Jump to content

Wii

jerrko
 Share

Wii  

117 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 202
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Que?

Nintendo har utannonserat att den ska kunna spela DVD-skivor med ett tillbehör (Som första Xbox:en). Sedan kom det rykten för några månader sedan om att Nintendo tagit bort möjligheten, men hurvida dessa rykten stämmer eller ej är fortfarande oavklarat...

Wii kommer inte att spela DVD- filmer, eftersom det hade gjort maskinen dyrare och DVD- spelare är ändå såpass vanliga i hushållen idag.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox är bäst...PS3 är lite för gammalmodigt. Nintendo Wii kommer inte sälja bra, det är bara gamla Nintendo fan's hjärtan den kommer fastna i

Haha, lite smått kul när du säger så med tanke på att det är väldigt många som inte haft Nintendo innan, men som nu blivit intresserad av att köpa Wii när den släpps, om inte annat som en andrakonsol till Xbox 360 eller PS3.

Uff, lång mening. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox är bäst...PS3 är lite för gammalmodigt. Nintendo Wii kommer inte sälja bra, det är bara gamla Nintendo fan's hjärtan den kommer fastna i

Öh. Jag vet många som tidigare tänkt köpa 360 och PS3 som istället blivit sugna på en Wii. Extra många som tidigare tänkt köpa PS3 har blivit intresserade av Wii istället, på grund av prisena.

Imo så suger Wii grafiken jämfört med PS3 och 360.

Jämfört med dem, ja. Men jämfört med förra generationens konsoler fungerar den finfint. Hellre gör jag ett litet hopp grafiskt och sedan stora hopp spelmässigt, än ett gigantiskt grafiskt hopp och inget annat. Däremot skulle det varit tråkigt om Wii- grafiken blir som Xbox- grafiken, men det tror jag knappast att den blir.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jämfört med dem, ja. Men jämfört med förra generationens konsoler fungerar den finfint. Hellre gör jag ett litet hopp grafiskt och sedan stora hopp spelmässigt, än ett gigantiskt grafiskt hopp och inget annat. Däremot skulle det varit tråkigt om Wii- grafiken blir som Xbox 360- grafiken, men det tror jag knappast att den blir.

Ja, som jag har sagt innan ja. Men vad menar du med att det hade varit tråkigt med snygg grafik? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrev fel. Menar Xbox- grafiken, och inte Xbox 360- grafiken. ^_^

Ok. :wub:

Fast.. Bilderna får tala för sig själva.

Wii

Xbox (inte 360)

Så det ser inte så ljust ut för Wii i grafik vägar. :D

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Maskinen har kapacitet att köra spel som ser mycket bättre ut än de som kommer ut till Xbox idag, men när konsolen inte ens är ute än och Nintendo har inte varit allt för vänliga med att berätta om Wii:s precisa specifikationer så kan de inte riskera att göra ett spel som kommer hacka på maskinen.

Sen tror jag Ubisoft är lite lata när de gjort Far Cry: Vengeance till Wii... kom igen, Wii klarar garanterat snyggare grafik än det där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Maskinen har kapacitet att köra spel som ser mycket bättre ut än de som kommer ut till Xbox idag, men när konsolen inte ens är ute än och Nintendo har inte varit allt för vänliga med att berätta om Wii:s precisa specifikationer så kan de inte riskera att göra ett spel som kommer hacka på maskinen.

Sen tror jag Ubisoft är lite lata när de gjort Far Cry: Vengeance till Wii... kom igen, Wii klarar garanterat snyggare grafik än det där.

Mhm. Jämför liksom med bilderna DrStupid postade. -_-

Längtar så tills Wii kommer. :wub:

Kanske får jag den redan på julafton, annars är det mellandagsrean som gäller. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mhm. Jämför liksom med bilderna DrStupid postade. -_-

Längtar så tills Wii kommer. :wub:

Kanske får jag den redan på julafton, annars är det mellandagsrean som gäller. :)

Längtar jag med, snackade med morsan igår, och har jag tur så får jag den innan julafton, som en tidig julklapp, om det blir den 8:e december vet jag dock inte :P.

----------------------------

Ska bli riktigt intressant att se hur den nya kontrollen fungerar. Hur grafiken kommer bli är jag inte så direkt intresserad av, skulle liksom förvåna mig om dom försämrar sig på den punkten.

Nej nu börjar längtan bli stor, var länge sedan jag öppnade förpackningen till en helt ny konsoll :) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor