Jump to content

Amiga

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Jag söker en sida där man kan ladda ner Amiga emulatorer och spel. Har sökt på google en massa gånger, men hittar nästan inget. En del emulatorer verkar heller inte funka när jag laddat ner dom.

Jag vet inte om det är olagligt att prata om emulatorer, så jag chansar.

Det är så att jag har väldigt bra minnen från när jag var liten när jag och mamma alltid satt och spelade amiga, och just nu är vårat Amiga lite konstigt. Det går inte att koppla in rätt i de nya tvapparaterna vi har, så det funkar inte så bra.

Så jag tänkte överraska mamma med att ha en emulator + hennes absoluta favorit spel PP Hammer. Det spelade hon jämt, och även jag och mina kompisar när vi var små.

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 months later...

Drar upp tråden igen, för att nån kanske missade den eller bara struntade i att skriva.

Vi har även kopplat rätt nu, så amigan funkar, men spelet PP Hammer funkar tyvärr inte. Så, jag undrar var man kan ladda ner det, och hur man gör för att lägga ner det på disket?

Eller, om någon har det och vill sälja?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har varit en hel del diskutioner om Emulatorer om dom är olagliga eller inte. Själv så tycker jag att dom inte är det om man äger spelen och konsollen själv, det har t.o.m några företag gått ut med. Men eftersom dom flesta inte håller med mig så är det olagligt, det bästa vore om du vara glömmer bort detta nu.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor