Jump to content

Guitar Hero


R2D2
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 887
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Inte trean? :lol:

Jo, det kommer nog så småning om. Men jag vill helst köra spelen i ordning, anledningen till att jag köpte tvåan först var för att det bara fanns det som paketbox, alltså med gitarren till. Eller, trean fanns ju med, men den var dyrare så jag tyckte det var smartare att köpa tvåan och sedan köpa det tredje separat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte GH3 i måndags, och är väldigt nöjd med spelet det är ju skitkul:D Det enda som jag tycker e lite negativt, är att gitarren känns lite liten.. visserligen är jag 193 cm o har 201 cm från fingertopp till fingertopp, men den känns väldigt liten, tycker dom kunde gjort en XXL verision av gitarren hahaha:D Sen så har vissa haft problem med "whammyn" att den bli slapp och glider ner, tycker jag e lite dåligt kvalite. Har inte hänt för mig än, men jag försöker att inte pilla på den så mkt upp o ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar ingen GH längre, eller varför skiriver ni inget?

Nu har jag inte mycket kvar på Expert. Bara Raining Blood (helt omöjlig :rolleyes: ) och sista bossen, resten är klarat. Och så testade jag GH2 till PS2 innan, men det var i stort sett ospelbart efter en vecka med GH3 till PS3. Knapparna på gitarren var äckligt lätta att trycka ner, strumbaren var alldeles för slapp och grafiken var otroligt grötig.

Varför har Sony nu tagit bort GH2-kompabiliteten till PS3? Det fungerade för någon månadsen, då jag inte hade någon gitarr till PS3an, men nu fungerar det inte. Är det Activision som är pengakåta och vill att man ska vara tvungen att köpa GH2 med gitarr när man redan har GH3 gitarren? Blev ju riktigt förbannad att det inte fungerade när jag skulle testa lite gamla låtar med nya gitarren. PS3ans uppskalning behövs, det blir alldeles för grötig grafik på min TV med PS2.

Nu lät jag säkert ovanligt gnällig, hur som helst så Guitar Hero III är grymt bra.

Men skriv på nu, så att inte den här tråden dör ut. Något måste det ju finnas att skriva. På playstation-3.se/forum är vi redan uppe i 39 sidor and counting, och det är bara om GH3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GHIII-uppdatering påväg!

"Neversoft and Activision/Red Octane have been working hard on an upcoming free update for Guitar Hero III, which will address several issues that have been noted in the forums."

"* Introduce calibration screen improvements, helping users with high lag AV systems, and Playstation 3 users with Dolby Digital enabled."

http://www.guitarhero.com/forums/8/forum_topics/19849

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv vet jag inte hur jag ska göra. Har ju skaffat GH II med gitarr. Sedan ska jag köpa PS3 och killen i spelbutiken sa att alla PS3:s som kommer nu inte stödjer bakåkompabilitation alltså kommer inga PS2-spel eller tillbehör passa till de nya PS3:orna.

Hur idiotiskt kan det egentligen bli? Så jag vet som sagt inte riktigt vad jag ska göra. Om jag ska skaffa PS3 och sedan köpa GHIII till just PS3, eller skaffa allting till mitt PS2 och köpa andra spel till PS3 sedan.

Klurigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...