n00dles Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 annars är det mellandagsrean som gäller. Sejm here Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Jag tror att det kommer vara ganska lika mellan alla konsolerna.. PS3: svin dyrr men über bra innehåll = inte så många köpare Xlåda360: dyr men bra grej = inte så många köpare Wii: Billig men kanske inte så bra inehåll, skojiga kontrolelr kan man köpa löst som dans matta = inte så många köpare Själv tänkte jag köpa PS3, mrn när jag hörde att den ska kosta 6000Kr så tänkte jag om.. tror jag vänta och spelar data så länge.. fast sedan kommer ju GTA IV och då blir jag väll tvungen att köpa den.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jerrko Skrivet 25 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Hade glömt den här pollen har läst igenom tråden och sett att många klagar på att det är jobbigt att vifta med armarna och att grafiken är dålig: Viftet är något som är överdrivet som fan: man behöver bara göra en enkel rörelse med handleden för att få samma effekt som att leva sig in i spelet på riktigt (AKA nörda sig med kontrollen och vifta allt vad man har, som jag tänker göra ) Grafiken kommer bli bättre med tiden, se bara på vad capcom lyckades uppnå med Resident Evil 4 till Gamecuben. Wii ska vara dubbelt så stark som Cuben så man kan förvänta sig ett dubbelt så snyggt Capcom-spel (om de lägger lika mkt tid på ett wii-spel som de gjorde med RE4) BTW: Wii kommer pwna Ps3 detta år, för ps3 har bara 500.000 konsoller i japan och nordamerika vid releasen(100.000 i japan, 400.000 i Nordamerika), medan Wii kommer ha 1.000.000 vid releasen över hela världen och 4.000.000 vid årets slut!! Europa kommer få vänta på Ps3 till TIDIGAST MARS nästa år medan Wii kommer finnas i lager från och med 8:e december tillsammans med bl.a Twilight Princess Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 har läst igenom tråden och sett att många klagar på att det är jobbigt att vifta med armarna och att grafiken är dålig: Viftet är något som är överdrivet som fan: man behöver bara göra en enkel rörelse med handleden för att få samma effekt som att leva sig in i spelet på riktigt (AKA nörda sig med kontrollen och vifta allt vad man har, som jag tänker göra ) Eller så köper man retrokontrollen. Men jag tänker vifta som fan, det är ju det som är det roliga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 25 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2006 Eller så köper man retrokontrollen. Men jag tänker vifta som fan, det är ju det som är det roliga! Exakt, hela grejen med Wii är kontrollen...typ=) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Eller så köper man retrokontrollen. *bild* Men jag tänker vifta som fan, det är ju det som är det roliga! Den är inte till för att spela nya Wii spel med, utan snarare för virtual console spelen... Fast visst, om någon nu får för sig att göra ett spel till Wii som inte använder sig av kontrollen, så är det väl upp till dom. Till vanliga Wii spel kommer retrokontollen vara helt värdelös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Förstår inte hur Wii kontrollen ska funka till spel som Fifa eller Splinter cell t.ex? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Den är inte till för att spela nya Wii spel med, utan snarare för virtual console spelen... Fast visst, om någon nu får för sig att göra ett spel till Wii som inte använder sig av kontrollen, så är det väl upp till dom. Till vanliga Wii spel kommer retrokontollen vara helt värdelös. Jag tror att alla spel kommer att fungera till retrokontrollen också, förutom spel som Wario Ware, men det kommer bli grymt tråkigt. Förstår inte hur Wii kontrollen ska funka till spel som Fifa eller Splinter cell t.ex? I FIFA får man kanske styra karaktären med nunchuken och använd knapparna på kontrollen för att skjuta, tackla och så vidare. Splinter Cell kommer väl fungera ungefär som Red Steel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Jag tror att alla spel kommer att fungera till retrokontrollen också, förutom spel som Wario Ware, men det kommer bli grymt tråkigt. Hur skulle t.ex Red steel fungera med retrokontrollen? Spelet är ju uppbyggt för att spelas med vanliga kontrollen, så utvecklarna skulle bara slösa en massa dyrbar tid för att göra det kompatibelt med retrokontrollen. Sen så skulle Wii vara ganska jättevärdelöst om inte den hade sitt speciella kontrollsystem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Hur skulle t.ex Red steel fungera med retrokontrollen? Spelet är ju uppbyggt för att spelas med vanliga kontrollen, så utvecklarna skulle bara slösa en massa dyrbar tid för att göra det kompatibelt med retrokontrollen. Sen så skulle Wii vara ganska jättevärdelöst om inte den hade sitt speciella kontrollsystem. Red Steel kan väl inkluderas med Wario Ware. Men Legend of Zelda: Twillight Princess , Metroid Prime 3: Corruption, Call of Duty 3, Tony Hawk's Downhill Jam, Harry Potter, Madden NFL 07, SpongeBob SquarePants and Friends: Creature from the Krusty Crab, Far Cry: Vengeance och många fler kommer fungera utmärkt med retrokontroll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jerrko Skrivet 26 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Zelda kommer inte att fungera med retrokontrollen, det är ju P.g.a Wiis kontroll som Zelda har blivit försenat så mycket: de vill utnyttja Wiimotens funktioner till så mycket som möjligt i Twilight Princess och det tog tid att få det att funka bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Zelda kommer inte att fungera med retrokontrollen, det är ju P.g.a Wiis kontroll som Zelda har blivit försenat så mycket: de vill utnyttja Wiimotens funktioner till så mycket som möjligt i Twilight Princess och det tog tid att få det att funka bra. Fast faktumet kvarstår att det även kommer till Gamecube... Men alla spel som siana nämner tror jag inte kommer funka, faktiskt, inte alls många. Sen, om det nu funkar, så kommer det vara fruktansvärt värdelöst att spela dom med retrokontrollen eftersom dom inte är optimerade för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 (redigerad) Zelda kommer inte att fungera med retrokontrollen, det är ju P.g.a Wiis kontroll som Zelda har blivit försenat så mycket: de vill utnyttja Wiimotens funktioner till så mycket som möjligt i Twilight Princess och det tog tid att få det att funka bra. Det kommer ju till GC, klart det kommer fungera med retro-kontroll då. Fast faktumet kvarstår att det även kommer till Gamecube... Men alla spel som siana nämner tror jag inte kommer funka, faktiskt, inte alls många. Sen, om det nu funkar, så kommer det vara fruktansvärt värdelöst att spela dom med retrokontrollen eftersom dom inte är optimerade för det. Jag tror de kommer att släppa en del spel i två verisioner för de som är dumma nog att inte vilja "stå och vifta". Redigerad 26 oktober, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jerrko Skrivet 1 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Det kommer ju till GC, klart det kommer fungera med retro-kontroll då. Wii-versionen är byggd på ett helt annat sätt än Gamecube-versionen, så jag tror inte att retrokontrollen kommer fungera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Wii-versionen är byggd på ett helt annat sätt än Gamecube-versionen, så jag tror inte att retrokontrollen kommer fungera Men då släpper de väl GC- verisionen till Wii också, då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Retrokontrollen är nog mest menad för Retro-spel, alltså Virtual Console-spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Eller så köper man retrokontrollen. Men jag tänker vifta som fan, det är ju det som är det roliga! Orka sitta och vifta hela natten (om man spelar så länge någon gång) ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Orka sitta och vifta hela natten (om man spelar så länge någon gång) ^^ Varför inte? Spelkarraktären blir väl också trött, tänk då vilken inlevelse man lär få. Men jaja. Vissa vill ju inte förstå vilket steg Nintendo har tagit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Spelkarraktären blir väl också trött Tvivlar på det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Varför inte? Spelkarraktären blir väl också trött, tänk då vilken inlevelse man lär få. Men jaja. Vissa vill ju inte förstå vilket steg Nintendo har tagit. Jo dom har tagit ett stort steg men en grej jag undrar. När man slåss med svärd och svärdet tar e mot det andra, hur blir det då om man fortsätter och dra åt sidan med kontrollen, blir svärdet o åka igenom det andra då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts