Jump to content

Kom du in på skolan du sökte till?

Kebab
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jahopp blev riktigt överraskad igår när brevet kom och jag faktiskt kom in :P . Med andra ord blir det Teknik->Datorteknik för mig =) . (ja jag skämtade lite :mellow: )

Intagningen var visst 135 poäng så 225 räckte gått och väl.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja vända på frågan och istället fråga: Vad har du inte MVG i?

Ehm.. nu blev det lite besserwisser-varning här men..

Jag har inte så många MVG:n som man kan tro. Jag har fyra. Kärnämnena och Musik. Sedan har jag två G:n. Men det ska vi inte gå in på...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag har inte så många MVG:n som man kan tro. Jag har fyra. Kärnämnena och Musik. Sedan har jag två G:n. Men det ska vi inte gå in på...

Aj-aj. Nu kände jag att allt blev fel. :P

Jag vände på din fråga (helt utan anledning och jag vet fortfarande inte varför) som var riktad till Estperanto. Och min fråga var också menad till honom..

Ehm.. nu ska jag editera lite, så glömmer vi det här, jag kände att det blev fel ända från början :mellow:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Appropå det här men MVGn och gymmnasie shizzle ...

Min morsa som är lärare hade två stycken elever (som nu har gått ut nian) som hade MVG i alla ämnen utom i musik, där dem bara hade VG. Tydligen saknade dem den där musikala glimten som man givetvis måste besitta.

Gissa hur dem firade?

Deras föräldrar ringde sönder läraren som gav dem VG och skällde ut henne. Barnen hade själva gråtigt i ett antal dagar över detta VGt, fyfan för sådanna människor. Visserligen är det ju ganska uppenbart att dessa flickor inte har något liv utanför skolan eftersom dem har MVG i matte, fysik, kemi, biologi, teknik, idrott, svenska, engelska, B språk. C språk, slöjd. hemkunskap etc etc, jag säger bara tack gode gud för VGt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allstå, ni sommer väljer ECIT eller något, ni kommer allstå hålla på med en dator tills ni går i pension. Skönt, eller?

Sökte förra året till ECIT, men valde Barn & Fritid istället, och nu till tvåan har jag valt Fritid.

"EC-IT är ett gymnasieprogram som grundas på ny teknik. Programmet är emellertid inte en renodlad datorutbildning. Många av kurserna är teknikorienterade, men långt ifrån alla handlar enbart om användandet av datorer."

Men, mycket dator blir det. Och ja, det känns oerhört skönt. Det är mitt intresse, så det är klart det gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor