Siana Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Helt sjukt, när jag helt plötsligt tänker på det. En sån jävla kick jag fick när jag tänkte på mig själv ståendes framför TV:n, kontrollen i handen och svärdet på skärmen. Jag måste ha en Wii! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Nu är frågan om man ska skjuta upp köpet av PS3:an, eller kanske rent av strunta i den helt och hållet, för att istället skaffa sig en Wii. *Knacka sig i pannan* Tänk, tänk, tänk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Varför inte bara importera en Wii för 1600 kr+frakt, de som nu klagar över priset i Sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Funderar på att önska mig en Wii i julklapp, den verkar riktigt bra trots allt! Lär ändå inte skaffa PS3 förens den sjunkit i pris och MGS4 eller GTA:IV kommit till den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Varför inte bara importera en Wii för 1600 kr+frakt, de som nu klagar över priset i Sverige? Det är precis vad jag ska göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Priset är ställt nu! 249 euro = typ 2400 kr. Inte så farligt pris också får man med Wii! Sports som utnyttjar kontrollen till fullo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Priset är ställt nu! 249 euro = typ 2400 kr. Inte så farligt pris också får man med Wii! Sports som utnyttjar kontrollen till fullo. Was? Vad är Wii Sports för något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Jag nullar. om det fanns hadde jag röstat itl be a great second console. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 (redigerad) Was? Vad är Wii Sports för något? Flera olika spel i ett paket, gjort av Nintendo tror jag. Baseboll, du håller kontrollen och slår den som ett bollträ när bollen kommer. Fotboll Tennis, du andvänder kontrollen som en tennisracket Golf, du andvänder kontrollen som en klubba Bowling, andvänder kontrollen som kastarm Boxing, är inte säker på hur du andvänder det, men tror man andvänder kontrollen för att slåss. Redigerad 16 september, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Nej det tror jag inte, men den behöver ju inte vara dålig och ful för det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 (redigerad) Ska köpa Wii pga dom coola kontrollerna, super mario- och zeldaspelen och att det är mycket billigare än dom andra! helt enkelt en 'bra å ha' sak edit: vote: kanske kanske inte! Jag tror nog ändå att 360 kommer att'vinna' Redigerad 16 september, 2006 av n00dles Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 (redigerad) Videos ifrån Call of Duty 3, Excite truck, Metroid Prime 3, Red Steel, Super Mario Galaxy och The Legend of Zelda Twilight Princess m.m. ftp://88.191.13.181/Nintendo_Wii/ Info om Resident Evil som kommer till Wii... http://www.thewiire.com/news/488/1/Residen...meplay_Revealed Redigerad 16 september, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 "Nintendo är för barn, Xbox för pojkar och Playstation för män." Nej, de kan inte ens räknas som en konkurrent i konsollkriget som pågår mellan Sony och Microsoft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 "Nintendo är för barn, Xbox för pojkar och Playstation för män." Nej, de kan inte ens räknas som en konkurrent i konsollkriget som pågår mellan Sony och Microsoft. Som Microsoft kommer vinna när Sony går i konkurs inom en framtid som inte kan komma snabbt nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 Jag tror inte Wii blir störts av de tre stora, men jag är rätt så säker på att den kommer göra mycket bättre ifrån sig än vad gamecube (så hette väl förra nintendo konsolen?) någonsin gjorde. ATi har redan bekräftat att Xbox360n är fast på DirectX9. Det sätter Nintendo Wii och Xbox360 på samma shader-nivå. Hur det står till med PS3:an vet jag inte. Så där, vice, tror jag att du har fel. Jag tror att nintendo, med Wii, är starkare nu än vad de varit på ett bra tag. Men men.. tiden kommer med alla svar snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 16 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2006 "Nintendo är för barn, Xbox för pojkar och Playstation för män." Det där var helt klart det löjligaste jag hört på länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Vet inte... Säkerligen kommer en massa folk vilja ha PS3, eftersom att man blir mobbad av alla de tuffa grabbarna om man inte har den. Men PS3:ans pris, och sena releasedatum kommer nog kosta Sony rätt många köpare. N64:an hade exempelvis krossat PSOne om det inte vore för att N64:an hade släppts två år efter (och säkerligen handlade det mycket om att alla utvecklare ville använda CD-rom på den tiden). Grafiken på Wii kommer vara en bra bit ovan GC'ns. Bara att kolla senaste RedSteel-trailern. Det man såg på E3 var gjort med GC-devkit plus verktyg för nya handkontrollen. Nu har utvecklarna börjat använda RIKTIGA devkits. Förvisso kommer det inte vara någon PS3-grafik, men det kommer ändå vara någorlunda snyggt. Jag tror inte att Wii kommer vinna, men Nintendo kommer att knappa igen på konkurrenterna rätt rejält, och kanske gå om MS. Och som sagt, för Sony betyder PS3:an allt, eftersom att man har lagt ner otroliga mängder pengar på utvecklingen. Går den dåligt ligger hela företaget risigt till. Nintendo klarar ett nederlag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Flera olika spel i ett paket, gjort av Nintendo tror jag. Baseboll, du håller kontrollen och slår den som ett bollträ när bollen kommer. Fotboll Tennis, du andvänder kontrollen som en tennisracket Golf, du andvänder kontrollen som en klubba Bowling, andvänder kontrollen som kastarm Boxing, är inte säker på hur du andvänder det, men tror man andvänder kontrollen för att slåss. Vem vill igentligen stå och vifta på armarna när man ska spela ett spel? Det är mycket skönare att sitta en kväll med polarna och Playstation dosan klistrad i handen än att alla ska stå och vifta med armarna och skutta runt för att spela tex tennis. Nintendo har gått för långt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Vem vill igentligen stå och vifta på armarna när man ska spela ett spel? Det är mycket skönare att sitta en kväll med polarna och Playstation dosan klistrad i handen än att alla ska stå och vifta med armarna och skutta runt för att spela tex tennis. Nintendo har gått för långt. Nej, jag tycker det ska bli skit kul. Tänk dig själv, ett par öl med polarna och spela Wii, kommer ju att vara skit skoj ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Vem vill igentligen stå och vifta på armarna när man ska spela ett spel? Det är mycket skönare att sitta en kväll med polarna och Playstation dosan klistrad i handen än att alla ska stå och vifta med armarna och skutta runt för att spela tex tennis. Nintendo har gått för långt. Kan vara kul som omväxling i något enstaka spel, men jag tycker det blir för mycket om var och vartannat spel blir så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts