Jump to content

Köpa sprit på internet

holymakaroni
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Skulle inte beställa via internet om jag var ni, hur mkt alkohol som hellst står fast i tullen i väntan på att regeringen ska besluta om det är lagligt eller inte.

Mm.. läste om det där i tidningen igår faktiskt. Om EU bestämmer sig för att det är olagligt, så kommer 4000 svenskar att straffas :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm.. läste om det där i tidningen igår faktiskt. Om EU bestämmer sig för att det är olagligt, så kommer 4000 svenskar att straffas ^_^

Nej, så kan man inte göra. Det går inte till så.

Det är som att jag går på kanten av trottoaren idag och imorgon så blir det olagligt att gå på trottoarkanten, så haffar polisen mig för att jag gick på tottoarkanten IGÅR när det blev lag IDAG!

Det gör ju inte att alla som laddade ner för 3 år sedan, och slutade i och med nya lagen blir brottslingar.

Tidningen snackar skit ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, så kan man inte göra. Det går inte till så.

Det är som att jag går på kanten av trottoaren idag och imorgon så blir det olagligt att gå på trottoarkanten, så haffar polisen mig för att jag gick på tottoarkanten IGÅR när det blev lag IDAG!

Det gör ju inte att alla som laddade ner för 3 år sedan, och slutade i och med nya lagen blir brottslingar.

Tidningen snackar skit ibland.

Jag gick på trotoarkanten idag ^_^:lol:

[Edit och farmor]: Usch, blev spaminlägg där.

Men eftersom att man dricker sprit så sällan (Hoppas jag) så gör det inget om det kostar lite mer..?

Så varför börja söka efter billigaste, men då ta risken att det är nått fel med det.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad syftar ni på? Att man kan köpa sprit på internet? Att det konsumeras alkohol över huvudtaget?

Vad är det som är å herregud pkz?

Att det är så pass stor andel unga som faktiskt får tag i spit och konsumerar det. Det är läskigt och tragiskt.

Supa sig redlöst full, till vilken nytta? ^_^

Att minderåriga undrar om lagarna och prisskillnader?

Hahaha!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spela tvspel till vilken nytta? Se på tv serier till vilken nytta? Se på idrott till vilken nytta? Ha roligt till vilken nytta?

Ja, vilke superbäst exempel du kom med. Att jämföra datorspelande med att supa skallen av sig är ju pinsamt. Hade högre förväntningar om dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju inte veta om holymakaroni är underårig

Sedan kan man undra VART någonstans i min text du läser att jag skrev det. Pratar generellt utifrån vad folk på detta forum säger och skryter om hur fulla de är och att alkohol är superbäst.

Egentligen så var det dumt att jag ens började skriva här, vet hur det slutar.

Ni superhatar mig och står fast vid att alkohol gynnar både kropp och själ menans jag VET att det inte gör det. En ev. diskussion ang. detta tänker jag inte ta. Det leder ingenstans.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan kan man undra VART någonstans i min text du läser att jag skrev det. Pratar generellt utifrån vad folk på detta forum säger och skryter om hur fulla de är och att alkohol är superbäst.

Egentligen så var det dumt att jag ens började skriva här, vet hur det slutar.

Vi superhatar mig och står fast vid att alkohol gynnar både kropp och själ menans jag VET att det inte gör det. En ev. diskussion ang. detta tänker jag inte ta. Det leder ingenstans.

Okej, iofs.

Hm, rätt dålig förutsättning då vi alla borde veta att alkohol inte är bra för kropp och själ, dock medelåldern på detta forum är väll runt 15-17, bland oss aktiva medlemmar, och då så anser jag att man borde vara fullt utvecklad kroppsligt för alkohol. Kanske inte själsligt, då man kan ha brist på självdisiplin och blint följer alkoholens vilja, att dricka mer och mer.

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, iofs.

Hm, rätt dålig förutsättning då vi alla borde veta att alkohol inte är bra för kropp och själ, dock medelåldern på detta forum är väll runt 15-17, bland oss aktiva medlemmar, och då så anser jag att man borde vara fullt utvecklad kroppsligt för alkohol. Kanske inte själsligt, då man kan ha brist på självdisiplin och blint följer alkoholens vilja, att dricka mer och mer.

Vettiga synpunkter och jag kan inget mer än att hålla med om det du skrev. Men lagen i Sverige säger att alkohol inte får konsumeras av folk under 18 på offentligplats ex. kroger. Likförbannat så ska alla vara så "stora" och supa när man är 15-16år. Alkohol utöver lättöl får vad jag vet inte bäras på offentligplats över huvud taget.

Det är inte så jobbit att vänta med att supa tills man är 18år. Då kanske man fått lite självdisiplin och inte super sig så pass full att man får åka polisbil till fyllecell, eller hem till mamma och pappa för er minderåriga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha!

Plötsligt skrattanfall? ^_^ Trådskaparen undrade om det var lagligt att köpa sprit på internet / en fråga om lagar. Ser inget roligt eller konstigt varken i det jag eller han skrev.

Förövrigt håller jag till stor del med dig i alkoholfrågan men jag syftade på ditt inlägg i just denna tråden. Här kan jag inte läsa något som man måste säga å herregud till (pkz) eller undra vart samhället tar vägen (du), det handlar inte om att supa som underårig utan en diskussion om Internet som försäljningsplats för sprit. Eftersom Regeringen tydligen inte har beslutat om det än är det väl en fråga som får diskuteras, ELLER?

Alkohol utöver lättöl får vad jag vet inte bäras på offentligplats över huvud taget.

Hur gör man när man varit på Systemet och handlat då? Jag tror lagen gäller att man inte får dricka på allmän plats och minderåriga inte får bära.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor