Jump to content

Wii

jerrko
 Share

Wii  

117 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 202
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Was? Vad är Wii Sports för något?

Flera olika spel i ett paket, gjort av Nintendo tror jag.

Baseboll, du håller kontrollen och slår den som ett bollträ när bollen kommer.

Fotboll

Tennis, du andvänder kontrollen som en tennisracket

Golf, du andvänder kontrollen som en klubba

Bowling, andvänder kontrollen som kastarm

Boxing, är inte säker på hur du andvänder det, men tror man andvänder kontrollen för att slåss.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte Wii blir störts av de tre stora, men jag är rätt så säker på att den kommer göra mycket bättre ifrån sig än vad gamecube (så hette väl förra nintendo konsolen?) någonsin gjorde.

ATi har redan bekräftat att Xbox360n är fast på DirectX9. Det sätter Nintendo Wii och Xbox360 på samma shader-nivå. Hur det står till med PS3:an vet jag inte.

Så där, vice, tror jag att du har fel. Jag tror att nintendo, med Wii, är starkare nu än vad de varit på ett bra tag. Men men.. tiden kommer med alla svar snart. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte...

Säkerligen kommer en massa folk vilja ha PS3, eftersom att man blir mobbad av alla de tuffa grabbarna om man inte har den. Men PS3:ans pris, och sena releasedatum kommer nog kosta Sony rätt många köpare. N64:an hade exempelvis krossat PSOne om det inte vore för att N64:an hade släppts två år efter (och säkerligen handlade det mycket om att alla utvecklare ville använda CD-rom på den tiden). Grafiken på Wii kommer vara en bra bit ovan GC'ns. Bara att kolla senaste RedSteel-trailern. Det man såg på E3 var gjort med GC-devkit plus verktyg för nya handkontrollen. Nu har utvecklarna börjat använda RIKTIGA devkits. Förvisso kommer det inte vara någon PS3-grafik, men det kommer ändå vara någorlunda snyggt.

Jag tror inte att Wii kommer vinna, men Nintendo kommer att knappa igen på konkurrenterna rätt rejält, och kanske gå om MS. Och som sagt, för Sony betyder PS3:an allt, eftersom att man har lagt ner otroliga mängder pengar på utvecklingen. Går den dåligt ligger hela företaget risigt till. Nintendo klarar ett nederlag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flera olika spel i ett paket, gjort av Nintendo tror jag.

Baseboll, du håller kontrollen och slår den som ett bollträ när bollen kommer.

Fotboll

Tennis, du andvänder kontrollen som en tennisracket

Golf, du andvänder kontrollen som en klubba

Bowling, andvänder kontrollen som kastarm

Boxing, är inte säker på hur du andvänder det, men tror man andvänder kontrollen för att slåss.

Vem vill igentligen stå och vifta på armarna när man ska spela ett spel?

Det är mycket skönare att sitta en kväll med polarna och Playstation dosan klistrad i handen än att alla ska stå och vifta med armarna och skutta runt för att spela tex tennis.

Nintendo har gått för långt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är mycket skönare att sitta en kväll med polarna och Playstation dosan klistrad i handen än att alla ska stå och vifta med armarna och skutta runt för att spela tex tennis.

Nej, jag tycker det ska bli skit kul. Tänk dig själv, ett par öl med polarna och spela Wii, kommer ju att vara skit skoj ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara kul som omväxling i något enstaka spel, men jag tycker det blir för mycket om var och vartannat spel blir så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor