Jump to content

Stora problem med San Andreas

Recommended Posts

Som jag tidigare nämnt här på forumet har min SA DVD blivit cp och vägrar starta ordentligt, så jag bestämmde mig för att fiska upp ett ex ut buskarna, så att säga. Först hittade jag en ISO på ca 600 Mb eftersom jag redan hade spelet installerat, som startade exakt som min original skiva.

När den öppnas läses den av som en audio Cd, tar man i utforskaren finns där endast audio mappen, som är nästan helt tom.

Så, jag började avinstallerade San Andreas ifall det var problemet, försökte igen, samma sak, både den nerladdade och originalet.

Sen började jag ladda ner en annan ISO på 3,94 Gig, nu borde det väl funka tänkte jag. Men visst fan, när jag öppnar den i Daemon och tittar i utforskaren är den helt tom! Vad är det för fel? Hatar min dator San Andreas så mycket att den helt enkelt vägrar läsa filerna? Det verkar inte logiskt, så problemet måste vara tekniskt. Någon som har någon aning om vad felet är?

BTW, har köpt 3 ex av spelet, två PS2 ett PC, så jag borde ha rätt att ladda ner ett ex om mitt slutat fungera.

EDIT: Testade original skivan igen, och den startade som den ska! Jag blir galen på det här! ^_^

EDIT2: WTF mitt gamla problem är tillbaka! När jag ska starta spelet fryser hela datorn fast. Inga kommandon tar, jag kan inte flytat musen, allt fastnar! :P

EDIT3: Testade att cracka, och nu fungerar det! ;)

Redigerad av JohnnyH87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Daemon Tools fungerar som en virtuell CD/DVD enhet. Man ställer bara in den "virtuella" diskenheten, mountar en CD/DVD fil (tex en ISO eller en BIN fil) så fungerar det precis som en vanlig CD. Bra om man skapat en CD med ett hemmagjort program eller spel och vill se om den fungerar innan man bränner master discen. Eller så kan man använda den på ett lite mindre lagligt sätt också... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur använder man Daemon Tools? :(

När du startat programmet höger klickar du på den lilla blixten nerei högra hörnet.

Då kommer det upp en lista, äverst står det "Virtual CD/DVD-ROM" håller du där över kommer det upp alternativen:

"Set number of devices"(Där du väljer hur många filer du vill kunna mounta samtidigt, och hur många sk. låtsas CD/DVD läsare den ska göra)

"Unmount all drives"(Där du rensar alla dessa)

"Device 0: [F:] No media"(Ändrar namn och blir fler beroende på hur många du använder)

Där klickar du på den sist nämnda och sedan på mount image så kommer datorn att köra filen och tro att den har skivan i en CD/DVD läsare.

Hoppas du fattar, gör du inte det så får du fråga på PM så slipper vi gå off-topic mer :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor