Jump to content

Guitar Hero


R2D2
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 887
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men GH3 har väl exempelvis låtar som The Metal, Black Magic Woman, TTFATF osv? I så fall har jag kört igenom det tidigare, i alla fall på medium. Plockade några låtar på hard också men jag har inte kunnat spela särskilt mycket eftersom jag inte har en egen gitarr... Det ska det emellertid snart bli ändring på!

Japp, då var det GH3 du spelade :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men GH3 har väl exempelvis låtar som The Metal, Black Magic Woman, TTFATF osv? I så fall har jag kört igenom det tidigare, i alla fall på medium. Plockade några låtar på hard också men jag har inte kunnat spela särskilt mycket eftersom jag inte har en egen gitarr... Det ska det emellertid snart bli ändring på!

TTFAF :teehee:

Näst svåraste låten i någonsin (Devil Went To Georgia lätt svåraste låten) i Guitar Hero imo...Den har man har några timmars nötande på i ett patetiskt försök och klara :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

This product does not support Windows 98/ME/2000/NT/XP x64/Vista x64. :(

Läste det, men jag läst även på många forum om folk som körde det på Vista x64...

Och jag fick det att funka! Tänker inte gå in på vad exakt det var p g a forumets regler, men yäyä. :(

Here we go, nu ska jag rocka loss med mitt band LOLCATS. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste det, men jag läst även på många forum om folk som körde det på Vista x64...

Och jag fick det att funka! Tänker inte gå in på vad exakt det var p g a forumets regler, men yäyä. :(

Here we go, nu ska jag rocka loss med mitt band LOLCATS. :mf_doof:

Fick min gitarr idag med. Har inte hunnit spela så mycket, dock.. Hard är skitkul men svårt. :(

Lycka till med att lära er spela på Hard allt jag kan säga är att försök lära er flytta lite på handen i practice mode och lär er flytta lillfingret så ni kan ta orange när det kmr enstaka orange noter. :P

Btw: Spelade lite WT idag efter ett "stort uppehåll" (1-1.5veckor) och satte precis HFT ;) Bara Byob kvar nu som jag inte klarat på Expert..någon som har nåt tips? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snacka om att man har sina bra och dålia GH-dagar. Igår gick allt skit och jag hav upp efter en halvtimma. Idag har jag klarat 12 låtar på hard, de flesta på första försöket. :confused:

Jävligt irriterande att min wham-pinne inte vill stanna där den ska vara utan "glider ner" hela tiden. Borde självklart reklamera, men då kommer jag ju vara utan gitarr i flera veckor. :confused: Finns det något man kan göra på egen hand?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävligt irriterande att min wham-pinne inte vill stanna där den ska vara utan "glider ner" hela tiden. Borde självklart reklamera, men då kommer jag ju vara utan gitarr i flera veckor. :confused: Finns det något man kan göra på egen hand?

Häll cola på den så ska den nog klibba fast sig. höhö.

Nej men guitar hero gitarrerna är mer eller mindre kända för att ha en klen whammy som blir lös efter ett tag. Min har dock inte blivit det än.

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snacka om att man har sina bra och dålia GH-dagar. Igår gick allt skit och jag hav upp efter en halvtimma. Idag har jag klarat 12 låtar på hard, de flesta på första försöket. :confused:

Jävligt irriterande att min wham-pinne inte vill stanna där den ska vara utan "glider ner" hela tiden. Borde självklart reklamera, men då kommer jag ju vara utan gitarr i flera veckor. :confused: Finns det något man kan göra på egen hand?

Det rör sig inte om så stora krafter nedåt så kanske en gummisnodd mellan whammyn och axelbandsfästet? Så har min kompis eftersom hans fjäder är sönder men kan tänka mig att detta även stoppar glidandet.

Min gitarr är då hel :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snacka om att man har sina bra och dålia GH-dagar. Igår gick allt skit och jag hav upp efter en halvtimma. Idag har jag klarat 12 låtar på hard, de flesta på första försöket. :confused:

Jävligt irriterande att min wham-pinne inte vill stanna där den ska vara utan "glider ner" hela tiden. Borde självklart reklamera, men då kommer jag ju vara utan gitarr i flera veckor. :confused: Finns det något man kan göra på egen hand?

Min är precis likadan, kanske bara är en kass gitarr?

Själv har jag slutat att bry mig, jag håller oftast fast whammyn samtidigt ändå.

Är på Slash på Hard nu btw, helt okej för att ha börjat spela för bara några dagar sen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GH: Metallica Tracklist

http://ps3.qj.net/Guitar-Hero-Metallica-de...g/49/aid/127318

Metallica tracks:

* Enter Sandman

* For Whom The Bell Tolls

* Fuel

* Hit The Lights

* King Nothing

* Master of Puppets

* No Leaf Clover

* Nothing Else Matters

* Sad But True

* The Unforgiven

* Wherever I May Roam

Tracks from other bands:

* Alice In Chains: No Excuses

* Bob Seger: Turn The Page

* Judas Priest: Hell Bent For Leather

* Kyuss: Demon Cleaner

* Lynyrd Skynyrd: Tuesdays Gone

* Mastodon: Blood and Thunder

* Michael Schenker Group: Armed and Ready

* Samhain: Mother of Mercy

* The Sword: Black River

Men det snackas om trummor och till och med dubbelstamp vilket låter fett roligt eftersom jag då får NOTER på de låtar jag sjukt gärna lär mig (jag spelar ju trummor men Metallicas early days är jävlarimig döden. Smakprov:

BATTERY!!

[youtube-old]oCE1NnvonF0[/youtube-old]

Anyway, är detta till GH4 World Tour-setet eller kan man köpa till enbart spelet? Och om det nu visar sig få skyhöga betyg är jag rädd att jag köper det ( :confused: ). Jag har redan GH3-gitarren; hur kommer det bli med GH:Metallica då? ^_^

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GH: Metallica Tracklist

http://ps3.qj.net/Guitar-Hero-Metallica-de...g/49/aid/127318

Men det snackas om trummor och till och med dubbelstamp vilket låter fett roligt eftersom jag då får NOTER på de låtar jag sjukt gärna lär mig (jag spelar ju trummor men Metallicas early days är jävlarimig döden. Smakprov:

BATTERY!!

[youtube-old]oCE1NnvonF0[/youtube-old]

Anyway, är detta till GH4 World Tour-setet eller kan man köpa till enbart spelet? Och om det nu visar sig få skyhöga betyg är jag rädd att jag köper det ( :confused: ). Jag har redan GH3-gitarren; hur kommer det bli med GH:Metallica då? ^_^

Det stod i tidningen att Metallica är ett komplement till World Tour, så antar att man bara behöver köpa spelet, det verkar grymt, kommer lätt att köpa det.

Skulle inte AC/DC också få ett eget spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anyway, är detta till GH4 World Tour-setet eller kan man köpa till enbart spelet? Och om det nu visar sig få skyhöga betyg är jag rädd att jag köper det ( :confused: ). Jag har redan GH3-gitarren; hur kommer det bli med GH:Metallica då? ^_^

Vanliga gitarren funkar prima på WT, men det finns inte touch, så man får lira touchpartierna som vanligt. Touch är verkligen nifty som fan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...