Jump to content

Guitar Hero


R2D2
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 887
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Usch och fy.

Var "barnvakt" åt brorsans barn idag (han som fick GH2).

Självklart lirade vi GH där hemma. Drog igenom medium på career (Freebird är sinnes).

Hoppade över till Hard, och ja.. Jag, likväl min bror hade ett helvete att komma in i det. Jag klarade inte mer än 35%~ innan fail, och han kom till 85%~..

För att verkligen komma in i känslan så drog jag tillbaka och drog upp Easy till 5star. Allt mellan 95-99%, och en 100%-are (Fan vad sexigt det är med Guldstjärnor!).

Måste verkligen köpa spelet nu, är helt jävla såld. Lillpojken som jag "barnvaktade" blev tjurig till slut för att han inte fick spela (Ja, jag är ego som fan när det gäller spel).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch och fy.

Var "barnvakt" åt brorsans barn idag (han som fick GH2).

Självklart lirade vi GH där hemma. Drog igenom medium på career (Freebird är sinnes).

Hoppade över till Hard, och ja.. Jag, likväl min bror hade ett helvete att komma in i det. Jag klarade inte mer än 35%~ innan fail, och han kom till 85%~..

För att verkligen komma in i känslan så drog jag tillbaka och drog upp Easy till 5star. Allt mellan 95-99%, och en 100%-are (Fan vad sexigt det är med Guldstjärnor!).

Måste verkligen köpa spelet nu, är helt jävla såld. Lillpojken som jag "barnvaktade" blev tjurig till slut för att han inte fick spela (Ja, jag är ego som fan när det gäller spel).

Du går samma väg som jag gick.

Klarade Easy och Medium utan problem, kom till Hard och det tog tvärstopp.

Började om och klarade alla Easy med gulstjärnor, sedan gick jag in på Medium och tog så många jag orkade.

Efter det gick jag tillbaka till Hard, klarade tre låtar men fastnade på fjärde. Tillbaka till Medium och traggla mer med guldstjärnor.

Sedan dess har jag knappt lirat, så jag är mitt emellan två saker, guldstjärnor på Medium eller klara den där förbannade låten på Hard.

Har kommit till cirka 80% som max.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känsla är inte alltid lika med roligt.

Tro mig, när man klarat igenom spelet på Easy/Medium och sedan börjar öva på Hard, då får man en helt annan känsla för spelet.

Ju mer man tränar på Hard, desto bättre blir man ju. Själv sitter jag fast på Metallica - One på Hard i Career. Det där förbannade solot 75%-80% in i låten är tamejfan omöjligt B)

EDIT: Vad är erat bästa "notes hit %" på Through Fire and Flames på Expert? Senast jag lirade hamnade jag på ca 65% notes hit och 3 stjärnor. Man får så jävla ont i armen av den låten, och när man hoppar över till en annan låt direkt efter Dragonforce då hamnar man alldeles ur takt. :mf_doof:

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är erat bästa "notes hit %" på Through Fire and Flames på Expert? Senast jag lirade hamnade jag på ca 65% notes hit och 3 stjärnor. Man får så jävla ont i armen av den låten, och när man hoppar över till en annan låt direkt efter Dragonforce då hamnar man alldeles ur takt. :D

Jag har lyckats få 74%. Min polare och jag brukar alltid köra den låten på pro face off. Han får alltid 76% och jag 74% men jag vinner ändå. Det känns verkligen som om jag skulle kunna klara den om jag bara kom igenom introt.

Edit: Föresten, är det någon som kan förklara varför jag inte har fått en award för att ha klara carrer på hard? :wub:

Här är min profil.

Redigerad av Always_Mongo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...