Jump to content

NFS: Carbon

Hjelmen
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 606
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Körkänslan är det inget fel på heller för den delen -_-

Körkänslan är ju pissigt dålig :ermm:

Fast du kanske inte har börjat övningsköra riktigt än va ? Då vet du inte riktigt hur en bil reagerar :P

Om man kollar på drift, man åker rakt fram och ska börja svänga lite för att kunna lägga bilen på sned, då reagerar den hur fort som helst, ett litet tryck och han svänger runt 90 grader nästan. Sedan ska man räta upp den lite, lite så man inte ska köra in i väggen, då ligger man klistrad mot den andra väggen istället :P. Jag undrar igentligen, bilen reagerar väl inte så jättemycket om man driftar på riktigt ? (KalleR)

Jag menar, bara för att det är drift så måste ju inte bilen lägga sig 90 grader snett så fort man nuddar piltangenten, så gör den väl inte på riktigt väl ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körkänslan är ju pissigt dålig :P

Fast du kanske inte har börjat övningsköra riktigt än va ? Då vet du inte riktigt hur en bil reagerar :P

Om man kollar på drift, man åker rakt fram och ska börja svänga lite för att kunna lägga bilen på sned, då reagerar den hur fort som helst, ett litet tryck och han svänger runt 90 grader nästan. Sedan ska man räta upp den lite, lite så man inte ska köra in i väggen, då ligger man klistrad mot den andra väggen istället -_-. Jag undrar igentligen, bilen reagerar väl inte så jättemycket om man driftar på riktigt ? (KalleR)

Jag menar, bara för att det är drift så måste ju inte bilen lägga sig 90 grader snett så fort man nuddar piltangenten, så gör den väl inte på riktigt väl ?

Har inte kört drift än. Eller jo, på demot.

Och ja, driftingen kanske inte är superduperbra men jag tycker att det funkar bra. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körkänslan är ju pissigt dålig :ermm:

Fast du kanske inte har börjat övningsköra riktigt än va ? Då vet du inte riktigt hur en bil reagerar -_-

Om man kollar på drift, man åker rakt fram och ska börja svänga lite för att kunna lägga bilen på sned, då reagerar den hur fort som helst, ett litet tryck och han svänger runt 90 grader nästan. Sedan ska man räta upp den lite, lite så man inte ska köra in i väggen, då ligger man klistrad mot den andra väggen istället :P. Jag undrar igentligen, bilen reagerar väl inte så jättemycket om man driftar på riktigt ? (KalleR)

Sant, men detta är inte Granturismo / GTR, båda är riktiga simulatorer vilket NFS serierna inte är.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A och Z, som nästan alltid var standard i bilspel förr i tiden.

Ang scout'en så är ju han sjukt irriterande, bromsar in framför en, tar genvägar vilket resulterar i att han kör på en, ligger bakom en när man väl behöver honom.

Du har väl inte glömt att upgradera hans performance på bilen va? Jag gjorde det, så nu händer det inte mer så ofta <_<

Själv så kör jag med en Aston Martin DB9

Länk till kommentar
Dela på andra sidor