Jump to content

Programmering

the-copy
 Share

Recommended Posts

Skulle bara komma om det finns några på forumet som utvecklar någon sorts av mjukvara.

Berätta gärna lite om era projekt :)

Själv håller jag på med en direct connect klient, jag började med den i VB.NET men eftersom jag skriver C# nu

så har det projektet lagts ner lite, bild, ofc:

Som ni ser så står det "you are not erik", detta i samband med att jag bytte namn (namnet är alltså hårdkodat för tillfället)

och glömde att byta namn vid en annan funktion, chatfunktionen. Man skickar chatmedelande med detta syntax:

<<nick>> <meddelande>|

Det innebär att man kan skicka meddelanden i andras namn, oftast har hubbar en spärr mot detta (som i detta fallet då <nick> i chatmedelandet inte stämde med mitt nick då jag anslöt).

Sen det mest aktiva är Notepad.C#. Ett testprojekt för C#. Det har tabbar och ska ha stöd för FTP eller SSH, antar att det blir FTP.

Bild:

Knåpade ihop ett trådat program med lite testmöjligheter:

http://thecopy.mine.nu/thread2.exe

Fråga om ni vill ha källkod. Mycket simpelt som kan utvecklas.

Sen har vi övriga hemsideprojekt som jag inte orkar räkna upp här.

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har programmerat lite till och från.

HTML har jag hållit på med sen jag var 7 nånting. Det är jag rätt bra på.

PHP har jag lekt med i ett år eller två. Jag är inte jättebra, men det går framåt. Kan grunderna och lite mer.

Har programmerat C++ till och från några år. Började med SDL i maj, la ner det på grund av tidsbrist men jag började igen för några dagar sen. Kan grunderna och tänkandet men inte riktigt implementera det. Nåja, det blir nog bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan svinlite HTML men är duglig i det myntade språket BARKbasic. Har skaffat en ny och fin kompilator som kör DirectX 9.0c, så det blir fint. Blev faktiskt klar med ett spel häromdagen, lite plattform typ. Funderar på att skapa en tråd om det snart. En liten screen:

Menar du Darkbasic? isåfall har jag en kompis som sitter och gör spel i det.

Själv kan jag grunderna till HTML, inget mer, funderar på att börja lära mig CSS. Antar att jag kommer lära mig mer om det på webdesignslektionerna på gymnasiet :ermm: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du Darkbasic? isåfall har jag en kompis som sitter och gör spel i det.

Själv kan jag grunderna till HTML, inget mer, funderar på att börja lära mig CSS. Antar att jag kommer lära mig mer om det på webdesignslektionerna på gymnasiet :o .

Darkbasic och darkbasic pro är de kompilatorerna som jag har. Vet du vilken version din hemska vän har? Mycket trevligt med andra som programerar i detta språk, tycker jag! :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor