aikjonas12 Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 (redigerad) Hur ser ett spår av vatten ut? Urgröpningar, något som ska likna en uttorkad sjö. Antar det, men rent H2Ohar de väl inte hittat?! Redigerad 5 juli, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Urgröpningar, liknande uttorkade sjöar. Antar det, men rent H2Ohar de väl inte hittat?! Det är väl också möjligt att vattnet skulle ha en annan Formel på andra planeter också? Och uppbyggt på helt okända atomer för oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Det är väl också möjligt att vattnet skulle ha en annan Formel på andra planeter också? Och uppbyggt på helt okända atomer för oss. Då är det ju inte vatten längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Dom har väll hittat is på mars? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 (redigerad) Då är det ju inte vatten längre. Inte vatten för oss, men andra varelsers vatten. GIZmo: Står ganska mycket intressant här om vad mars är uppbygt på http://sv.wikipedia.org/wiki/Mars_(planet) Ganska intressant reportage Människor på Mars NASA:s vision är att det senast 2025 ska stå en människa på Mars. Detta ambitiösa projekt kommer att kräva mycket planering. ESA har som mål att sända människor senast 2030. När människor någon gång åker till Mars kommer de nog stanna och bygga upp en bas för forskning. I det långa loppet kommer det kanske att vara möjligt att göra Mars mer jordliknande genom terraformning, vilket kan innebära att man pumpar in växthusgaser i atmosfären så att planeten blir varmare. Om isen smälte och vattnet började rinna skulle man kunna odla växter, och dessa skulle förvandla koldioxiden till syre som går att andas. Efter tusentals, eller till och med så snart som efter några hundra år, skulle kolonister kunna vandra på Mars utan syrgasmask. Eftersom planeten saknar ett skyddande magnetfält behöver människorna fortfarande skydda sig mot solvinden och övriga kosmiska partiklar. Redigerad 5 juli, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Universum är ju oändligt, det är klart att det finns liv någonstans. Med "liv" behöver det ju inte vara gröna gubbar, det kan ju likaväl vara små encelliga organismer som kommer ta tusentals år på sig att utvecklas till något. Men liv finns det allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Inte vatten för oss, men andra varelsers vatten. GIZmo: Står ganska mycket intressant här om vad mars är uppbygt på http://sv.wikipedia.org/wiki/Mars_(planet) Ganska intressant reportage Människor på Mars NASA:s vision är att det senast 2025 ska stå en människa på Mars. Detta ambitiösa projekt kommer att kräva mycket planering. ESA har som mål att sända människor senast 2030. När människor någon gång åker till Mars kommer de nog stanna och bygga upp en bas för forskning. I det långa loppet kommer det kanske att vara möjligt att göra Mars mer jordliknande genom terraformning, vilket kan innebära att man pumpar in växthusgaser i atmosfären så att planeten blir varmare. Om isen smälte och vattnet började rinna skulle man kunna odla växter, och dessa skulle förvandla koldioxiden till syre som går att andas. Efter tusentals, eller till och med så snart som efter några hundra år, skulle kolonister kunna vandra på Mars utan syrgasmask. Eftersom planeten saknar ett skyddande magnetfält behöver människorna fortfarande skydda sig mot solvinden och övriga kosmiska partiklar. Enligt Illustrerad Vetenskap tar det cirka 100000 år tills Mars är som Tellus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Rätt häftigt att vi sitter här och spekulerar och i en helt annan galax, flera miljontals mil härifrån, finns det andra som kanske spekulerar om samma sak. OM det nu finns andra intelligenta varleser som har IQ som Einstein, eller något Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 (redigerad) Enligt Illustrerad Vetenskap tar det cirka 100000 år tills Mars är som Tellus. Aja det kanske, men dom får arbeta så långt dom hinner så, får väl folket anpassa sig efter atmosfären Jag tycker människan börjar komma i klass med "Gud" , dröjjer väl inte länge till så kan människan göra Åska över ett helt land. Det skulle ju kunna bli en vana att gå i rymd dräkt också Skulle vara underbart Om människan har en till planet som gjorden, där folk kan leva i Harmoni Och inga myggor, inga fästingar, inga spindlar, inga människoätande djur. Hoppas man fortfarande lever när processen är färdig, men i ett annat liv ^^ En berättelse jag kom på En ny stormakts tid börjar: i Framtiden har alla stora mäktiga land evakuerat jorden. Ryssarna på Jupiter, Britterna och Amerikanarna på mars. Sen börjar dom kriga om alla planeter. SLUT! Redigerad 5 juli, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Aja det kanske, men dom får arbeta så långt dom hinner så, får väl folket anpassa sig efter atmosfären Det skulle ju kunna bli en vana att gå i rymd dräkt också Skulle vara underbart Om människan har en till planet som gjorden, där folk kan leva i Harmoni Och inga myggor, inga fästingar, inga spindlar, inga människoätande djur. Hoppas man fortfarande lever när processen är färdig, men i ett annat liv ^^ Antagligen är det väl på mars vi ska bo när vi har förstört jorden tillräckligt. Iallafall som vi håller på idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Som barn tänkte jag ofta på att vi människor var som robotar som ngn annan styrde. Precis som man lekte med sina leksaker när man var liten. Funderingarna kring det lilla och det stora blev intressant. Fast den tanken har väl alla haft (på ett ungefär iaf). Min teori om det finns liv utanför vårt solsystem är ringa, med tanke på att man i princip har 0 bevis om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Nej det tror jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Rätt häftigt att vi sitter här och spekulerar och i en helt annan galax, flera miljontals mil härifrån, finns det andra som kanske spekulerar om samma sak. OM det nu finns andra intelligenta varleser som har IQ som Einstein, eller något Eller så har dom så högteknologiska grejer så de redan vet att vi finns. Om universum är så stort, varför skulle människan vara den smartaste varelsen av alla då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Små bakterier har dom väll hittat på nån planet? Har för mig att jag såg det på tv eller nåt sånt.. nån som vet "exakt" vad dom hittat? Nå små.. bakterier eller nåt har jag för mig.. nån som vet vart? Nej, för då hade dom inte frågat om vi är ensama i universum. Man tror att det kan finnas liv på en av jupiters månar Europa. Då den ser ut som jorden när den var i nytt sick Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 (redigerad) Om man verkligen tror att Universum är oändligt borde det finnas oändligt många exakta kopior av jorden, med exakt samma uppsättning människor, djur osv. Alla livsformer som kan existera skulle också existera, även dom i oändligt många kopior runt om i Universum, så svar nej; vi är inte ensamma. Oändligt är ett rätt stort begrepp vet ni men jag tvivlar på att det ligger till såhär men jag är heller inte så förtjust i att spekulera i det. Redigerad 6 juli, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Som Tom Cruise(tror jag) sa "Är ni så egoistiska att ni tror att ni är dom enda i hela universum" Med det vill jag säga att jag tror det finns liv nånstans långt borta som vi antagligen inte kommer träffa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Eller så har dom så högteknologiska grejer så de redan vet att vi finns. Om universum är så stort, varför skulle människan vara den smartaste varelsen av alla då? Hmm ja så kan det också vara, men som sagt så spekulerar jag bara =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Som rabarben sa.. Men jag har en fråga, visst är universum stort.. men de måste ta slut någonstans, men hur då? De kan väl inte vara en stor svart vägg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Som rabarben sa.. Men jag har en fråga, visst är universum stort.. men de måste ta slut någonstans, men hur då? De kan väl inte vara en stor svart vägg? Kanske är bara universum en enda stor planet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Hur ser ett spår av vatten ut? Det är väl typ sprickor på ytan har jag för mig, om man då syftar på spår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts