Jump to content

Har du känt dig könsdiskriminerad i skolan?

rabarben
 Share

Könsdriskriminerad i skolan?  

58 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi hade en lärare som hette Karin en gång i tiden, hade henne i SO, och av ALLA elever i klassen så var hon ju tvungen att välja MIG som sin syndabock. Vad som än hände fick jag ta smällen för det, usch. Hon var med på Stockholmsresan så blir jag knuffad och snubblar inne på Riksdagen, fy helvete, jag höll på att döda henne. Skällde ut mig och sa att man ska vara lugn. Karinar som lärare är inget att ha, fråga bara saffecool :blink:

Edit.

Vi postade sammtidigt, men det är jag som får den nya sidan ^_^

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja.

I min förra skola som jag nu går ut var lärarna så.

På en del lektioner kunna man knodda på utav bara helvete, hinna klart med arbetet först, dubbel/trippelkolla att allt är rätt, sen kan det vara nån som sitter och skriver en sak lämnar in arbetet (tjej).

Sen när man får typ betyg på den uppgiften får man bara ett G- när man knoddat på utav helvet när tjejen som gjorde mindre kan få MVG.

Det är likadant det där med att prata, t.ex min förra bild lärare var fan dum i huvudet.

Tjejerna kunna ha pyjamas party och skrika på som fan, men om en kille öppnade käften "IG VARNING" typ.

Hoppas att lärarna inte är lika på den nya skolan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, så in i helvete. Ett exempel är när tjejer kom för sent i min förra skola så sa läraren "Och var har du varit då?" "Toaletten"(mm, i 30 minuter också) "Okej *STORT SMAJL*"

Och de kom typ alltid för sent. Kom för sent en gång: "Och var har du varit?" "Hämtade mina böcker?" "*BLABLABLABLABLABLA*(kan liknas med ett riktigt polisförhör med mörkt rum och en stark lampa rakt i ansiktet och polisen stirrar dig rakt i ögonen och försöker förvirra dig).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ofta! Under en termin i åttan i hemkunskap hade vi 8 arbeten sammanlagt som man skulle lämna in, jag lämnade in alla i tid! fick betygen Godkänt. en tjej som bara hade lämnat in 2 arbeten fick betyget VG.

DET ÄR JU NÅGOT SKIT SOM INTE STÄMMER. JAG VILL SE DEN LÄRAREN SPARKAD PÅ DIREKTEN

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På skolan jag nyss har lämnat så ger dom varje år ett gäng tjejer pengar för att dom ska testa på tekniska-(a.k.a kill-saker)-saker för att få fler tjejer intresserade, är inte sånt olagligt?

Tjejerna har 2 hjärnceller, det är därför en dildo är så lätt, bara att sätta på och börja köra. En penispump är värsta överkurs ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor