Cortez Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Vem vill igentligen stå och vifta på armarna när man ska spela ett spel? Det är mycket skönare att sitta en kväll med polarna och Playstation dosan klistrad i handen än att alla ska stå och vifta med armarna och skutta runt för att spela tex tennis. Nintendo har gått för långt. De som spelat spel mycket längre än vad du har. Spelarna är sugna på nytt. PS3:an har absolut inget revolutionerande i sig förutom sin hårdvara. Inget mer. Samma gamla kontroll minus rumble med snyggare grafik. Då kan man lika gärna köpa en PC då den snart har gått om både PS3 och X360 i hårdvara om den inte redan gjort det. Nintendo har gjort något revolutionerande, du är en bakåtsträvare och har inte spelat tillräckligt länge för att sukta efter något nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 18 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2006 (redigerad) Har nu bestämt mig vad jag ska ha. Har alltid velat ha ps3, men perona tycker det är onödigt att kasta bort 6k (det tycker även jag). Dom roligaste timmar jag har haft vid ett tv-spel var när jag spelade N64, så då har jag bestämt mig för att köpa en Wii . Enda minus är att jag måste vänta på pc versionen av gta4 Tror ni man kan få den vid releasen om man bokar den nu? EDIT: Vad kostar frakt ifrån USA? Redigerad 18 september, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 De som spelat spel mycket längre än vad du har. Spelarna är sugna på nytt. PS3:an har absolut inget revolutionerande i sig förutom sin hårdvara. Inget mer. Samma gamla kontroll minus rumble med snyggare grafik. Då kan man lika gärna köpa en PC då den snart har gått om både PS3 och X360 i hårdvara om den inte redan gjort det. Nintendo har gjort något revolutionerande, du är en bakåtsträvare och har inte spelat tillräckligt länge för att sukta efter något nytt. Kunde inte sagt det bättre själv. <3 Jag ska heeelt klart köpa en Wii, även om grafiken inte kommer vara bättre än på dom andra konsollerna så, känslan mina vänner, känslan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Vem vill igentligen stå och vifta på armarna när man ska spela ett spel? Det är mycket skönare att sitta en kväll med polarna och Playstation dosan klistrad i handen än att alla ska stå och vifta med armarna och skutta runt för att spela tex tennis. Nintendo har gått för långt. Jag är så jävla less på "Orka vifta med armarna"- kritiken. Nu tar jag det en gång för alla. För alla bakåtsträvare kommer det även finnas en "vanlig" handkontroll till Wii, där ni slipper slita på era taniga nördmuskler! Den påminner om SNES- kontrollen, den ser också riktigt najs ut. Sluta gnälla på det enda motargumentet ni kan komma på, när det inte ens stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Själv har jag absolut inget imot Nintendo eller Wii, jag tycker det skulle vara kul att "röra på sig" till något spel men inget jag vill göra hela tiden och när jag inte vill röra på mig till spelet så vill jag spela med en bättre kontroll. Nej, jag har ännu inte provat den där "SNES-kontrollen, men håller den samma form som kontrollen till SNES så är det ingenting för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Om jag inte får köpa PS3 (krångliga föräldrar) så blir det ett Wii Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Själv har jag absolut inget imot Nintendo eller Wii, jag tycker det skulle vara kul att "röra på sig" till något spel men inget jag vill göra hela tiden och när jag inte vill röra på mig till spelet så vill jag spela med en bättre kontroll. Nej, jag har ännu inte provat den där "SNES-kontrollen, men håller den samma form som kontrollen till SNES så är det ingenting för mig. Man ser ju inte vad som är på baksidan, kanske finns något som SNES-kontrollen inte hade där, mer greppvänliga saker, kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Man ser ju inte vad som är på baksidan, kanske finns något som SNES-kontrollen inte hade där, mer greppvänliga saker, kanske. Nej precis, som sagt så har jag inte provat den, men håller den samma konstruktion som SNES-kontrollen så är det inte så mycket för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Jag tycker att ps3 underskattas. Det är ju uppförljaren till världens mest sålda konsoll genom tiderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Jag tycker att ps3 underskattas. Det är ju uppförljaren till världens mest sålda konsoll genom tiderna. Mer viktigt, den har uppföljarna till många av världens bästa spel. Vilken konsol det är spelar ingen större roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Jag diggar den där handkontrollen; den du lade upp en bild på, Siana. Givetvis är jag sugen på att få lägga lovarna om vad-den-nu-kallas-den-där-fjärkontroll-dosan-saken-som-är-hypad-så-in-i-häcklefjäll också. Rasande sugen dessutom. Men - det är viktigt med ”men” - om det mot alla odds visar sig vara en snedsatsning av Nintendo med den här peka/styr-kontrollen och den hamnar i samma klandervärda division som de otympliga Xbox-dosorna (NinTändO-fanBoyZ rule), så är det ju väldigt skönt att det finns ett alternativ. En dosa att ligga och slöa sig i soffan/sängen med under de sena kvällar och tidiga mornar som ofta uppstår i samband med lov och dylikt är förövrigt lagom nödvändig. Jag menar; orka gympa och joxa och ha sig mitt i natta’ liksom. Typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Jag diggar den där handkontrollen; den du lade upp en bild på, Siana. Givetvis är jag sugen på att få lägga lovarna om vad-den-nu-kallas-den-där-fjärkontroll-dosan-saken-som-är-hypad-så-in-i-häcklefjäll också. Se llama Wiimote. On appelle Wiimote. それは、Wiimoteと呼ばれています. Den heter Wiimote. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 20 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2006 (redigerad) Heeeeeeell Naaaaaah Konstigaste kontrollen EVER ! Redigerad 20 september, 2006 av YooSho Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 20 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2006 Heeeeeeell Naaaaaah Konstigaste kontrollen EVER ! Konstig? Förstår du inte vilken utveckling detta är? Nintendo vågar iaf göra något nytt, Sony's banan-kontroll blev ju bara fiasko, så dom tvingades följa Nintendo i samma spår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Wihu, en ganska trevlig nyhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Wihu, en ganska trevlig nyhet. Skulle verkligen vara intressant med GTA till Wii. Fast själv tror jag det blir en 360 före Wii för min del... Fast den står helt klart på "Vill ha listan." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 (redigerad) Måste bara ha wii! Fatta va coola spel! Ska köpa CoD 3, Red Steel, mario galaxy och kanske tony hawk downhilljam!!!!!! Ädit: Måste ha Zelda också! Redigerad 22 september, 2006 av n00dles Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Nu är det klart. Blir ett Wii. Lillebrorsan vill så gärna ha det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Läste just en intressant intervju med Mark Rain (PR-snubbe för Epic). Epic kommer ju snart med UE3.0, UT2007 och Gears of War (tror jag det hette). Med tanke på hur populära UE2.0 och 2.5 blev kan man räkna med en massa spel som kommer att använda UE3.0. Vad detta har med Wii att göra är det faktum att Mark nämnde kort att Wii inte klarar UE3.0-motorn. Detta är det enda riktiga problemet jag sett med den hårdvara som Wii använder, vilket är extremt synd. källa; http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=146449 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Drar upp den här lite. Såg nyss lite filmer här. Blev ännu mer förälskad. Titta bara på trailern. Ska nog köpa. Runt 2000 va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts