BroDD Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 (redigerad) GH: Metallica Tracklist http://ps3.qj.net/Guitar-Hero-Metallica-de...g/49/aid/127318 Men det snackas om trummor och till och med dubbelstamp vilket låter fett roligt eftersom jag då får NOTER på de låtar jag sjukt gärna lär mig (jag spelar ju trummor men Metallicas early days är jävlarimig döden. Smakprov: Anyway, är detta till GH4 World Tour-setet eller kan man köpa till enbart spelet? Och om det nu visar sig få skyhöga betyg är jag rädd att jag köper det ( ). Jag har redan GH3-gitarren; hur kommer det bli med GH:Metallica då? Woho, ganska bra låtar med Hoppas du inte tror att du kan lära dig spela/bli bättre/lära dig låtar på trummor med GH Redigerad 16 december, 2008 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Vanliga gitarren funkar prima på WT, men det finns inte touch, så man får lira touchpartierna som vanligt. Touch är verkligen nifty som fan! Du kan ju om du inte använder slidern (Jag har en men den är kuksvår så jag kör utan ) så kan man ta touch som vanliga noter, dvs att du håller in färgen och slår som vanligt. Det är den teknik jag tkr är lättast att klara av Introt till HFT på Expert iallfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2008 Du kan ju om du inte använder slidern (Jag har en men den är kuksvår så jag kör utan ) så kan man ta touch som vanliga noter, dvs att du håller in färgen och slår som vanligt. Det är den teknik jag tkr är lättast att klara av Introt till HFT på Expert iallfall. Vanliga gitarren funkar prima på WT, men det finns inte touch, så man får lira touchpartierna som vanligt. Touch är verkligen nifty som fan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 18 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2008 I see, var nog lite trött när jag läste det där. Trodde du menade att du tog Touch Noterna genom att bara trycka in färgen som det vore en vanlig Hammer-On. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2008 Hoppas du inte tror att du kan lära dig spela/bli bättre/lära dig låtar på trummor med GH Jag har spelat trummor i 11 år så jag kan nog klara av en del. Men jag tänkte man kunde lira lite på expert och kanske lära sig mer exakt hur det ska spelas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 18 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2008 (redigerad) Jag har spelat trummor i 11 år så jag kan nog klara av en del. Men jag tänkte man kunde lira lite på expert och kanske lära sig mer exakt hur det ska spelas Ah, du tänkte så.. trodde du typ mena att du skulle kunna lära dig spela trummor med hjälp av GH (utan nån kunskap alls om det) Nu vet jag inte hur likt det är att spela GH trummor och riktiga trummor då jag bara har gitarr till GH (än så länge) men är det mer likt än vad GH gitarr och riktig gitarr är? Funderar på trummor nu, är det värt att skaffa? Vill hellst köpa GH tummor då man har mer att slå på () än rock band trummorna.. men hittar ingenstans man kan köpa enbart trummorna Men aja, är det skoj så det är värt att kasta pengar på't? Redigerad 18 december, 2008 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 19 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2008 Ah, du tänkte så.. trodde du typ mena att du skulle kunna lära dig spela trummor med hjälp av GH (utan nån kunskap alls om det) Nu vet jag inte hur likt det är att spela GH trummor och riktiga trummor då jag bara har gitarr till GH (än så länge) men är det mer likt än vad GH gitarr och riktig gitarr är? Funderar på trummor nu, är det värt att skaffa? Vill hellst köpa GH tummor då man har mer att slå på () än rock band trummorna.. men hittar ingenstans man kan köpa enbart trummorna Men aja, är det skoj så det är värt att kasta pengar på't? Ja Trummorna är det roligaste i spelet ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 19 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2008 Jag var på onoff igår och kunde inte hålla mig. Riktigt roligt, trummorna är svåra men som morfar säger, det roligaste, bra låtar också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 (redigerad) Skjut mig i nacken vad arg jag blev aldeles nyss Fick för mig efter att knappt inte spelat nå GH alls prova Raining blood på Expert eftersom det är enda låten jag har kvar. Först försöket så faila jag på 73% och nu kan jag inte ens komma förbi Mosh 1. GAAHH! Det fulast av allt var att mätarn gick inte ens ner på gul första gången och jag hade inte starpower, sista försöket faila jag med Starpower Redigerad 21 december, 2008 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kire21 Skrivet 21 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2008 (redigerad) Har GH:Aerosmith med gitarr till 360:n. Funderar på att köpa GH2 med gitarr till 360. Låter det som en bra ide eller inte? Redigerad 21 december, 2008 av kire21 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 När jag äntligen var på väg att spöa Slash på hard så tro fan att det kommer ett "Guitar Hero 3 har stött på ett problem och måste avslutas"!!! Har förövrigt börjat så smått på Expert. Klarat tre låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 24 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2008 Är det bara jag som tycker att Expert är grymt mycket lättare i World Tour än vad det var i Legends of Rock? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 24 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2008 Är det bara jag som tycker att Expert är grymt mycket lättare i World Tour än vad det var i Legends of Rock? Det är bra mycket lättare. På det spelet var det tre låtar som vars våra på Expert medans LoR är alla låtare svårare imo ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 26 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2008 Tyckte att expert blev lätt, redan i Aerosmith. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2008 Vissa låtar är faktiskt riktigt lätta på expert ja, men jag tycker att det jämnar ut sig på trummorna där en del låtar faktiskt är rätt svåra på easy till och med, tycker jag, tex tog det en stund innan jag tog Motörhead - Overkill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2008 (redigerad) Har lirat World Tour hos en kompis nu.. Trummorna är faktiskt inte roliga alls om ni frågar mig. Föredrar gitarr/bas. Men det är himla kul att spela fyra stycken på en gång. Redigerad 27 december, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 27 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2008 Har lirat World Tour hos en kompis nu.. Trummorna är faktiskt inte roliga alls om ni frågar mig. Föredrar gitarr/bas. Men det är himla kul att spela fyra stycken på en gång. Sen är det stor skillnad på låtarna, vissa är sjukt tråkiga och vissa är grymt roliga. Om det är svårare är det oftast också roligare ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Måste få ett ordentligt svar nu. Har hört så många olika saker. Jag har Guitar Hero World Tour med alla tillbehören. Kan jag köra Rockband 1/2 med trummorna och allt annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Måste få ett ordentligt svar nu. Har hört så många olika saker. Jag har Guitar Hero World Tour med alla tillbehören. Kan jag köra Rockband 1/2 med trummorna och allt annat? Tvåan ska i alla fall fungera det har utvecklarna själva sagt. Men om man kan lira ettans är jag mindre säker på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 28 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2008 Ja, det fungerar. Bägge spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts