Mr.Dumbom Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Drar upp den här lite. Såg nyss lite filmer här. Blev ännu mer förälskad. Titta bara på trailern. Ska nog köpa. Runt 2000 va? ~2500kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Är det nån som vet vad man gör på tony hawks downhill jam? Jag vet att man kan raca. Men kan man köra vanligt me? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 En kompis till mig får Wii tre veckor före alla andra, med Wii sports, fyra kontroller och Smash Bros Mellee, och han får det billigare också. Det hjälper att känna folk som jobbar på Bersala. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 En kompis till mig får Wii tre veckor före alla andra, med Wii sports, fyra kontroller och Smash Bros Mellee, och han får det billigare också. Det hjälper att känna folk som jobbar på Bersala. Cheat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 (redigerad) Finns det analog stick som medförljer till den här nya kontrollen när man köper wii? Och har wii inbyggd hårddisk? Och behöver man olika kontroller till olika spel? Som att man t.ex använer det nya till madden och "snes" kontrollen till call of duty. Redigerad 21 oktober, 2006 av fido vercetti Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Finns det analog stick som medförljer till den här nya kontrollen när man köper wii? Och har wii inbyggd hårddisk? Och behöver man olika kontroller till olika spel? Som att man t.ex använer det nya till madden och "snes" kontrollen till call of duty. Rörelsekänsliga kontrollen funkar med alla spel, fast retro kontrollen är begränsad till vissa spel som jag förståt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Finns det analog stick som medförljer till den här nya kontrollen när man köper wii? Och har wii inbyggd hårddisk? Och behöver man olika kontroller till olika spel? Som att man t.ex använer det nya till madden och "snes" kontrollen till call of duty. Finns en kontroll som hör till som man håller i väntra handen som har en Analog spak, eller "Stick". Wii har 512 mb flash-minne, vilket lär vara tillräckligt för sparfiler och nåt enstaka gammalt spel. Om man vill ha mer utrymme får man köpa till kort, som t. ex SD. Är inte helt säker men det är inte omöjligt att det kommer hårddiskar man kopplar in till Wii:n via USB. Och det kommer en hel del olika tillbehör för att passa spelen. Men om ett spel verkligen behöver en speciell kontroll följer den säkert med i spelet, precis som med Eye Toy, Singstar eller det där trum-spelet till GameCube. Dock lär det ju höja priset på spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 (redigerad) Får man med den rörelsekänsliga kontrollen i paketet med wiisports? Följer nunchuck delen med i paketet? Och kan man spara på wii utan att köpa ett memory card eller hårddisk eller nåt annat sånt? Och om man t.ex ska spela spel som call of duty 3, måste man ha en nunchuk då? Redigerad 21 oktober, 2006 av fido vercetti Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Får man med den rörelsekänsliga kontrollen i paketet med wiisports? Följer nunchuck delen med i paketet? Och kan man spara på wii utan att köpa ett memory card eller hårddisk eller nåt annat sånt? Och om man t.ex ska spela spel som call of duty 3, måste man ha en nunchuk då? Nuchuck medföljer själva konsolen. Och till FPS är Wii-kontrollen bäst. Fattar inte varför vissa vill köra COD3 med Retrokontrollen! Själv ska jag skaffa Wii med Zelda och NFS: Carbon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 (redigerad) Synd att Wii inte var kraftfullare då hade jag köpt den direkt! Redigerad 21 oktober, 2006 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 (redigerad) Synd att Wii inte var kraftfullare då hade jag köpt den direkt! Mjo, men hade de gjort den mer kraftfull hade det kostat dom mer pengar, vilket skulle betyda att de skulle behöva höja priset, vilket gör att fler inte kan köpa den(som barnfamiljer), vilket leder till lägre inkomster. Vad jag är allra mest intresserad av Wii för är just Splinter Cell: Double Agent och dess möjligheter. Skulle vara ballt att smyga upp bakom någon och hålla ena kontrollen som man håller en kniv emot hans strupe, eller dra den snabbt framåt för att sätta en kniv i magen eller eller åt sidan skära av hans strupe, eller skaka på nunchuck eller wiimote för att dyrka upp ett lås. Många spel som jag sett till Wii verkar ta nytta av de rörelsekänsliga kontrollerna, men inte så mycket som de kan ta nytta av den. Hoppas de utvecklas med tiden och hittar på några nya finurliga sätt att utnyttja Wii's fantastiska kontroller. Det känns även lite trist att många utvecklare kommer säkert se förbi Wii just på grund av dess kraft den har inom sig, och sikta in sig på Xbox 360 och/eller PS3. Själv hoppas jag på att skaffa både en Wii och en Xbox 360 för att få tillgång till så brett spelutbud som möjligt. Och få leka med Wii's kontroller såklart. Redigerad 21 oktober, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Synd att Wii inte var kraftfullare då hade jag köpt den direkt! Den skulle räcka i nåt år om utvecklarna inte sket i grafiken tack vare att den är svagast. Den är kraftfullare än Xbox 1 men ändå blir vissa spel så in i bänken fula. Som Far Cry till Wii. http://www.level7.nu/cache/cimg/d2da96656b909448c8b2ff838b748f68.jpg Kom igen, det är samma killar som gör Crysis, så de borde ju kunna det där med grafik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Den skulle räcka i nåt år om utvecklarna inte sket i grafiken tack vare att den är svagast. Den är kraftfullare än Xbox 1 men ändå blir vissa spel så in i bänken fula. Som Far Cry till Wii. http://www.level7.nu/cache/cimg/d2da96656b909448c8b2ff838b748f68.jpg Kom igen, det är samma killar som gör Crysis, så de borde ju kunna det där med grafik. Tyvärr, men jag klarar inte av sådan grafik. Mario spelen klarar jag av eftersom dom är så simpla men farcry med stor vegetation klarar jag inte av att se med den graffen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Det är bara en bild. Den är nog bättre i spelet. Så wiis grafiken ligger alltså mellan xbox och 360s? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Det är bara en bild. Den är nog bättre i spelet. Så wiis grafiken ligger alltså mellan xbox och 360s? Nej, det ligger som en xbox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 (redigerad) Redan bekräftat sen tidigare att en Wii är mer kraftfull än en Xbox. Det vore konstigt annars. http://en.wikipedia.org/wiki/Wii#Technical_specifications http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox#Detailed_specifications Redigerad 21 oktober, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Nej, det ligger som en xbox. Nope. Däremot är många spel grafiskt sett portningar av sina XB-versioner. Utvecklarna pallar inte att göra nya texturer och modeller till varje version. Orsaken till att t ex NFS:UG 2 och NFS:MW är kassare till GC än PS2 grafiskt sett är inte att PS2:an är kraftfullare, utan att GC har mindre lagringsutrymme, och därför har EA bestämt sig för att omgivningarna endast ska ha "långt-bort" texturerna (det finns ett lågdetaljerat sett texturer som man har på långt avstånd, och ett högdetaljerat som visas på närmre håll). Sedan har EA skitit i att använda den kraft som blivit över. De spel som är utvecklade till Wii från grunden kommer se mycket bra ut för det mesta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Nej, det ligger som en xbox. Jag har hört att den kommer vara lika kraftig som två stycken Xboxar, men jag vet inte om det stämmer. Härligt att du väljer hårdvara och utseende före spelglädje. Nintendo har valt att dra ner på dessa saker för att konsolen inte ska bli så dyr. Till exempel kommer man inte kunna spela DVD- Skivor på Wiin. Det är för att DVD- Spelare är så vanligt i dagens hushåll ändå. Skulle man ha gjort så att Wiin även fungerat som en DVD- Spelare skulle den kosta betydligt mer. På detta vis kommer du i princip kunna äga en Wii, två kontroller med nunchuks, en retrokontroll och sex spel för samma pris som en Playstation 3 kommer kosta. Jag är mycket mer intresserad av Wiin än av de andra konsolerna, och kommer köpa en under mellandagsrean, något särskilt spel har jag inte bestämt mig för än men möjligtvis Red Steel och Wario Ware: Smooth Moves. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Bara för att den är dubbelt så kraftfullare än xbox, betyder inte det att det blir dubbelt så bättre grafik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2006 Bara för att den är dubbelt så kraftfullare än xbox, betyder inte det att det blir dubbelt så bättre grafik. Nej. Det kan bli bättre. Du är fortfarande löjligt fixerad av grafik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts