R2D2 Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 Verkar inte ha varit någon annan tråd om detta spel. Konstigt, det har varit ute ganska länge. Nåja. Jag spelade det under Dreamhack med Agge, Jacker och YooSho, blev förälskad direkt. Beställde det från spelbutiken och fick det idag. Det var värt väntan. Väldigt kul i all sin enkelhet. Kort sagt så är det så här. Man väljer en gubbe och en gitarr. Spelar låtar för att få poäng och låsa upp fler låtar. Man spelar med en kontroll som ser ut som en gitarr och trycker på knappar i ordning, ungefär som alla dansmattespel. Så...är det någon mer som äger/har spelat detta spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 (redigerad) Fundera på att skaffa. Var faktiskt riktigt skoj, även fastän jag blev utklassad av dig.. Är det värt pengarna? http://www.webhallen.com/prod.php?id=57095 Redigerad 26 juni, 2006 av thotim Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 Finns det inte Guitar Hero 2 också? Har inget PS2, annars skulle jag nog kanske skaffa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 Tihi, såg riktigt skoj ut när jag som dom spelade det på dh, fanns att köpa där.. -- Någon som har en lista på alla låtar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 Kolla runt lite på trailers när folk spelade det. Fy helvete vad kul det såg att vara, måste fan försöka skaffa spelet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 Kollat in spelet rätt så länge, men hur är det att spela i jämförelse med en riktig gitarr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 Kollat in spelet rätt så länge, men hur är det att spela i jämförelse med en riktig gitarr? På riktig gitarr så sitter ju dom här strängerna rätt nära varandra. Här var det jävligt jobbigt att komma åt knapp fyra och fem. Eftersom man var tvungen att flytta handen. Fingrarna sitter ju inte så tajt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 (redigerad) Det är som Donkey Conga då, fasst med gitarr istället för bongos? Redigerad 26 juni, 2006 av JohnnyH87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 juni, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 (redigerad) Kollat in spelet rätt så länge, men hur är det att spela i jämförelse med en riktig gitarr? Det är lättare. Det hjälper en hel del om du har spelat vanlig gitarr, men lättare är det. Dom flesta lär sig rätt snabbt, sen gäller det att vara taktsäker också. Det är nog värt 700 spänn. Det som kostar är ju gitarren, som man förmodligen kan återanvända när man köper 2an sen. Ja, det är som Donkey Conga fast med gitarr. Lista på låtar finns här: klick. Finns ett par upplåsningsbara indie-låtar också. Spelade jag mot dig också thotim? Vilken låt? *edit* Thotim: man flyttar ju inte handen till fjärde knappen. Lillfingret funkar ju. Redigerad 27 juni, 2006 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Var ganska intresserad av att köpa det här för ett tag sen, men bestämde mig för att vänta på tvåan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Spelade jag mot dig också thotim? Vilken låt? Nej vänta, det var ju Agge jag fått stryk av .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Låter riktigt kul men som sagt så är jag rätt så kass på gitarr så jag vet inte om det är något för mig. OFFTOPIC: Saknar Agge här på forumet :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Jag var nära att förboka spelet när det var på väg att släppas men ångrade mig lustigt nog. Tycker spelet verkar väldigt roligt och man gillar ju musiken som finns. Blir nog ett köp nu då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Bumpie. Gymnasiemässan var i Göteborg, och bl a jag var där för att representera mitt gymnasium. För att locka folk till vår monter hade vi just Guitar Hero. I början var det många skitungar där som fick spela, men lite senare blev det rätt folktomt och då fick jag passa på att spela lite. Fan vad kul det var! Jag ångrar att jag inte följde med och spelade med Ärrtvå fler gånger på DreamHack. Tyvärr har jag ingen PS2, och jag känner inte för att lägga ut pengar på både spelet och konsolen. Men kul var det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 För er som inte har råd med det eller inte har Ps2 kan göra på detta sätt. Ladda ner Frets on Fire, Skaffa en Ps2 adapter till datorn som går in i USB porten, koppla i Guitar Hero dosan och fixa med inställningarna, fixa inställningarna i spelet och tuta och kör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Skaffade spelet för ca en månad sen, och det är hur jävla kul som helst. Älskar att spela Iron Man, I Wanna be Sedated, Ziggy Stardust och nästan alla de andra sköna låtarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Jag vill sååå gärna ha detta spel men jag har inte råd. Julklapp kanske! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Skaffade spelet för ca en månad sen, och det är hur jävla kul som helst. Älskar att spela Iron Man, I Wanna be Sedated, Ziggy Stardust och nästan alla de andra sköna låtarna. Jag hann bli så jävla trött på I Love Rock & Roll och Smoke on The Water när jag var där. Typ alla valde dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Iron Man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Jag hann bli så jävla trött på I Love Rock & Roll och Smoke on The Water när jag var där. Typ alla valde dem. Vem vill förlora? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts