor på Mars

NASA:s vision är att det senast 2025 ska stå en människa på Mars. Detta ambitiösa projekt kommer att kräva mycket planering. ESA har som mål att sända människor senast 2030. När människor någon gång åker till Mars kommer de nog stanna och bygga upp en bas för forskning. I det långa loppet kommer det kanske att vara möjligt att göra Mars mer jordliknande genom terraformning, vilket kan innebära att man pumpar in växthusgaser i atmosfären så att planeten blir varmare. Om isen smälte och vattnet började rinna skulle man kunna odla växter, och dessa skulle förvandla koldioxiden till syre som går att andas. Efter tusentals, eller till och med så snart som efter några hundra år, skulle kolonister kunna vandra på Mars utan syrgasmask. Eftersom planeten saknar ett skyddande magnetfält behöver människorna fortfarande skydda sig mot solvinden och övriga kosmiska partiklar.

Enligt Illustrerad Vetenskap tar det cirka 100000 år tills Mars är som Tellus. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt Illustrerad Vetenskap tar det cirka 100000 år tills Mars är som Tellus. ^_^

Aja det kanske, men dom får arbeta så långt dom hinner så, får väl folket anpassa sig efter atmosfären ^_^

Jag tycker människan börjar komma i klass med "Gud" , dröjjer väl inte länge till så

kan människan göra Åska över ett helt land.

Det skulle ju kunna bli en vana att gå i rymd dräkt också :(

Skulle vara underbart Om människan har en till planet som gjorden, där folk kan leva i Harmoni B)

Och inga myggor, inga fästingar, inga spindlar, inga människoätande djur.

Hoppas man fortfarande lever när processen är färdig, men i ett annat liv ^^

En berättelse jag kom på :P

En ny stormakts tid börjar:

i Framtiden har alla stora mäktiga land evakuerat jorden.

Ryssarna på Jupiter, Britterna och Amerikanarna på mars.

Sen börjar dom kriga om alla planeter.

SLUT!

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja det kanske, men dom får arbeta så långt dom hinner så, får väl folket anpassa sig efter atmosfären :P

Det skulle ju kunna bli en vana att gå i rymd dräkt också ^_^

Skulle vara underbart Om människan har en till planet som gjorden, där folk kan leva i Harmoni B)

Och inga myggor, inga fästingar, inga spindlar, inga människoätande djur.

Hoppas man fortfarande lever när processen är färdig, men i ett annat liv ^^

Antagligen är det väl på mars vi ska bo när vi har förstört jorden tillräckligt. Iallafall som vi håller på idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som barn tänkte jag ofta på att vi människor var som robotar som ngn annan styrde. Precis som man lekte med sina leksaker när man var liten. Funderingarna kring det lilla och det stora blev intressant. Fast den tanken har väl alla haft (på ett ungefär iaf).

Min teori om det finns liv utanför vårt solsystem är ringa, med tanke på att man i princip har 0 bevis om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt häftigt att vi sitter här och spekulerar och i en helt annan galax, flera miljontals mil härifrån, finns det andra som kanske spekulerar om samma sak.

OM det nu finns andra intelligenta varleser som har IQ som Einstein, eller något :wub:

Eller så har dom så högteknologiska grejer så de redan vet att vi finns. Om universum är så stort, varför skulle människan vara den smartaste varelsen av alla då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Små bakterier har dom väll hittat på nån planet? Har för mig att jag såg det på tv eller nåt sånt.. nån som vet "exakt" vad dom hittat? Nå små.. bakterier eller nåt har jag för mig.. nån som vet vart?

Nej, för då hade dom inte frågat om vi är ensama i universum. Man tror att det kan finnas liv på en av jupiters månar Europa. Då den ser ut som jorden när den var i nytt sick

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man verkligen tror att Universum är oändligt borde det finnas oändligt många exakta kopior av jorden, med exakt samma uppsättning människor, djur osv. Alla livsformer som kan existera skulle också existera, även dom i oändligt många kopior runt om i Universum, så svar nej; vi är inte ensamma. Oändligt är ett rätt stort begrepp vet ni men jag tvivlar på att det ligger till såhär men jag är heller inte så förtjust i att spekulera i det.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor