ZcruweN Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Jag har nu kollat på bra många avsnitt på discovery som handlar om Utomjordingar. Där tar dom upp allt möljigt som t.ex varför färdas dom hit? Finns det mänskliga Hybrider på jorden? (alltså utomjordiska människor) En sak i slutet fick mig att tänka om, och jag har faktist tänkt på det här väldigt länge. Ni har förmodligen sett filmen Matrix? Ni vet "what is the matrix?" Matrix är en dator simulerad värld och bara några få vet av den. På programmet på Discovery tog dom upp just det där med "The Matrix" att vi kan leva i nån sorts utomjordisk dator spels värld eller liknande? Denna topic är till för att prata om detta ämne. Jag kan passa på att fråga er, tror ni på utomjordiskt liv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Jag gör inte det. Utomjordingar är påhitt, känns så.. overkligt om det skulle finnas. Och om dom skulle finnas, skulle dom aldrig komma hit, rymden är för stor för det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Om nu universum är oändligt som många säger... hur jävla vettigt låter det att vi är ensama då? Kanske i vårt solstsystem men kolla på alla stjärnor. Stjärnorna är solar och de har antagligen sina egna solsystem. Och det måste fan finnas liv på nån av alla dom solsystemen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 5 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Om nu universum är oändligt som många säger... hur jävla vettigt låter det att vi är ensama då? Kanske i vårt solstsystem men kolla på alla stjärnor. Stjärnorna är solar och de har antagligen sina egna solsystem. Och det måste fan finnas liv på nån av alla dom solsystemen. Exakt så säger en kompis till mig. Han tror inte direkt på utomjordingar, men han tror inte på att vi är ensamma i hela galaxen heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Självklart finns det folk nån annanstans, och dom kan faktiskt se ut hur som helst. Kanske exakt som oss. Jag tycker det är jobbigt som fan att tänka på såna här grejer, man blir helt galen eftersom man inte kan sluta . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Universums storlek går inte att definera, därför blir det odefinerbart litet för oss. Det är iallafall vad jag brukar säga. Ja, det finns liv i rymden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Tycker det är konstigt att vi ska vara dom enda.. men samtidigt tycker jag det skulle vara lite konsigt om det fanns nå andra... bah.. vetifan vad jag tror om det där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Klart det finns liv i rymden. Jorden ligger trots allt i universum och varför skulle människan vara den enda intelligenta livsformen? Tror vi människor är grymt efter i evolutionen, eftersom våran stjärna ändå är ganska så ung gämfört med många andra. Tror det finns "folk" som har dött ut innan äns jorden var en planet man kunde bo på, men det får man inte veta antar jag. Sen tycker jag det bara är sjukt att tro att alla "ufos" skulle komma och hälsa på jorden. Varför just oss? Det är inte precis så att jorden är en magnet som drar till sig alla andra livsformer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Jag tror absolut att det finns annat liv i universum. Allt ifrån små bakterier till riktiga, stora varelser. Om vi någonsin kommer att stöta på några är oklart. Inte under våran levnadstid skulle jag tro, men någon gång i framtiden kan det säkert hända. Om jorden fortfarande existar förstås... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sebastian Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Jag säger att vi inte är ensamma men det kommer ta lång tid att hitta de såkallade utomjordingarna. Men det e klart att det finns ett annat liv i en annan Galax. Fast jag tror att de inte kommer se så annorlunda ut o.b.s tror någon på spöken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Små bakterier har dom väll hittat på nån planet? Har för mig att jag såg det på tv eller nåt sånt.. nån som vet "exakt" vad dom hittat? Nå små.. bakterier eller nåt har jag för mig.. nån som vet vart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Jadå, självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 (redigerad) Små bakterier har dom väll hittat på nån planet? Har för mig att jag såg det på tv eller nåt sånt.. nån som vet "exakt" vad dom hittat? Nå små.. bakterier eller nåt har jag för mig.. nån som vet vart? Uuuhh.. Blev yr i skallen av det där. Men ja, klart det finns liv någon annan stans. Det är bara en tidsfråga innan dom hittar något nytt samma sak var ju med dinosaurierna. Tog en tid att upptäcka att det har funnits jätte ödlor. Redigerad 5 juli, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Klart finns det liv ute i universom.. BroDD: Månen har jag för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Det lär finnas intelligent livsform någon annanstans i universum, annars vore det väldigt, väldigt konstigt. Att någon annan varelse skulle likna oss mycket är väldigt osannolikt med tanke på att miljöerna lär vara väldigt olika. Kul att spekulera hur det skulle kunna se ut på en avlägsen planet men intelligent livsform. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 En sak som har slagit mig är inte är hur det är på andra planeter rent fysiskt, logiskt och vetenskapligt. Är väldigt säker på att det andra planter har miljontals grundämne vi inte har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Japp, men tvivlar på att de ser ut som animerade serier får dom att se ut. Men jag bryr mig inte så mycket då jag aldrig kommer få reda på svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 (redigerad) Jo det är redan bevisat för ca 2 år sedan hehe men det beror på vad du anser som liv om du menar levande varelser så är svaret ja men inte om du menar varelser med hjärn kapaciten som hos meniskor så blir svaret nej men som en alg ungefär så de lär inte kunna hota oss Redigerad 5 juli, 2006 av darkfejs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 5 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Vi kan säga såhär, när Big Bang hände (är inte kristen så jag tror inte på nå skit om gud) så måste det förmodligen blivit så att dom atomer vi är skapta av drog iväg ut i rymden och landade på andra planeter. Det kan även finnas skapelser som ser ut som oss nånstans ute i rymden. Kort förklarat om min teori. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Har läst en teori om att livet på jorden härstammar från någonannanstans. Typ att nån komet med bakterier träffade jorden för en massa miljarder år sedan. Har för mig att man hittade nån form av kometfragment i alaska med något som liknar bakterier i den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts