kling66 Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 (redigerad) Jag och en polare har köpt FM 2006 och vill köra mot varandra över internet, men när han skapar ett internetspel kan jag inte ansluta till servern. Någon som vet vad det är för fel? Vi har gjort precis som det står i manualen men det hjälper inte. Tacksam för svar! Redigerad 3 juli, 2006 av kling66 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Den här tråden varsågod http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...60entry726558 Var säker på att ni har av/inaktiverat Brandväggen, annars släpper det inte igenom anslutning via Spel och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Mm, egentligen borde ju alla frågor tas där, varför har vi inte bara den tråden som den enda på hela forumet? Själv tittar jag aldrig i den, och för såna här frågor som rör ett spel och inte riktigt datorn i sig så tycker i alla fall jag att det får skapas en ny tråd.. On Topic: Säker på att du har anslutit med rätt IP-adress? Annars är det väl så att man ska öppna två (?) portar i din ev. brandvägg för att fåå FM att fungera online. Inte säker på vilka dock.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Vaför ska den ligga i datortråden? Det ska snackar dator där! inte spel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kling66 Skrivet 15 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 On Topic: Säker på att du har anslutit med rätt IP-adress? Annars är det väl så att man ska öppna två (?) portar i din ev. brandvägg för att fåå FM att fungera online. Inte säker på vilka dock.. Jag har anslutit med rätt ip-adress, men vet inte vilka portar man ska öppna. Någon vänlig själ som kan säga vilka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 18 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2006 Tror att det är portarna 10093 och 10094 som ska öppnas, testa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kling66 Skrivet 23 juli, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Tror att det är portarna 10093 och 10094 som ska öppnas, testa det. OK, jag är inte världens bästa på internet grejer...så vart öppnar jag portar? Har Norton om det gör någon skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 OK, jag är inte världens bästa på internet grejer...så vart öppnar jag portar? Har Norton om det gör någon skillnad. Stäng av norton. Det hjälper kanske lite. Har du en Router? Iallafall det är där du öppnar portarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Hade själv ett himla problem att öppna porter, men om du har tur så finns din router/brandvägg med på PortForward och isåfall står det hur du gör, där fanns dock inte min, men opm du kollar runt lite i manualerna som följde med när du köpte dem så kanske du kan hitta något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts