Jump to content

Fobier

felshoe
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Behöver inte vara cellskräck, det kan vara faktumet att man är rädd för att hissens linor ska gå av och att man faller från en hög höjd. ;) Hade en fobi själv för det förut, brukade alltid kolla hur mycket vikt hissen kunde ta och sen sitta och snabbräkna igenom allas ca vikt sammanlagt som skulle med. Denna fobi fick jag efter att jag såg en film där just linorna gick av och de föll... en bit så att säga. Skönt att den har gått över för några år sen, nu föredrar jag hissar istället för trappor och så. ^^

Märkte lite att jag inte litar helt på trappor som enbart sitter fast på ena sidan över höga höjder och så ser de rostiga ut. Jaja, tagit den 2-3 gånger nu ändå så antar jag inte är så skrämd över det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inte varför folk har klaustrofobi.

Och jag kan inte fatta varför folk har fobier överhuvudtaget.

En del folk kan ha råkat ut för nånting som liten det är väl därför dom får fobier.

Varför jag har klaustrofobi är för att när jag var liten stängde mina brorsor in mig i allt möljigt och lät mig få sitta där bra länge så det är därför jag har klaustrofobi....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och jag kan inte fatta varför folk har fobier överhuvudtaget.

En del folk kan ha råkat ut för nånting som liten det är väl därför dom får fobier.

Varför jag har klaustrofobi är för att när jag var liten stängde mina brorsor in mig i allt möljigt och lät mig få sitta där bra länge så det är därför jag har klaustrofobi....

Vissa kanske har fobi för spindlar och insekter för att dom bara är äckliga. Alla tycker inte att dom är söta som du gör. Du kanske borde kolla synen efter att ha suttit i mörkret så länge. För spindlar är inte söta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor