Gasoline Kiss Skrivet 16 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2008 (redigerad) Piska mig om detta inte är rätt tråd men det hör väl ändå lite till. Postar den bekräftade låtlistan till Rock Band 2 också. By the way så glömde jag säga att alla låtar till både Guitar Hero World Tour och Rock Band 2 är masterrecordings (alltså originalinspelningar). Denna lista är mycket vacker enligt mig. Låtar Motörhead - Ace of Spades Grateful Dead - Alabama Getaway The Replacements - Alex Chilton Pearl Jam - Alive Avenged Sevenfold - Almost Easy The Guess Who - American Woman Journey - Any Way You Want It Jethro Tull - Aqualong Joan Jett - Bad Reputation Metallica - Battery Steely Dan - Bodhisattva Kansas - Carry on Wayward Son System of a Down - Chop Suey! Mastodon - Colony of Birchmen The Offspring - Come Out and Play (Keep 'Em Separated) Squeeze - Cool for Cats Lush - De-Luxe Disturbed - Down With the Sickness Nirvana - Drain You Beck - E-Pro Foo Fighters - Everlong Survivor - Eye of the Tiger Dinosaur Jr. - Feel the Pain Modest Mouse - Float On AFI - Girl's Not Grey Rise Against - Give It All Red Hot Chili Peppers - Give It Away Fleetwood Mac - Go Your Own Way Cheap Trick - Hello There Duran Duran - Hungry Like the Wolf Social Distotion - I Was Wrong The Muffs - Kids in America Silversun Pickups - Lazy Eye AC/DC - Let There Be Rock Bon Jovi - Livin' on a Prayer Presidents of the United States of America - Lump Alice in Chains - Man in the Box Tenacious D - Master Exploder Jane's Addiction - Mountain Song Lit - My Own Worst Enemy The Donnas - New Kid in the School Panic at the Disco - Nine in the Afternoon Linkin Park - One Step Closer Blondie - One Way or Another Lacuna Coil - Our Truth Judas Priest - Painkiller Dream Theater - Panic Attack Interpol - PDA Megadeth - Peace Sells The Who - Pinball Wizard L7 - Pretend We're Dead Talking Heads - Psycho Killer Elvis Costello - Pump It Up The Allman Brothers Band - Ramblin' Man Bikini Kill - Rebel Girl Steve Miller Band - Rock'n Me Ratt - Round and Round Guns N' Roses - Shackler's Revenge Bad Company - Shooting Star Beastie Boys - So What'cha Want Testament - Souls of Black Norman Greenbaum - Spirit in the Sky Soundgarden - Spoonman Bob Dylan - Tanged Up in Blue Sonic Youth - Teen Age Riot Rage Against the Machine - Testify Paramore - That's What You Get Jimmy Eat World - The Middle Rush - The Trees The Smashing Pumpkins - Today Devo - Uncontrollable Urge The Go-Go's - We Got the Beat Mighty Mighty Bosstones - Where'd You Go Billy Idol - White Wedding Alanis Morissette - You Oughta Know Bonuslåtar The Main Drag - A Jagged Gorgeous Winter Speck - Conventional Lover Anarchy Club - Get Clean Libyans - Neighborhood Bang Camaro - Night Lies The Handsome Devil - Rob the Prez-O-Dent Breaking Wheel - Shoulder to the Plow The Sterns - Supreme Girl Abnormality - Visions Redigerad 16 augusti, 2008 av Gasoline Kiss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2008 Metallica - Trapped Under Ice Oh, gösar! Den var otippad! För övrigt en rätt halvdan lista, jag kände bara igen ~fem stycken vid en första snabbtitt. Painkiller i Rock Band, det blir intressant för trummisen! [youtube-old]60Iv_kAjMLk[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2008 (redigerad) JAA! Blink 182 - Dammit är kvar! Edit: Jimmy Eat World - The Middle! Min favoritlåt med JEW <3 Redigerad 17 augusti, 2008 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Kille lägger skolan på hyllan för att spela Guitar Hero istället. http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=26921 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Kille lägger skolan på hyllan för att spela Guitar Hero istället. http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=26921 Vadå " "? Han gör det som känns rätt och han verkar ju tjäna bra med pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Vadå " "? Han gör det som känns rätt och han verkar ju tjäna bra med pengar. Skippa en utbildning för Guitar Hero? No, no thanks. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Skippa en utbildning för Guitar Hero? No, no thanks. Du är ingen professionell spelare heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Du är ingen professionell spelare heller. Spelar ingen roll, även om jag var så pass bra som IAmChris4Life så skulle jag inte sluta skolan för det. Skulle aldrig i hela mitt liv sätta ett spel framför en vettig utbildning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Spelar ingen roll, även om jag var så pass bra som IAmChris4Life så skulle jag inte sluta skolan för det. Skulle aldrig i hela mitt liv sätta ett spel framför en vettig utbildning. Nej, det skulle jag inte jag heller göra. Men han har rätt att göra vad han vill med sitt liv och han har gjort ett val nu. Hur det går återstår väl att se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Jag såg att dom sålde Guitar Hero: Aerosmith för 699 på Elgiganten, jag är inte värdens störst Aerosmithfan (jag har kanske lyssnat på dom en gång och jag tyckte inte dom var särskilt bra). Men jag har hört att Guitar Hero är roligt, men om jag köper Guitar Hero så måste jag antingen välja bort GoW2 eller Far cry 2 (hösten spelbudget är på ungefär 1000 spänn). Är Guitar Hero: Aerosmith ett roligt spel, även om man inte gillar Aerosmith så mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gasoline Kiss Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Jag såg att dom sålde Guitar Hero: Aerosmith för 699 på Elgiganten, jag är inte värdens störst Aerosmithfan (jag har kanske lyssnat på dom en gång och jag tyckte inte dom var särskilt bra). Men jag har hört att Guitar Hero är roligt, men om jag köper Guitar Hero så måste jag antingen välja bort GoW2 eller Far cry 2 (hösten spelbudget är på ungefär 1000 spänn). Är Guitar Hero: Aerosmith ett roligt spel, även om man inte gillar Aerosmith så mycket? Det är inte enbart Aerosmith-låtar i spelet även om det är sagt att ungefär 60% är Aerosmith-låtar. Det finns också låtar av band som ska ha inspirerat Aerosmith alternativt band som killarna i bandet gillar såsom The Kinks, New York Dolls, Joan Jett, Ted Nugent, The Black Crowes, Lenny Kravitz, The Clash, Run-D.M.C., Mott the Hoople, Cheap Trick, The Cult och Stone Temple Pilots. Jag tyckte att det var ett kul litet tillägg om man tröttnat på tvåan och Legends of Rock (har Xbox 360 och därför inte de andra spelen) men jag gillar ju Aerosmith och de andra banden och deras låtar i spelet så det är väl en smaksak då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
päronpung Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 (redigerad) Du är ingen professionell spelare heller. ungen i fråga är knappast en proffessionell spelare. http://www.scorehero.com/forum/viewtopic.p...&highlight= i can just picture how this worked kid: Mom i beat the first teir on expert level and even got a 5 star Mom: wow your really good im glad we got you a good birthday gift kid: yeah im gonna play mlg because im that good mom: yeah you beat like 5 expert songs, your probably better than half the pros Kid:yeah im gonna quit school, practice 24/7 and live off of hotpockets and ramen noodles Mom: ok youll make some good money with that game Kid: no shit its guitar hero Mom: what happens when it dies Kid: Mom its flipping guitar hero it wont die Mom: okay sweety good luck Redigerad 18 augusti, 2008 av päronpung Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Skippa en utbildning för Guitar Hero? No, no thanks. Han får ju privat lektioner hemma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Han får ju privat lektioner hemma? Han får ju inte en fulländad utbildning för det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Han får ju inte en fulländad utbildning för det? Han vill tydligen inte ha en heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 (redigerad) Oh, gösar! Den var otippad! Jepp, men riffet är härligt så det var ett bra val (Metallica - Trapped Under Ice) Såg att AC/DC's "Let there be rock" fanns med, HÄRLIGT! Undrar bara vad man ska spela under versen, där är ju bara bas och trummor..? Är inte så jätteförtjust i GH, speciellt personer man frågar; "Ja, har du hört Foo Fighters någon gång? Det är ett härligt band med många fina låtar." "Jaa fy fan va dom e bra, dom finns på gitar hiro fösfaksik!!1" Men det är ett underhållade spel, tycker däremot att det är bättre att lära sig att spela vanlig gitarr Redigerad 18 augusti, 2008 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Såg att AC/DC's "Let there be rock" fanns med, HÄRLIGT! Undrar bara vad man ska spela under versen, där är ju bara bas och trummor..? Man är ju ett band, så antagligen får basisten och trummisen spela Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Såg att AC/DC's "Let there be rock" fanns med, HÄRLIGT! Undrar bara vad man ska spela under versen, där är ju bara bas och trummor..? Ja. Fast på Through the Fire and Flames spelar man introt (som egentligen är på keyboard) med gitarren, så jag antar att dom kommer upp med något liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 (redigerad) Man är ju ett band, så antagligen får basisten och trummisen spela Jaha alltså, är det samma låtar till GH World Tour som till Rock Band eller? Redigerad 19 augusti, 2008 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
päronpung Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Ja. Fast på Through the Fire and Flames spelar man introt (som egentligen är på keyboard) med gitarren, så jag antar att dom kommer upp med något liknande. introt är klassisk akustisk gitarr, och det är herman li som spelar det. gör om gör rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts