Jump to content

Är du en ensamvarg?

Frenzy
 Share

Är du en ensamsvarg?  

80 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Både ja och nej. Jag är otroligt social och träffar en mycket folk och vänner, men det känns ändå som att jag är ensam hemma vid tv:n/datorn väldigt ofta.

Röstar ändå Nej. ofta är jag inte ensam.

Om du är otroligt social av dig så är du ingen ensamvarg. Bara för att du sitter hemma ensam vid datorn ibland är du inte det. Vem har aldrig suttit ensam vid datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ett inlägg från BUP.se:

Hej! Jag är en riktig ensamvarg. Är det onormalt att inte vilja vara med kompisar och shoppa och festa hela tiden som alla andra? Jag gillar hellre att göra saker själv.... Visst det är kul att vara med vänner då och då men om det blir för tätt inpå så blir jag nästan galen och känner mig låst. Jag vill bestämma själv hur jag vill göra

En ensamvarg är alltså inte som ni skriver; någon som sitter vid datorn lite för mycket. En ensamvarg trivs med sig själv, föredrar att vara ensam, och kan klara av saker och ting själv, utan hjälp, och främst av allt; gör saker på sitt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett inlägg från BUP.se:

Hej! Jag är en riktig ensamvarg. Är det onormalt att inte vilja vara med kompisar och shoppa och festa hela tiden som alla andra? Jag gillar hellre att göra saker själv.... Visst det är kul att vara med vänner då och då men om det blir för tätt inpå så blir jag nästan galen och känner mig låst. Jag vill bestämma själv hur jag vill göra

En ensamvarg är alltså inte som ni skriver; någon som sitter vid datorn lite för mycket. En ensamvarg trivs med sig själv, föredrar att vara ensam, och kan klara av saker och ting själv, utan hjälp, och främst av allt; gör saker på sitt sätt.

Hade en sådan kille i klassen. Han var riktigt trevlig, men det var alltid du som fick ringa honom om du ville göra något, han ringde aldrig dig. Och oftast ville han vara ensam, för det gillade han. Skitjobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade en sådan kille i klassen. Han var riktigt trevlig, men det var alltid du som fick ringa honom om du ville göra något, han ringde aldrig dig. Och oftast ville han vara ensam, för det gillade han. Skitjobbigt.

Både det som skribb sa innan och det som du sa nu stämmer precis in på mig. :>:(

Vote: Ja

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Ja.

Tycker iof om att ha närhet, men det är inte så att jag behöver umgås med flera människor varje dag. Brukar ofta tröttna när jag umgås med ngn. Ibland på fest kan jag bara få för mig att låsa in mig på toan ibland, just för att jag vill vara ensam. Eller om jag har besök kan jag öppna ett spel och börja spela. Eller läsa tidningen etc. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ensamvarg. Ja.

Jag kan inte vara mig själv när jag går omkring folk som inte står mig nära.

Och det leder till att det känns jobbigt.

Och då har jag ingen lust med nåt sällskap för jag tänker att det ändå

kommer bli jobbigt.

Jag snackar inte heller med personer som jag inte har nåt att göra med, kanske någon gång.

Men skriva med och till personer kan jag göra. Går oftast bäst med tjejer :>

På herr sidan börjar allt bli allt för Oseriöst. Och jag är ofta Seriös men om jag är Oseriös så tror folk alltid att jag är seriös :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett inlägg från BUP.se:

Jahaja. Well, då är jag en ensamvarg. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbigt och jobbigt. Vill man inte ha med den personen behöver man inte ringa honom. Finns ju risken att just den personen blir helt utfryst så det är bra att man ringer iaf.

Jag är själv grymt osocial av mig när jag är själv, och skulle aldrig få en tanke att ringa en polare när jag har tråkigt. Känns bara konstigt och typ som man stör dom då. Dock har jag översociala polare istället som kan ringa ett par gånger om dagen och fråga om man vill hitta på nått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbigt och jobbigt. Vill man inte ha med den personen behöver man inte ringa honom. Finns ju risken att just den personen blir helt utfryst så det är bra att man ringer iaf.

Jag är själv grymt osocial av mig när jag är själv, och skulle aldrig få en tanke att ringa en polare när jag har tråkigt. Känns bara konstigt och typ som man stör dom då. Dock har jag översociala polare istället som kan ringa ett par gånger om dagen och fråga om man vill hitta på nått.

Men han är ju, som sagt, riktigt trevlig så det är klart man vill hitta på något lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor