Jump to content

Fobier

felshoe
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fönster sent på kvällen. Känns ALLTID som om det står någon utanför med valfritt äkligt ansikte och tittar in.

Dock, om det är fler personer än jag i rummet så går det finfint, men själv... Gha.

Särskilt vidrigt var det när jag satte mig själv och såg Japanska "Ring" mitt i natten. Höll på att dö av den långhåriga lilla flickan när jag skulle gå och sova. Vågade inte stänga av TVn, utan sprang med svettiga steg rakt in i badrummet och undvikte fönstret så gott som möjligt. Att jag tillslut lyckades ta mig till sängen är för mig ett underverk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske man låter lite smått barnslig men själv gillar jag inte mörker. Eller, rättare sagt, jag gillar inte att vara utomhus ensam när det är mörkt. Det är det förstås många som inte gillar, men jag blir så hiskeligt paranoid när jag är ute i mörker. Jag tror att något/någon ska hoppa fram efter nästa hörn, dyka upp från en buske etc.

Sen när man vet att det finns så många idioter här i världen gör inte saken bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förresten, jag kom på en sjuk sak. Jag tycker det är riktigt jävla obehagligt om jag har en öppen skåpslucka ovanför huvudet. Tänk om man lyfter på huvudet och spräcker skallen? Jag får en yr känsla och drar alltid undan mitt huvud eller håller det blickstilla. Jag vet väl inte riktigt om det är en fobi, jag skriker ju inte och flyger tvärs över rummet. Är det andra som har det liknande? Bara av att tänka på det fick jag en yr, obehaglig känsla. Bleh.

Det är exakt samma sak för mig, bara att jag inte gillar hala golv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske man låter lite smått barnslig men själv gillar jag inte mörker. Eller, rättare sagt, jag gillar inte att vara utomhus ensam när det är mörkt. Det är det förstås många som inte gillar, men jag blir så hiskeligt paranoid när jag är ute i mörker. Jag tror att något/någon ska hoppa fram efter nästa hörn, dyka upp från en buske etc.

Sen när man vet att det finns så många idioter här i världen gör inte saken bättre...

Ah! Hur kan du inte gilla det?

Skitskönt att vara ute och gå när det är mörkt och lugnt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor