Kebab Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Kan man använda nos när man freeroamar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Självklart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Gah, undrar vad jag gör för fel då.. Som jag berättade förut så använder jag M-knappen till nos, och det funkar finfint under racen. När jag freeroamar kommer bara kartan upp hela tiden. Fast jag kom på nu (innan jag hann posta, t.o.m.), att det förmodligen bara är att byta tangent för kart-knappen. Måste testas sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Vad tycks om min bil? Bilder finns på sidan innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Gah, undrar vad jag gör för fel då.. Som jag berättade förut så använder jag M-knappen till nos, och det funkar finfint under racen. När jag freeroamar kommer bara kartan upp hela tiden. Fast jag kom på nu (innan jag hann posta, t.o.m.), att det förmodligen bara är att byta tangent för kart-knappen. Måste testas sen. Varför hålla på att smussla med sånt där ? Det går ju skitbra att använda nos på högra shift, de enda tangenterna man använder under ett lopp är piltangenter högra shift och ctrl om man har en sån kompis med sig. Höger hand till styrning och vänster till resten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Varför hålla på att smussla med sånt där ? Det går ju skitbra att använda nos på högra shift, de enda tangenterna man använder under ett lopp är piltangenter högra shift och ctrl om man har en sån kompis med sig. Höger hand till styrning och vänster till resten Vänster Skift och ctrl ska det vara, så man kan ha tummen på handbromsen (space), ta kurvor med handbromsen är underskattat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 (redigerad) Fuskar du eller? Vad är ditt knep? Fuskar inte! ^^ Mitt knep? err.. ja... slå inte i väggarna Redigerad 6 november, 2006 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Fuskar inte! ^^ Mitt knep? err.. ja... slå inte i väggarna Vilken bil Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Själv kör jag samma kontroller som jag alltid har kört i bilspel. Uppbil: Gasa Höger/vänsterpil: styra Space: Broms/back Alt Gr: Handbroms (Och i de senare NFS-spelen: M till nos.) Funkar finfint för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Vilken bil Kör Cameron.. Inställd för bästa acc och grepp.. Kanske inte är det bästa för drifting, men det duger för mig ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Kör Cameron.. Inställd för bästa acc och grepp.. Kanske inte är det bästa för drifting, men det duger för mig ^^ Samma här fast DB9... (Exotic suger i drift så jag ska skaffa en muscle för drifting ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 För att få optimal driftingbil så ställ in vridmoment istället för hästar, och överstyrning. Tror dock inte det gör nån skillnad på hur man har bilen inställd då ea har hittat på sina egna fysiska lagar i spelet >.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 För att få optimal driftingbil så ställ in vridmoment istället för hästar, och överstyrning. Tror dock inte det gör nån skillnad på hur man har bilen inställd då ea har hittat på sina egna fysiska lagar i spelet >.< EA=m*c^2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Vilken typ av crew medlem brukar ni andvända under racen? Själv brukar jag köra med "blocker" på alla race utom Speedtrap där jag brukar andvända "scout" för att hitta genvägar för att få maximal fart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Vänster Skift och ctrl ska det vara, så man kan ha tummen på handbromsen (space), ta kurvor med handbromsen är underskattat. Bah, hur ska man då växla ? Nej men jag kom på en liten detalj, jag har ju laptop, tangenterna sitter inte likadant, sedan kom jag på en annan sak, jag använder bara en hand när jag spelar. Högerhanden till gas, broms, kruvtagning och NOS är allt som behövs. gta_player: Jag kör med scout på alla, dels för att jag inte har nytta av blockeraren som hela tiden ligger bakom en och bara kraschar bilar som inte ens har med toppstriden att göra, dels för att jag inte kan behandla han som man ska använda som slangbella. Sedan ligger scouten hela tiden först, så det är bara att åka i hans spår och ta alla genvägar så vinner man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Bah, hur ska man då växla ? A och Z, som nästan alltid var standard i bilspel förr i tiden. Ang scout'en så är ju han sjukt irriterande, bromsar in framför en, tar genvägar vilket resulterar i att han kör på en, ligger bakom en när man väl behöver honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 A och Z, som nästan alltid var standard i bilspel förr i tiden. Ang scout'en så är ju han sjukt irriterande, bromsar in framför en, tar genvägar vilket resulterar i att han kör på en, ligger bakom en när man väl behöver honom. När Simpa pratade om Scouten innan så kunde jag inte riktigt se han på ett annat sätt än du nyss beskrev Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 A och Z, som nästan alltid var standard i bilspel förr i tiden. Ang scout'en så är ju han sjukt irriterande, bromsar in framför en, tar genvägar vilket resulterar i att han kör på en, ligger bakom en när man väl behöver honom. För mig ligger han minsann före, om han råkar komma efter så drar han ju om en som ett skott, och vips så är han 100 meter framför. Så alla de där sakerna som du har problem med har jag inte problem med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 För mig ligger han minsann före, om han råkar komma efter så drar han ju om en som ett skott, och vips så är han 100 meter framför. Så alla de där sakerna som du har problem med har jag inte problem med. Det är väl jag som kör för bra då kör om honom i varje kurva som kräver inbromsning. Förutom de gånger då jag krockar i hans rumpa för att han ligger i det spåret jag kör Slänger upp en bild på min heta camaro också, fast kör nästan bara elisen nu för tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 KalleR har bilsmak, både din Elise och din Camaro är helt...helt...helt underbara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.