Jump to content

Wii

jerrko
 Share

Wii  

117 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 202
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det tar ju några år för spelutvecklarna för att hitta trixen för att få ut som mycket som möjligt ur en konsoll. Titta tex på de spelen som släpptes i början till PS2, GC och Xbox och med dagens spel till de konsollerna.

Och nej Wii kommer inte vinna konsollkriget eftersom det finns de som prioterar hårdvara före spelglädie, men Wii kommer nog sälja bra mycket bättre än Gamecuben.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan trodligtvis få lika mycket spelglädje, om inte mer, med en kraftfull konsol med riktigt bra grafik.

Av vad jag sett hittils så är de spel som använder kontrollen inte så fulla med innovation.

Då har du inte sett Hide And Seek (vet inte vad det exakta namnet var).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sony kommer nog att ta hem även denna generationen, men inte med lika stor marginal som med den nuvarande. Personligen tror jag att Playstaion 3 vinner, följd av Wii och sedan Xbox 360. Nintendo kommer nog tjäna in många slantar nu jämfört med GameCuben, Xbox 360 kommer nog dra in lite mer än Xbox och Playstation 3 tar nog lika mycket eller lite mindre än Playstation 2 men vinner ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns inga bra skuta spel till GC och antagligen kommer det inte mer till Wii

Själv tycker jag http://www.worthplaying.com/article.php?sid=34516 ser trevligt ut. Om du nu menar firstperson spel, annars fattar jag inte vad du menar med "skuta" om du inte menar båtar... finns väl knappt några såna spel till någon konsol.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor