Sniper Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Kan man köra World Tour med GH3-gitarren? Måste man ha trummor och det förresten? Med GH3 gitarren (och alla andra gitarrer som funkar med WT) kan du spela både gitarr och bas, men inte trummor och mix (obviously ) Du kan använda GH3 gitarren! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Men GH3 har väl exempelvis låtar som The Metal, Black Magic Woman, TTFATF osv? I så fall har jag kört igenom det tidigare, i alla fall på medium. Plockade några låtar på hard också men jag har inte kunnat spela särskilt mycket eftersom jag inte har en egen gitarr... Det ska det emellertid snart bli ändring på! Japp, då var det GH3 du spelade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Men GH3 har väl exempelvis låtar som The Metal, Black Magic Woman, TTFATF osv? I så fall har jag kört igenom det tidigare, i alla fall på medium. Plockade några låtar på hard också men jag har inte kunnat spela särskilt mycket eftersom jag inte har en egen gitarr... Det ska det emellertid snart bli ändring på! TTFAF Näst svåraste låten i någonsin (Devil Went To Georgia lätt svåraste låten) i Guitar Hero imo...Den har man har några timmars nötande på i ett patetiskt försök och klara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Kebab: Nej, du måste inte ha trummor. Man kan välja att spela bara gitarr precis som de äldre GH-spelen var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 Impulsköpte World Tour igår. Det är fett roligt. Men trummorna är svåra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 Hjälp! Jag har nu min gitarr, men jag när jag skulle mounta GH3-imagen så händer inget. Kollade runt lite och det verkar som att GH3 inte fungerar på Vista x64?! Är detta sant? Blir galet knäckt isåfall... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 Hjälp! Jag har nu min gitarr, men jag när jag skulle mounta GH3-imagen så händer inget. Kollade runt lite och det verkar som att GH3 inte fungerar på Vista x64?! Är detta sant? Blir galet knäckt isåfall... This product does not support Windows 98/ME/2000/NT/XP x64/Vista x64. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 This product does not support Windows 98/ME/2000/NT/XP x64/Vista x64. Läste det, men jag läst även på många forum om folk som körde det på Vista x64... Och jag fick det att funka! Tänker inte gå in på vad exakt det var p g a forumets regler, men yäyä. Here we go, nu ska jag rocka loss med mitt band LOLCATS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 Fick min gitarr idag med. Har inte hunnit spela så mycket, dock.. Hard är skitkul men svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 Läste det, men jag läst även på många forum om folk som körde det på Vista x64... Och jag fick det att funka! Tänker inte gå in på vad exakt det var p g a forumets regler, men yäyä. Here we go, nu ska jag rocka loss med mitt band LOLCATS. Fick min gitarr idag med. Har inte hunnit spela så mycket, dock.. Hard är skitkul men svårt. Lycka till med att lära er spela på Hard allt jag kan säga är att försök lära er flytta lite på handen i practice mode och lär er flytta lillfingret så ni kan ta orange när det kmr enstaka orange noter. Btw: Spelade lite WT idag efter ett "stort uppehåll" (1-1.5veckor) och satte precis HFT Bara Byob kvar nu som jag inte klarat på Expert..någon som har nåt tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2008 Snacka om att man har sina bra och dålia GH-dagar. Igår gick allt skit och jag hav upp efter en halvtimma. Idag har jag klarat 12 låtar på hard, de flesta på första försöket. Jävligt irriterande att min wham-pinne inte vill stanna där den ska vara utan "glider ner" hela tiden. Borde självklart reklamera, men då kommer jag ju vara utan gitarr i flera veckor. Finns det något man kan göra på egen hand? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 14 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2008 (redigerad) Jävligt irriterande att min wham-pinne inte vill stanna där den ska vara utan "glider ner" hela tiden. Borde självklart reklamera, men då kommer jag ju vara utan gitarr i flera veckor. Finns det något man kan göra på egen hand? Häll cola på den så ska den nog klibba fast sig. höhö. Nej men guitar hero gitarrerna är mer eller mindre kända för att ha en klen whammy som blir lös efter ett tag. Min har dock inte blivit det än. Redigerad 14 december, 2008 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2008 Snacka om att man har sina bra och dålia GH-dagar. Igår gick allt skit och jag hav upp efter en halvtimma. Idag har jag klarat 12 låtar på hard, de flesta på första försöket. Jävligt irriterande att min wham-pinne inte vill stanna där den ska vara utan "glider ner" hela tiden. Borde självklart reklamera, men då kommer jag ju vara utan gitarr i flera veckor. Finns det något man kan göra på egen hand? Det rör sig inte om så stora krafter nedåt så kanske en gummisnodd mellan whammyn och axelbandsfästet? Så har min kompis eftersom hans fjäder är sönder men kan tänka mig att detta även stoppar glidandet. Min gitarr är då hel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2008 Snacka om att man har sina bra och dålia GH-dagar. Igår gick allt skit och jag hav upp efter en halvtimma. Idag har jag klarat 12 låtar på hard, de flesta på första försöket. Jävligt irriterande att min wham-pinne inte vill stanna där den ska vara utan "glider ner" hela tiden. Borde självklart reklamera, men då kommer jag ju vara utan gitarr i flera veckor. Finns det något man kan göra på egen hand? Min är precis likadan, kanske bara är en kass gitarr? Själv har jag slutat att bry mig, jag håller oftast fast whammyn samtidigt ändå. Är på Slash på Hard nu btw, helt okej för att ha börjat spela för bara några dagar sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 14 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2008 Weird båda mina gittarers Whammy bar funkar perfekt fortfarnade och jag har haft dom sen i sommras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2008 WT VAR FETT SKOJ!1111 Touchplattorna var så jävla underbara, nu måste man bara lära sig att spela trummor. Det gick åt helvete precis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 (redigerad) GH: Metallica Tracklist http://ps3.qj.net/Guitar-Hero-Metallica-de...g/49/aid/127318 Metallica tracks: * Enter Sandman * For Whom The Bell Tolls * Fuel * Hit The Lights * King Nothing * Master of Puppets * No Leaf Clover * Nothing Else Matters * Sad But True * The Unforgiven * Wherever I May Roam Tracks from other bands: * Alice In Chains: No Excuses * Bob Seger: Turn The Page * Judas Priest: Hell Bent For Leather * Kyuss: Demon Cleaner * Lynyrd Skynyrd: Tuesdays Gone * Mastodon: Blood and Thunder * Michael Schenker Group: Armed and Ready * Samhain: Mother of Mercy * The Sword: Black River Men det snackas om trummor och till och med dubbelstamp vilket låter fett roligt eftersom jag då får NOTER på de låtar jag sjukt gärna lär mig (jag spelar ju trummor men Metallicas early days är jävlarimig döden. Smakprov: BATTERY!! [youtube-old]oCE1NnvonF0[/youtube-old] Anyway, är detta till GH4 World Tour-setet eller kan man köpa till enbart spelet? Och om det nu visar sig få skyhöga betyg är jag rädd att jag köper det ( ). Jag har redan GH3-gitarren; hur kommer det bli med GH:Metallica då? Redigerad 15 december, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 GH: Metallica Tracklist http://ps3.qj.net/Guitar-Hero-Metallica-de...g/49/aid/127318 Men det snackas om trummor och till och med dubbelstamp vilket låter fett roligt eftersom jag då får NOTER på de låtar jag sjukt gärna lär mig (jag spelar ju trummor men Metallicas early days är jävlarimig döden. Smakprov: BATTERY!! [youtube-old]oCE1NnvonF0[/youtube-old] Anyway, är detta till GH4 World Tour-setet eller kan man köpa till enbart spelet? Och om det nu visar sig få skyhöga betyg är jag rädd att jag köper det ( ). Jag har redan GH3-gitarren; hur kommer det bli med GH:Metallica då? Det stod i tidningen att Metallica är ett komplement till World Tour, så antar att man bara behöver köpa spelet, det verkar grymt, kommer lätt att köpa det. Skulle inte AC/DC också få ett eget spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Det stod i tidningen att Metallica är ett komplement till World Tour, så antar att man bara behöver köpa spelet, det verkar grymt, kommer lätt att köpa det. Skulle inte AC/DC också få ett eget spel? The Beatles ska få ett iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2008 Anyway, är detta till GH4 World Tour-setet eller kan man köpa till enbart spelet? Och om det nu visar sig få skyhöga betyg är jag rädd att jag köper det ( ). Jag har redan GH3-gitarren; hur kommer det bli med GH:Metallica då? Vanliga gitarren funkar prima på WT, men det finns inte touch, så man får lira touchpartierna som vanligt. Touch är verkligen nifty som fan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts