Jump to content

Fobier

felshoe
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag är äckligt rädd för att halka och bryta benet.. har aldrig varit med om det på riktigt eller så, men jag riktigt skraj för det iallafall.

När jag går över hala eller blöta golv så blir mina ben helt svaga :( .

Att fastna, som någon sa, i ett rör eller liknande är ju inte heller direkt inbjudande.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa kanske har fobi för spindlar och insekter för att dom bara är äckliga. Alla tycker inte att dom är söta som du gör. Du kanske borde kolla synen efter att ha suttit i mörkret så länge. För spindlar är inte söta.

Spindlar kommer alltid att vara söta för mig punkt slut

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spindlar kommer alltid att vara söta för mig punkt slut

Jag käkade spindlar när jag var yngre :(

Men en vacker dag när jag var 7 år fick jag en stor spindel på armen, en utländsk

av något slag den bet mig, jag fick feber. Sen dess är jag rädd spindlar

som är större en min tumme. Fobi eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är äckligt rädd för att halka och bryta benet.. har aldrig varit med om det på riktigt eller så, men jag riktigt skraj för det iallafall.

När jag går över hala eller blöta golv så blir mina ben helt svaga :( .

Att fastna, som någon sa, i ett rör eller liknande är ju inte heller direkt inbjudande.

Jag vet inte varför. Men själv har jag alltid velat bryta ett ben :>

Typ klaustrofobi alltså..?

Jaja, jag tycker det är obehagligt med insekter. Spindlar är jag inte så mycket för heller men på bild är det väl ingen fara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag käkade spindlar när jag var yngre :wub:

Men en vacker dag när jag var 7 år fick jag en stor spindel på armen, en utländsk

av något slag den bet mig, jag fick feber. Sen dess är jag rädd spindlar

som är större en min tumme. Fobi eller?

De flesta ogillar spindlar som är större än en tumme.

Förresten... Angående att du åt spindlar som kiddo: HAHAHAHAHAHAHAHA! :>

Sjukt. Myror är en sak... Men... Spindlar? Jäkla undernärd du måste ha varit för att göra något sådant. :(

Förresten, jag kom på en sjuk sak. Jag tycker det är riktigt jävla obehagligt om jag har en öppen skåpslucka ovanför huvudet. Tänk om man lyfter på huvudet och spräcker skallen? Jag får en yr känsla och drar alltid undan mitt huvud eller håller det blickstilla. Jag vet väl inte riktigt om det är en fobi, jag skriker ju inte och flyger tvärs över rummet. Är det andra som har det liknande? Bara av att tänka på det fick jag en yr, obehaglig känsla. Bleh.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har social fobi (ingen term, utan en sjukdom), vilket jag antar räknas. Har inga andra fobier, så vitt jag vet.

Får du behandling för det, då?

Man kan gå i terapi, försöka få bot på den själv, eller operera ryggmärgen. Nu har ju inte svarat för Blues, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor