Jump to content

Guitar Hero


R2D2
 Share

Recommended Posts

GH: Metallica Tracklist

http://ps3.qj.net/Guitar-Hero-Metallica-de...g/49/aid/127318

Men det snackas om trummor och till och med dubbelstamp vilket låter fett roligt eftersom jag då får NOTER på de låtar jag sjukt gärna lär mig (jag spelar ju trummor men Metallicas early days är jävlarimig döden. Smakprov:

Anyway, är detta till GH4 World Tour-setet eller kan man köpa till enbart spelet? Och om det nu visar sig få skyhöga betyg är jag rädd att jag köper det ( :P ). Jag har redan GH3-gitarren; hur kommer det bli med GH:Metallica då? :w000t:

Woho, ganska bra låtar med :D

Hoppas du inte tror att du kan lära dig spela/bli bättre/lära dig låtar på trummor med GH :w000t:

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 887
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vanliga gitarren funkar prima på WT, men det finns inte touch, så man får lira touchpartierna som vanligt. Touch är verkligen nifty som fan!

Du kan ju om du inte använder slidern (Jag har en men den är kuksvår så jag kör utan :w000t:) så kan man ta touch som vanliga noter, dvs att du håller in färgen och slår som vanligt. Det är den teknik jag tkr är lättast att klara av Introt till HFT på Expert iallfall. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju om du inte använder slidern (Jag har en men den är kuksvår så jag kör utan :naughty: ) så kan man ta touch som vanliga noter, dvs att du håller in färgen och slår som vanligt. Det är den teknik jag tkr är lättast att klara av Introt till HFT på Expert iallfall. :naughty:

Vanliga gitarren funkar prima på WT, men det finns inte touch, så man får lira touchpartierna som vanligt. Touch är verkligen nifty som fan!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har spelat trummor i 11 år så jag kan nog klara av en del. Men jag tänkte man kunde lira lite på expert och kanske lära sig mer exakt hur det ska spelas :naughty:

Ah, du tänkte så.. trodde du typ mena att du skulle kunna lära dig spela trummor med hjälp av GH (utan nån kunskap alls om det) :naughty:

Nu vet jag inte hur likt det är att spela GH trummor och riktiga trummor då jag bara har gitarr till GH (än så länge) men är det mer likt än vad GH gitarr och riktig gitarr är?

Funderar på trummor nu, är det värt att skaffa? Vill hellst köpa GH tummor då man har mer att slå på (:() än rock band trummorna.. men hittar ingenstans man kan köpa enbart trummorna :naughty:

Men aja, är det skoj så det är värt att kasta pengar på't?

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, du tänkte så.. trodde du typ mena att du skulle kunna lära dig spela trummor med hjälp av GH (utan nån kunskap alls om det) :lol:

Nu vet jag inte hur likt det är att spela GH trummor och riktiga trummor då jag bara har gitarr till GH (än så länge) men är det mer likt än vad GH gitarr och riktig gitarr är?

Funderar på trummor nu, är det värt att skaffa? Vill hellst köpa GH tummor då man har mer att slå på (:() än rock band trummorna.. men hittar ingenstans man kan köpa enbart trummorna :D

Men aja, är det skoj så det är värt att kasta pengar på't?

Ja

Trummorna är det roligaste i spelet !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skjut mig i nacken vad arg jag blev aldeles nyss :mf_doof:

Fick för mig efter att knappt inte spelat nå GH alls prova Raining blood på Expert eftersom det är enda låten jag har kvar. Först försöket så faila jag på 73% och nu kan jag inte ens komma förbi Mosh 1. :) GAAHH!

Det fulast av allt var att mätarn gick inte ens ner på gul första gången och jag hade inte starpower, sista försöket faila jag med Starpower

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lirat World Tour hos en kompis nu.. Trummorna är faktiskt inte roliga alls om ni frågar mig. Föredrar gitarr/bas. >_<

Men det är himla kul att spela fyra stycken på en gång. :D

Sen är det stor skillnad på låtarna, vissa är sjukt tråkiga och vissa är grymt roliga.

Om det är svårare är det oftast också roligare ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...