Jump to content

Misstänkt bombman i Tensta!

Officer Hernandez
 Share

Recommended Posts

Lite offtopic? :shifty:

Vad-var-det-jag-sa? Men jo låtom oss diskutera bomben i Tensta. Hur gammal var mannen? Var marken där han låg gjord av asfalt eller oljegrus? Hur många bultar finns det i Ölandsbron?

Se Cortez, jag gör mig rolig på din bekostnad. (Måttligt rolig, värt att tilläggas)

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 74
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Uhm? Vilket jävla Sverige bor du i egentligen? Jag bor i alla fall i b.la. "jag-får-inget-jobb-för-mitt-efternamn-är-muslimskt"-Sverige iallafall,

Ja, och jag bor i "Skit-samma-om-man-jobbar-eller-sitter-på-häcken"-Sverige. Att man är arbetslös är ursäkt till rån i t ex USA, där regeringen skiter i om du svälter ihjäl på gatorna, men inte i Sverige, där man får mat på bordet oavsett hur man gör!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, och jag bor i "Skit-samma-om-man-jobbar-eller-sitter-på-häcken"-Sverige. Att man är arbetslös är ursäkt till rån i t ex USA, där regeringen skiter i om du svälter ihjäl på gatorna, men inte i Sverige, där man får mat på bordet oavsett hur man gör!

Det ena Sverige utesluter inte det andra och jag förstår inte varför ditt exempel är relevant i frågan. Ingen kan neka till att det finns bidragsfuskare och ingen kan neka till att invandrare diskrimineras på arbetsmarknaden.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ena Sverige utesluter inte det andra och jag förstår inte varför ditt exempel är relevant i frågan. Ingen kan neka till att det finns bidragsfuskare och ingen kan neka till att invandrare diskrimineras på arbetsmarknaden.

Jo, men i sverige är diskriminering på arbetsmarknaden INTE ett dugligt skäl till att stjäla, för man får cash ändå. Jag talade inte om bidragsfusk heller, utan om att man faktiskt får bidrag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Eller har jag fel men sånna polisbussar finns i alla städer. Jag trodde att det var det som kallades piketpolis.

---

Jag utnämner Darkjak till forumets största skitsnackare (in my opinion, givetivs). Grattis.

Edit: Med det inte sagt att T-ReeX verkar det minsta vettig.

Njaa... Det är skillnad på buss och buss.

Piketbuss kallas de bussar som Piketen ("SWAT") använder.

Det finns även andra bussar som ser i princip likadana ut :shifty:

Men vissa är från tunnelbanepolisen (Stockholm) eller

så kommer de från någon trafikenhet.

Skillnaden är att på Piketens/SWAT's bussar så står det "PIKETEN" på framdörren.

Och bilmärket som Piketen i Sverige använder är Chevrolet Van 3500.

Inte säker till 100% men jag tror man kan skilja en Piketbuss från de andra om

man kollar på bilens anropsnummer.

Med dessa nummer kan man identifiera var bilen kommer från. (Distrikt/län eller så.)

Men som jag sa: jag är inte helt 100, jag vet bara att man kan identifiera om bilen

är befälsbil, utryckningsbil, trafikenhet, etc. och från vilket distrikt den kommer (t.ex Söder- eller

Västerort).

Edit: Om ni ser noga kan ni se texten "PIKETEN" på bilden:

http://u2900.shellkonto.se/larm/2004/20040...rnab/image3.php

Edit2: Jo! Man kan skilja Piketens fordon från andra. I alla fall

i Stockholms Län börjar Piketbussarnas nummer med "91".

T.ex: 8 9170.

Den bilen är från ett närpolisområde i Stockholm, om jag förstått det rätt.

Men "91" är i alla fall "Piketenhet".

Redigerad av Officer Hernandez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gtasajten jävla rasist forum. B)

Och det basserar du på?

Om du basserar det på att vissa anklagade muslimer för dådet, kan jag förstå dig. Om du säger det på grund av det här snacket om att diskriminering på arbetsmarknaden rättfärdigar stöld, rån och våld kan du fan ta och slänga dig i backen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det basserar du på?

Om du basserar det på att vissa anklagade muslimer för dådet, kan jag förstå dig. Om du säger det på grund av det här snacket om att diskriminering på arbetsmarknaden rättfärdigar stöld, rån och våld kan du fan ta och slänga dig i backen!

Baserar*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor