Siana Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Vem vill förlora? De envisades ju med att vara macho och spela på Hard, så de förlorade i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Bump'd. Kommer få Guitar Hero 2 i morgon, ashärligt att spela introt till Sweet Child O' Mine. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Lirar det på lunchrasterna ganska ofta nuförtiden. Mother på hard är underbart att spela. Sen finns det en härlig låt som heter Surrender av Cheap Trick Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Jag ska köpa det här spelet i morgon, och undrar om man måste ha spelat gitarr på riktigt för att ha någon chans i spelet? Jag själv har inte spelat så värst mycket gitarr i mina dar, kommer jag att kunna spela detta ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Jag ska köpa det här spelet i morgon, och undrar om man måste ha spelat gitarr på riktigt för att ha någon chans i spelet? Jag själv har inte spelat så värst mycket gitarr i mina dar, kommer jag att kunna spela detta ändå? Det hjälper självklart, hammer-ons och pullofs blir lättare att lära sig men det är absolut inte nödvändigt. Man lär sig ganska snabbt ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Det hjälper självklart, hammer-ons och pullofs blir lättare att lära sig men det är absolut inte nödvändigt. Man lär sig ganska snabbt ändå. Okej, finns det möjligen någon tutorial i början av spelet, eller är dom första låtarna väldigt enkla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Okej, finns det möjligen någon tutorial i början av spelet, eller är dom första låtarna väldigt enkla? Alla jag introducerat spelet till har klarat av det hyfsat bra. Man lär sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Okej, finns det möjligen någon tutorial i början av spelet, eller är dom första låtarna väldigt enkla? Både och faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 (redigerad) Ska nog köpa ettan tillsammans med en polare. Vad kostar GH1 + 2 gitarrer? Redigerad 25 december, 2006 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 december, 2006 Ska nog köpa ettan tillsammans med en polare. Vad kostar GH1 + 2 gitarrer? Varför inte tvåan? Tvåan med en gitarr kostar 700 ungefär. Extra gitarr 350 och spelet 350. Guitar Hero 1 är väl antagligen billigare men du kan ju köpa tvåan med gitarr+extragitarr+ettan. Det vore väl något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Köpte det idag, grymt roligt från första början. Dock så tycker jag att det blir ganska svårt på medium, har bara klarat 3 "steg" där än så länge. Har ni något tips på hur man ska hålla fingrarna? jag trasslar ihop det allt för ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Köpte det idag, grymt roligt från första början. Dock så tycker jag att det blir ganska svårt på medium, har bara klarat 3 "steg" där än så länge. Har ni något tips på hur man ska hålla fingrarna? jag trasslar ihop det allt för ofta. På dom första 2 nivåerna där det bara är fyra knappar har du ett finger på varje knapp. Själva strum-knappen ska du försöka ta både upp och ner. Annars är det bara att spela på. Ta lätt, klara, byt nivå. Övning ger färdighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 På dom första 2 nivåerna där det bara är fyra knappar har du ett finger på varje knapp. Själva strum-knappen ska du försöka ta både upp och ner. Annars är det bara att spela på. Ta lätt, klara, byt nivå. Övning ger färdighet. Okej.. Måste säga att spelet är äckligt beroendeframkallande.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Okej.. Måste säga att spelet är äckligt beroendeframkallande.. .w0rd on dat bro Själv har jag bara prövat GH hemma hos en polare, 2.an alltså. Lite små äckligt att spela med en gitarr kontroll då jag bara spelat Frets on Fire tidigare, med tangentbordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 27 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2006 Jag har spelat hela dagen idag, jag kom till sista kolumnen på MEDIUM och fick fem stjärnor på alla låtar på easy, alla utom en, Det var Madhouse. Jag fattar inte varför jag inte kan klara fem stjärnor på den . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 27 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2006 Själv så kör man ju Frets On Fire med Guitar Hero 1 och 2 låtar. Inte samma sak som med gitarr men minst lika kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 27 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2006 Själv så kör man ju Frets On Fire med Guitar Hero 1 och 2 låtar. Inte samma sak som med gitarr men minst lika kul! Är inte det på dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 27 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2006 Är inte det på dator? Jo, Frets On Fire är på dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 27 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2006 Är inte det på dator? Ja det är det. Ville bara säga att det finns hopp för dom som inte har PS2. Kan skicka länkar till låtpacken från Guitar Hero 1 och 2 som är till Frets On Fire. Pma mig bara och jag skickar länkar (för att dom ligger på en sida som inte bör postas på forumet). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 Klarade spelet idag på Medium. Ska försöka få fem stjärnor på alla låter innan jag försöker på Hard. Fick erbjudande om att köra encore idag efter sista låten, det var Free Bird med Lynyrd Skynyrd. Skönaste låten jag har spelat i mitt 2 dagar långa guitarheroliv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts