Boomer Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Nej. Det kan bli bättre. Du är fortfarande löjligt fixerad av grafik. Ps3 har mycket mycket mer kraft än 360. Ps3 kommer kunna ha mer krävande spel än vad 360 kan. Ps3 har allt som 360 inte har. Ps3 är den ultimata konsollen... Men om man vill ha kul ska man köpa Wii. Och sen för resten av pengarna kan man köpa en 360 eller spara tills man har råd med en ps3, eller spara dom till något helt annat. imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Bara för att den är dubbelt så kraftfullare än xbox, betyder inte det att det blir dubbelt så bättre grafik. Stirra er inte blinda på siffror och sånt, det handlar helt om utvecklarna, optimering och hårdvarans uppbyggnad. PS2's Emotion Engine, dvs processorn, som har ~300 mhz, kan hantera spel som MGS3 och Gran Turismo, samt kunna ha med enorma fiender som i Shadow of the Colossus. Min gamla Mac med 300 mhz kan precis klara av Diablo 2 utan att lagga, förutom när det är mycket fiender. Det skulle inte förvåna mig om vi kommer se Wii-spel om några år som är minst lika snygga som 360:s release-spel som kom ut förra året. Bara utvecklarna börja optimera Wii:s grafik-möjligheter också. Ps3 har mycket mycket mer kraft än 360. Ps3 kommer kunna ha mer krävande spel än vad 360 kan. Ps3 har allt som 360 inte har. Ps3 är den ultimata konsollen... Men om man vill ha kul ska man köpa Wii. Huh? Jag tror att man kan ha roligt med alla tre konsolerna. Eller har alla tidigare konsoler i historien varit tråkiga att spela på för att dom saknar en gyro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Huh? Jag tror att man kan ha roligt med alla tre konsolerna. Eller har alla tidigare konsoler i historien varit tråkiga att spela på för att dom saknar en gyro? Nej, men av dom nya konsollerna så är Wii den man kommer ha mest roligt med verkar det som. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Man behöver alltså ingen hårddisk eller memorycard för att spara spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 (redigerad) Man behöver alltså ingen hårddisk eller memorycard för att spara spel? Man får med ett 512 Mb flashminne EDIT: Mb ska det va Redigerad 22 oktober, 2006 av hubbert Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 (redigerad) Man får med ett 512 Mb flashminne EDIT: Mb ska det va Det är ingraderat Redigerad 22 oktober, 2006 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Det är ingraderat Jaha? Man får ju fortfarande med det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Jag har hört att den kommer vara lika kraftig som två stycken Xboxar, men jag vet inte om det stämmer. Härligt att du väljer hårdvara och utseende före spelglädje. Nintendo har valt att dra ner på dessa saker för att konsolen inte ska bli så dyr. Till exempel kommer man inte kunna spela DVD- Skivor på Wiin. Det är för att DVD- Spelare är så vanligt i dagens hushåll ändå. Skulle man ha gjort så att Wiin även fungerat som en DVD- Spelare skulle den kosta betydligt mer. På detta vis kommer du i princip kunna äga en Wii, två kontroller med nunchuks, en retrokontroll och sex spel för samma pris som en Playstation 3 kommer kosta. Jag är mycket mer intresserad av Wiin än av de andra konsolerna, och kommer köpa en under mellandagsrean, något särskilt spel har jag inte bestämt mig för än men möjligtvis Red Steel och Wario Ware: Smooth Moves. Que? Nintendo har utannonserat att den ska kunna spela DVD-skivor med ett tillbehör (Som första Xbox:en). Sedan kom det rykten för några månader sedan om att Nintendo tagit bort möjligheten, men hurvida dessa rykten stämmer eller ej är fortfarande oavklarat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Kommer följer joysticken med till kontrollen när man köper wii? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Kommer följer joysticken med till kontrollen när man köper wii? Den frågan besvarades på förra sidan. För att inte vara otrevlig säger jag helt enkellt... JA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Den frågan besvarades på förra sidan. För att inte vara otrevlig säger jag helt enkellt... JA! MEN FÖRLÅT FÖR FAN DÅ! Jag har inte sovit någonting i natt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 MEN FÖRLÅT FÖR FAN DÅ! Jag har inte sovit någonting i natt! Och det ska vi få lida för? -------------- Jag skulle aldrig klara av att spela på en Wii, då måste man stå och vifta med armarna och det kommer sluta med att man har haft ett riktigt träningspass när man har slutat spela. PS3 blir det för mig, för då kan man sitta och ta det lungt i soffan med några polare en sen fredagskväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Och det ska vi få lida för? -------------- Jag skulle aldrig klara av att spela på en Wii, då måste man stå och vifta med armarna och det kommer sluta med att man har haft ett riktigt träningspass när man har slutat spela. PS3 blir det för mig, för då kan man sitta och ta det lungt i soffan med några polare en sen fredagskväll. Det e väl bara bra at man får röra sig när man spelar på wii. Lättare för dom äldre att spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Det e väl bara bra at man får röra sig när man spelar på wii. Lättare för dom äldre att spela. Lättare för dom äldre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Jag skulle aldrig klara av att spela på en Wii, då måste man stå och vifta med armarna och det kommer sluta med att man har haft ett riktigt träningspass när man har slutat spela. PS3 blir det för mig, för då kan man sitta och ta det lungt i soffan med några polare en sen fredagskväll. Jobbigt blir det nog om man spelar något sportspel. Tror nog att det kommer stärka inlevelsen att själv få sikta med pistolen/slåss med svädet eller vad man nu ska göra. Men visst, om man vill köra lungt så är det ju bara att köpa den där andra Wii-kontrollen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Det e väl bara bra at man får röra sig när man spelar på wii. Lättare för dom äldre att spela. Haha va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Men tänkt er att spela ett fightingspel mot en kompis och slåss som det vore verkligheten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Men tänkt er att spela ett fightingspel mot en kompis och slåss som det vore verkligheten Jaha? Du får förklara dig lite bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Jaha? Du får förklara dig lite bättre Alla spelenkommer bli mycket roligare med wii kontrollen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Alla spelenkommer bli mycket roligare med wii kontrollen. Där satt den !! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts