Jump to content

Guitar Hero


R2D2
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 887
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur fan får du det till akustisk gitarr?

http://www.ultimate-guitar.com/tabs/d/drag...s_intro_tab.htm

Here's Hermans' first riff, the acoustic one. It's ridiculously fast, as is everything...

http://www.scorehero.com/forum/viewtopic.php?t=20711

Fine, I'll clarify for you then There actually is no keyboard in the intro (there is but it's mostly ambience). The intro is in fact, a classical and spanish guitar sound mixed together to make this beautify of an intro. I would know, I did track the chart, and I have heard only the this part of the song split out. You will also notice this on GuitarPro tabs. That is all.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

???

[youtube-old]0jgrCKhxE1s[/youtube-old]

det är en fucking video.

Det skulle se lagom dumt ut om han står där med en akustisk gitarr sen måste han byta till elgitarr på sisodär 0.2 sec innan nästa del av låten kommer.

edit: btw, kommer 3 nya låtar som DLC på torsdag, alla 3 med Dragonforce. låtarna är "Revolution Deathsquad" , "Operation Ground and Pound" och "Heroes Of Our Time". priset kommer vara 500MS-points som vanligt.

Redigerad av päronpung
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det är en fucking video.

Det skulle se lagom dumt ut om han står där med en akustisk gitarr sen måste han byta till elgitarr på sisodär 0.2 sec innan nästa del av låten kommer.

edit: btw, kommer 3 nya låtar som DLC på torsdag, alla 3 med Dragonforce. låtarna är "Revolution Deathsquad" , "Operation Ground and Pound" och "Heroes Of Our Time". priset kommer vara 500MS-points som vanligt.

Vad är MS-Points? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fucking breaking news, iaf för kicken.

Kent ska vara med i Guitar Hero World Tour med låten "Vinternoll2".

http://www.scorehero.com/forum/viewtopic.php?t=74382

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/a...ArticleComments

För en sekund där fick jag för mig att jag skulle köpa det. Jag ångrade mig 1 sekund senare dock. :wacko:

Kent <3 :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Syrran är på blixtvisit från Oslo över helgen pga. kalas. Hon är GH junkey och ville absolut spela lite GH under helgens småtimmar.

Hon ringde mig idag när hon var inne i stan och frågade om jag ville ha GH:AS vilket jag tackade nej till då jag ville vänta till GH:WT kommer ut. Hon bestämmer sig för att köpa det till PS2 så hon kan ta med det hem sen igen. Efter typ en kvart så ringer hon till hennes sambo som också sitter här hemma och frågar honom om hon ska köpa det till PS2 så dom kan ta med det hem eller till PS3 så hon kan lira det här. Det blir tillslut till PS3 iaf, vilket dom inte äger så jag "fick" GH:AS till PS3 gratis, dock har hon paxat skiten så fort hon är hemma, vilket inte är så ofta.

Så, nu behöver jag iaf inte köpa en gitarr när WT kommer ut. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpost (är ju ny dag för satan!)

Finns det något mer frustrerande än att hitta en toppenlåt som man vill få Guldstjärna på, och så kör man låten X antal gånger, vanligt och på träning. Letar upp det man har svårast med och sätter det så jävla fint för att sen få en 400~ kombo och missa EN SATANS JÄVEL på en utav dom enklaste partierna på hela låten. Var väldigt nära att guran flög i golvet där.

Oh, sen vill jag ha lite protip på hur fan man ska klara av att gå över från Medium till Hard(och expert efter det såklart). Den där jävla orange ställer till det för mig hela tiden.

Klarat 7 låtar på Hard atm, men där är det stopp. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpost (är ju ny dag för satan!)

Finns det något mer frustrerande än att hitta en toppenlåt som man vill få Guldstjärna på, och så kör man låten X antal gånger, vanligt och på träning. Letar upp det man har svårast med och sätter det så jävla fint för att sen få en 400~ kombo och missa EN SATANS JÄVEL på en utav dom enklaste partierna på hela låten. Var väldigt nära att guran flög i golvet där.

Oh, sen vill jag ha lite protip på hur fan man ska klara av att gå över från Medium till Hard(och expert efter det såklart). Den där jävla orange ställer till det för mig hela tiden.

Klarat 7 låtar på Hard atm, men där är det stopp. :confused:

Jag hade också ett jävla problem med att gå över till hard. >_<

Nu är jag inte pro så nån får komma och fylla i här men allt jag kan säga är att om det kmr en orange så kan du nå den med lillfingret. kmr det 2 så flytar du ner handen jätte lite grann, jag brukar nästan dra lillfingret över knappen så jag känner när jag är på den orange:a.

Aja, Jag suger, Har försökt i 2dagar att klara av Knights of Cydonia på Hard utan att lyckas, nån som kan hjälpa mig? >_<

Kan ju vara smart att säga att jag åker ur runt 65-70% (Gittar solot!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...