the-copy Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 (redigerad) Skulle bara komma om det finns några på forumet som utvecklar någon sorts av mjukvara. Berätta gärna lite om era projekt Själv håller jag på med en direct connect klient, jag började med den i VB.NET men eftersom jag skriver C# nu så har det projektet lagts ner lite, bild, ofc: http://thecopy.mine.nu/dump/dccc.JPG Som ni ser så står det "you are not erik", detta i samband med att jag bytte namn (namnet är alltså hårdkodat för tillfället) och glömde att byta namn vid en annan funktion, chatfunktionen. Man skickar chatmedelande med detta syntax: <<nick>> <meddelande>| Det innebär att man kan skicka meddelanden i andras namn, oftast har hubbar en spärr mot detta (som i detta fallet då <nick> i chatmedelandet inte stämde med mitt nick då jag anslöt). Sen det mest aktiva är Notepad.C#. Ett testprojekt för C#. Det har tabbar och ska ha stöd för FTP eller SSH, antar att det blir FTP. Bild: http://thecopy.mine.nu/dump/gsdfg.JPG Knåpade ihop ett trådat program med lite testmöjligheter: http://thecopy.mine.nu/thread2.exe http://thecopy.mine.nu/dump/thread.JPG Fråga om ni vill ha källkod. Mycket simpelt som kan utvecklas. Sen har vi övriga hemsideprojekt som jag inte orkar räkna upp här. Redigerad 5 juli, 2006 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Så, du gör ett nerladdnings program som Dc++? coolt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Har programmerat lite till och från. HTML har jag hållit på med sen jag var 7 nånting. Det är jag rätt bra på. PHP har jag lekt med i ett år eller två. Jag är inte jättebra, men det går framåt. Kan grunderna och lite mer. Har programmerat C++ till och från några år. Började med SDL i maj, la ner det på grund av tidsbrist men jag började igen för några dagar sen. Kan grunderna och tänkandet men inte riktigt implementera det. Nåja, det blir nog bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2006 Jag kan HTML, och sedan har jag lärt mig CSS på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Jag kan svinlite HTML men är duglig i det myntade språket BARKbasic. Har skaffat en ny och fin kompilator som kör DirectX 9.0c, så det blir fint. Blev faktiskt klar med ett spel häromdagen, lite plattform typ. Funderar på att skapa en tråd om det snart. En liten screen: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Jag kan svinlite HTML men är duglig i det myntade språket BARKbasic. Har skaffat en ny och fin kompilator som kör DirectX 9.0c, så det blir fint. Blev faktiskt klar med ett spel häromdagen, lite plattform typ. Funderar på att skapa en tråd om det snart. En liten screen: Menar du Darkbasic? isåfall har jag en kompis som sitter och gör spel i det. Själv kan jag grunderna till HTML, inget mer, funderar på att börja lära mig CSS. Antar att jag kommer lära mig mer om det på webdesignslektionerna på gymnasiet . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Själv programmerar jag i Visual Basic. Jag vet, det är lite kasst men äsh. Jag klarar mig. Håller faktiskt också göra ett spel. Nåt liknande som Zelda (Utseende mässigt). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 7 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2006 Menar du Darkbasic? isåfall har jag en kompis som sitter och gör spel i det. Själv kan jag grunderna till HTML, inget mer, funderar på att börja lära mig CSS. Antar att jag kommer lära mig mer om det på webdesignslektionerna på gymnasiet . Darkbasic och darkbasic pro är de kompilatorerna som jag har. Vet du vilken version din hemska vän har? Mycket trevligt med andra som programerar i detta språk, tycker jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 8 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2006 Actionscript is the shit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2006 Darkbasic och darkbasic pro är de kompilatorerna som jag har. Vet du vilken version din hemska vän har? Mycket trevligt med andra som programerar i detta språk, tycker jag! Han använder vanliga tror jag. Har pro här hemma men har inte orkat testa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts