Jump to content

NFS: Carbon

Hjelmen
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 606
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Gah, undrar vad jag gör för fel då.. Som jag berättade förut så använder jag M-knappen till nos, och det funkar finfint under racen. När jag freeroamar kommer bara kartan upp hela tiden. :lol:

Fast jag kom på nu (innan jag hann posta, t.o.m.), att det förmodligen bara är att byta tangent för kart-knappen. ;) Måste testas sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah, undrar vad jag gör för fel då.. Som jag berättade förut så använder jag M-knappen till nos, och det funkar finfint under racen. När jag freeroamar kommer bara kartan upp hela tiden. :lol:

Fast jag kom på nu (innan jag hann posta, t.o.m.), att det förmodligen bara är att byta tangent för kart-knappen. :) Måste testas sen.

Varför hålla på att smussla med sånt där ?

Det går ju skitbra att använda nos på högra shift, de enda tangenterna man använder under ett lopp är piltangenter högra shift och ctrl om man har en sån kompis med sig. Höger hand till styrning och vänster till resten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför hålla på att smussla med sånt där ?

Det går ju skitbra att använda nos på högra shift, de enda tangenterna man använder under ett lopp är piltangenter högra shift och ctrl om man har en sån kompis med sig. Höger hand till styrning och vänster till resten :lol:

Vänster Skift och ctrl ska det vara, så man kan ha tummen på handbromsen (space), ta kurvor med handbromsen är underskattat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänster Skift och ctrl ska det vara, så man kan ha tummen på handbromsen (space), ta kurvor med handbromsen är underskattat.

Bah, hur ska man då växla ? ;)

Nej men jag kom på en liten detalj, jag har ju laptop, tangenterna sitter inte likadant, sedan kom jag på en annan sak, jag använder bara en hand när jag spelar.

Högerhanden till gas, broms, kruvtagning och NOS är allt som behövs.

gta_player: Jag kör med scout på alla, dels för att jag inte har nytta av blockeraren som hela tiden ligger bakom en och bara kraschar bilar som inte ens har med toppstriden att göra, dels för att jag inte kan behandla han som man ska använda som slangbella. Sedan ligger scouten hela tiden först, så det är bara att åka i hans spår och ta alla genvägar så vinner man :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A och Z, som nästan alltid var standard i bilspel förr i tiden.

Ang scout'en så är ju han sjukt irriterande, bromsar in framför en, tar genvägar vilket resulterar i att han kör på en, ligger bakom en när man väl behöver honom.

När Simpa pratade om Scouten innan så kunde jag inte riktigt se han på ett annat sätt än du nyss beskrev :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A och Z, som nästan alltid var standard i bilspel förr i tiden.

Ang scout'en så är ju han sjukt irriterande, bromsar in framför en, tar genvägar vilket resulterar i att han kör på en, ligger bakom en när man väl behöver honom.

För mig ligger han minsann före, om han råkar komma efter så drar han ju om en som ett skott, och vips så är han 100 meter framför. Så alla de där sakerna som du har problem med har jag inte problem med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig ligger han minsann före, om han råkar komma efter så drar han ju om en som ett skott, och vips så är han 100 meter framför. Så alla de där sakerna som du har problem med har jag inte problem med.

Det är väl jag som kör för bra då ;) kör om honom i varje kurva som kräver inbromsning. Förutom de gånger då jag krockar i hans rumpa för att han ligger i det spåret jag kör :lol:

Slänger upp en bild på min heta camaro också, fast kör nästan bara elisen nu för tiden.

ovqa9hebcy1dddnakaj0gjamh23702h1kd.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor