Jump to content

Guitar Hero


R2D2
 Share

Recommended Posts

Sorry för dubbelpost, men är det bara jag som får ont i handleden efter ett tag med GH? Eller är det vanligt i början eller? Det är fret-handens handled jag får ont i.

Och så en annan sak! Enligt Wikipedia så är vissa låtar "Encore" hur låser man upp dessa? Tex 18 and Life finns inte med i spellistan i spelet, men det gör den på Wikipedia.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 887
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sorry för dubbelpost, men är det bara jag som får ont i handleden efter ett tag med GH? Eller är det vanligt i början eller? Det är fret-handens handled jag får ont i.

Och så en annan sak! Enligt Wikipedia så är vissa låtar "Encore" hur låser man upp dessa? Tex 18 and Life finns inte med i spellistan i spelet, men det gör den på Wikipedia.

Jo, jag får med ont i handleden, fast har bara kört tre gånger.

Aha! Så ingen encore på easy då? Jaja, jag blir bättre och bättre för varje gång jag kör.

Men det här med handleden då? Är det normalt? Eller håller jag gitarren fel?

Jo, det är encore på easy med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jag får mindre och mindre ont i handleden ju mer jag kör. Så var det med den saken :unsure: . Ska lätt skaffa GH2 med. Är ett fan efter bara tre dagar med spelet.

När kommer GH Aerosmith till Sverigt btw?

Google snälla..

Release date June 29, 2008

GH3 släpptes drygt en månad senare i Europa än i USA. Så runt Juni-Juli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

*Bump*

Som ni kanske redan vet så kommer den 'fjärde' delen (Aerosmith, rock the 80's inte inräknat) i Guitar Hero serien ut i höst.

Guitar Hero: World Tour.

Lite nya saker vi har fått reda på är;

- Man nu kan skapa sin egen karaktär, även sina instrument, skivomslag och bandlogga

- Göra en egen/göra om en gitarr

- Trummor och mikrofon

- Inspelningsstudio som man kan skapa sin egen musik i, för att sedan dela med sig online om man så önskar.

- Nytt multiplayerspel, 8 pers i så kallat 'Battle of the Bands'

Det finns nog mer, jag kanske tillochmed har missat något. =P

Dem säger att GH: World Tour kommer att ha den största 'setlistan' hitills i ett spel som Guitar Hero och dylikt.

Det kommer att finnas klassiska, rock, modern rock-band , så som Van Halen, Linkin Park, The Eagles, Sublime med fler...

Källa: Scrawlfx

---

Jag orkar inte skriva mer, men detta är några av de mest intressanta nyheterna i mitt tycke.

Vad tycker ni, Rock Band eller Guitar Hero: World Tour?

Min vote står för Guitar Hero: World Tour. :P

Skall även utsäkta om detta redan finns någonstans på forumet. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Bump*

Som ni kanske redan vet så kommer den 'fjärde' delen (Aerosmith, rock the 80's inte inräknat) i Guitar Hero serien ut i höst.

Guitar Hero: World Tour.

Lite nya saker vi har fått reda på är;

- Man nu kan skapa sin egen karaktär, även sina instrument, skivomslag och bandlogga

- Göra en egen/göra om en gitarr

- Trummor och mikrofon

- Inspelningsstudio som man kan skapa sin egen musik i, för att sedan dela med sig online om man så önskar.

- Nytt multiplayerspel, 8 pers i så kallat 'Battle of the Bands'

Det finns nog mer, jag kanske tillochmed har missat något. =P

Dem säger att GH: World Tour kommer att ha den största 'setlistan' hitills i ett spel som Guitar Hero och dylikt.

Det kommer att finnas klassiska, rock, modern rock-band , så som Van Halen, Linkin Park, The Eagles, Sublime med fler...

Källa: Scrawlfx

---

Jag orkar inte skriva mer, men detta är några av de mest intressanta nyheterna i mitt tycke.

Vad tycker ni, Rock Band eller Guitar Hero: World Tour?

Min vote står för Guitar Hero: World Tour. ;)

Skall även utsäkta om detta redan finns någonstans på forumet. :P

Guitar Hero: World Tour! Verkar bli hur grymt som helst! :P

Edit: Nice med cymbaler på trummorna med annars var dom extremt fula. Vill ha minst fyra pads.

Redigerad av Adriian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...