Jump to content

Motorcyklar

Donkeey
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

• 1 year later...
och var är det för fel på honda ? det är väl mer fel på dig isf. :)

Om du tar så illa upp, gå inte in på Sporthoj.com, där får du reda på vad Honda-mobbning innebär.

Min farbror har en Kawasaki Ninja.

Way to be precise, Ninja är ett varumärke/en serie från Kawasaki, finns allt från 250cc till tusenkubikare. Många som tror att det är en enda modell.

---

Far min har tidigare ägt motorcykel, Honda CB400N om jag inte missminner mig. Gammal och liten motor, men den var ju häftig när jag var en parvel.

Jag själv är i planeringsstadiet för att köpa en motorcykel inom ett par säsonger om ekonomin tillåter. Om det blir som jag hoppas blir det nog en Kawasaki ER-6N, billig försärking och tillräckligt motorstark för att försiktiga jag ska vara nöjd. Tragiskt nog har den mer hästar än vad bilen jag kört mest har och då anses det vara en motorsvag hoj. >_<

ER-6N i massa pixlar:

post-848-1213728348_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Way to be precise, Ninja är ett varumärke/en serie från Kawasaki, finns allt från 250cc till tusenkubikare. Många som tror att det är en enda modell.

Farsan har en Kawasaki Ninja. >_<

Hehe.. En ZX-9R, 900 cc alltså. Det är väl ett hyffsat drag i den när han drar i gasen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först när jag var 11 fick jag en kawasaki kx80-91 som var trimmad, riktigt roligt hade jag med den, dock på den senare tiden då jag hade den som moppe.

Sen köpte jag en puch magnum(minicross) o körde med bara för skojs skull, men bytte bort den sen.

Sen bytte jag till mig en röten dt125 ypvs från 82 mot en änu rörnare cia som inte äns funka.. Dt;n körde jag med ett tag, framlyktan funkade tills Svamp-Svensson vurpade o pajja framlyktskåpan :whistling: Sen bytte ja bort skiten + en minimoto som ja köpte billigt mot 2 zundappar!!

Sen efter de köpte jag 2 yamaha yz-80 crossar, ena hade dock en zundapp motor.. tog bort zundapp motorn o sålde den separat, de andra crossarna sålde jag till en mc skrot i sandviken(även fast den ena funkade) Men fick mer än vad jag gav för den.

Sen köpte jag en till puch magnum, som jag satt i en 4 växlad puch monza motor i o trimmade, sen såldes den.

Sen köpte jag en yamaha bws (plastraket) som jag fixade till lite och bytte mot en skabbig aerox som byttes mot en dtr som byttes mot en yamaha dt125 ypvs i fint skick + en komplett yz 250cc o massa delar + pengar mm. Sen har ja sålt dom..

Sen köpte jag en kawasaki kx80 -81 för 2500kr dan efter hjulafton, bytte bort den + en puch nevada mot en piaggio nrg, som senare såldes.. Sen har kawan gått runt bland olika polare i Gävleborg och dalarna, och de sluta med att den blev slutkörd och jag fick den av en polare o ligger nu i delar bakom garaget. Bara komma o hämmta, bortskänkes!! Finns papper på skiten.

Bytte bort nåra mopedramar o delar mot en monark jb128cc från 1948!! som jag sedan bytte vidare mot massa dyra trimdelar till aerox, som jag sedan har sålt..

Funderar nu på att köpa en yamaha rd125 av en jag känner för 1000kr, med lite småfix på..

Sen kmr jag inte på om jag haft nå fler motorcyklar.. Däremot har jag haft en jävla massa mopeder, och den historien tänker jag inte lägga tid på att skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad får en 125:a gå i ? e de 120 km/h

Edit: e det här kina eller? varför e den så jävla billig? http://www.blocket.se/vi/16848066.htm?ca=7_s

Tror inte det finns någon gräns för maxhastighet.

Körkortsportalen/VV:

A1 (lätt motorcykel)

motorcykel vars motor har en slagvolym av högst 125 kubikcentimeter och en effekt av högst 11 kilowatt.

Ja, Lifan är en kinesisk tillverkare. Tydligen förstod du inte vad jag kommenterade förra gången utan du fortsätter utforma dina meningar på ett fasansfullt dåligt vis. De är billiga för att de är byggda med sämre (billigare) komponenter och av billig arbetskraft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor