spajdermän Skrivet 6 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2010 (redigerad) Iomed detta har jag faktiskt lite klagomål. För det första, vartfan bor du som får se en sådan vacker syn? För det andra, VARFÖR ÄR DET INGA TJEJER SOM FAKTISKT SER BRA UT HÄROMKRING? Jag menar shit, årets sommarmode här suger lika hårt som när...... Nej jag ska inte gå in på det! Här är det leggings, för korta tröjor så att röven putar ut och ser allmänt fel ut. Eller så är det motsatsen, för långa tröjor och kort korta shorts så det ser ut som hon går runt utan byxor. Gosh, och sminket ser bara förjävligt ut! Det finns iallafall några som ser hyffsade ut häromkring, men det är fan inte många T_T Du är ju dum. Sommarmodet är vackert Edit: Kan väl passa på att klaga på min hals som fortfarande muppar sig nu när jag ska leva ett glatt studentliv. Redigerad 6 juni, 2010 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 6 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2010 Du är ju dum. Sommarmodet är vackert Edit: Kan väl passa på att klaga på min hals som fortfarande muppar sig nu när jag ska leva ett glatt studentliv. Fast inte leggins och tröjor som är för korta.. Däremot är leggins och tröjor som fortsätter ner en bit på låret något så otroligt snyggt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2010 Jag förstår inte att det fullständigt kryllar av anställda journalister som verkligen inte KAN skriva. Varenda tidning publicerar artikel efter artikel (inte minst på nätet) som är nedfläckad av stavfel, grammatikfel och bara generella språkliga dumheter. Jag är övertygad om att jag, och väldigt många gymnasieelever med mig, skulle producera betydligt bättre texter. Jag kan seriöst inte gå in på sidor som aftonbladet längre utan att klicka ner fliken efter någon minut enbart för att jag blir så upprörd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 8 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2010 Jag förstår inte att det fullständigt kryllar av anställda journalister som verkligen inte KAN skriva. Varenda tidning publicerar artikel efter artikel (inte minst på nätet) som är nedfläckad av stavfel, grammatikfel och bara generella språkliga dumheter. Jag är övertygad om att jag, och väldigt många gymnasieelever med mig, skulle producera betydligt bättre texter. Jag kan seriöst inte gå in på sidor som aftonbladet längre utan att klicka ner fliken efter någon minut enbart för att jag blir så upprörd. Läs några nummer av corren... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2010 Jag förstår inte att det fullständigt kryllar av anställda journalister som verkligen inte KAN skriva. Varenda tidning publicerar artikel efter artikel (inte minst på nätet) som är nedfläckad av stavfel, grammatikfel och bara generella språkliga dumheter. Jag är övertygad om att jag, och väldigt många gymnasieelever med mig, skulle producera betydligt bättre texter. Jag kan seriöst inte gå in på sidor som aftonbladet längre utan att klicka ner fliken efter någon minut enbart för att jag blir så upprörd. Jag trodde inte du var en sån som läste Aftonbladet! Angående detta med stavfel så håller jag fullständigt med dig, dock även om det både är färre stavfel och mindre tydligt hos de tidningar jag brukar läsa. Jag vill faktiskt klaga lite på mig själv just nu. Mitt rum har varit så stökigt den senaste veckan... måste städas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2010 Jag förstår inte att det fullständigt kryllar av anställda journalister som verkligen inte KAN skriva. Varenda tidning publicerar artikel efter artikel (inte minst på nätet) som är nedfläckad av stavfel, grammatikfel och bara generella språkliga dumheter. Jag är övertygad om att jag, och väldigt många gymnasieelever med mig, skulle producera betydligt bättre texter. Jag kan seriöst inte gå in på sidor som aftonbladet längre utan att klicka ner fliken efter någon minut enbart för att jag blir så upprörd. Håller med dig där med visst jag ska heller inte klaga när jag inte har själv sån bra svenska. Men vill även gå in på din linje med journalister som har noll koll ibland genom sporten. Iallafall när man kollar motorbladet på sportbladet då den där Anna Andersson stör jag mig på ett sätt. Nästan noll koll klagar alltid på finska förare dem senaste rubriker om Kimi som körde F1 har jag bara sett negativa saker för det mesta. Så man undrar nästan om dem ens kollar på F1 lopp eller andra tävlingar. Samt att dem ska förstora upp en liten sak till en stor sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 9 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2010 Håller med dig där med visst jag ska heller inte klaga när jag inte har själv sån bra svenska. Men vill även gå in på din linje med journalister som har noll koll ibland genom sporten. Iallafall när man kollar motorbladet på sportbladet då den där Anna Andersson stör jag mig på ett sätt. Nästan noll koll klagar alltid på finska förare dem senaste rubriker om Kimi som körde F1 har jag bara sett negativa saker för det mesta. Så man undrar nästan om dem ens kollar på F1 lopp eller andra tävlingar. Samt att dem ska förstora upp en liten sak till en stor sak. Bah! Kvinnor kan inget om sport. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2010 Det handlar om att sälja lösnummer grabbar, fick jag lära mig redan på min praktik. Kan du få det att se större ut än vad det är? GO FOR IT! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 9 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2010 Det handlar om att sälja lösnummer grabbar, fick jag lära mig redan på min praktik. Kan du få det att se större ut än vad det är? GO FOR IT! :D Det lärde man sig ju ungefär direkt när man började läsa tidningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2010 Jo, det är sant. Jag formulerade mig nog lite väl dumt där, men poängen är att alla som jobbar för en tidning och skriver daglignyheter blir tillsagda att göra en höna av en fjäder av allting om det går. Ifall man nu tror att det bara är journalisten i sig som är dum i huvudet dvs. Det lärde man sig ju ungefär direkt när man började läsa tidningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 10 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2010 (redigerad) . Redigerad 10 juni, 2010 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2010 Jag förstår inte att det fullständigt kryllar av anställda journalister som verkligen inte KAN skriva. Varenda tidning publicerar artikel efter artikel (inte minst på nätet) som är nedfläckad av stavfel, grammatikfel och bara generella språkliga dumheter. Jag är övertygad om att jag, och väldigt många gymnasieelever med mig, skulle producera betydligt bättre texter. Jag kan seriöst inte gå in på sidor som aftonbladet längre utan att klicka ner fliken efter någon minut enbart för att jag blir så upprörd. Mm, stör mig också otroligt mycket på det. Det är en jobbig biprodukt av kraven på att leverera aktuella händelser så snabbt som möjligt. Men visst kan man tycka att journalisten/reportern kan ta tre minuter att korrläsa. Om tidningen inte vill göra något åt deras produktionsflöde borde det finnas ett bättre system för läsarna att anmäla stavfel och liknande. Mina fem cent. Bah! Kvinnor kan inget om sport. Skärp dig, du är inte rolig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2010 Skärp dig, du är inte rolig. Fast han har ju delvis rätt. Eller ja, inte rätt men... Fast... Äsch, jag ska förklara. Visst kan tjejer sport, många tjejer är väldigt insatta i sport och kan otroligt mycket. Det förnekar jag inte alls. Men oftast är det så att anställda tjejer, inom journalistik och inom expertområden på TV inte alls kan lika mycket som sina respektive killkollegor, eller ens lika mycket som de insatta tjejerna som sitter hemma och följer sina sporter. Det kan jag bli skitirriterad på, för många av journalisterna är inköpta för att de har bra utseende och lockar till sig idrottsutövarna, snarare än för att de har bra koll på sporten de har hand om. Sedan är det likadant med studio"experter" (Åtminstone inom fotboll som är mitt 'huvudämne') de är oftast rätt lätta att titta på, men deras kunskaper inom sporten är nästan aldrig lika hög som deras herrexpert på andra sidan soffan. Det gör - tror jag - att många får bilden av att kvinnor inte kan sport, eftersom att de som hörs och syns mest är sådana som just inte kan så mycket, utan bara är anställda för utseendets skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2010 Fast han har ju delvis rätt. Eller ja, inte rätt men... Fast... Äsch, jag ska förklara. Visst kan tjejer sport, många tjejer är väldigt insatta i sport och kan otroligt mycket. Det förnekar jag inte alls. Men oftast är det så att anställda tjejer, inom journalistik och inom expertområden på TV inte alls kan lika mycket som sina respektive killkollegor, eller ens lika mycket som de insatta tjejerna som sitter hemma och följer sina sporter. Det kan jag bli skitirriterad på, för många av journalisterna är inköpta för att de har bra utseende och lockar till sig idrottsutövarna, snarare än för att de har bra koll på sporten de har hand om. Sedan är det likadant med studio"experter" (Åtminstone inom fotboll som är mitt 'huvudämne') de är oftast rätt lätta att titta på, men deras kunskaper inom sporten är nästan aldrig lika hög som deras herrexpert på andra sidan soffan. Det gör - tror jag - att många får bilden av att kvinnor inte kan sport, eftersom att de som hörs och syns mest är sådana som just inte kan så mycket, utan bara är anställda för utseendets skull. Om det är så är det verkligen tragiskt, men om jag ska vara ärlig tror jag inte att Grumpys uttalande grundar sig i någon medveten analys om huruvida kvinnor faktiskt kan vara kunniga inom ämnet sport eller inte, utan snarare ett tämligen oigenomtänkt uttalande som grundar sig i den heteronormativa åsikten om att sport är en sak för män som dricker kall öl med ett leende på läpparna och smeker sin lena, men granithårda, haka efter sin Gillette-rakning. Nej, sport ska inte kvinnor ägna sig åt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 11 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2010 (redigerad) Rent allmänt tycker jag att män kan mer/är bättre på sport än kvinnor men visst, det finns kvinnor som är bra på sport också. Sen var jag väl inte helt seriös med mitt inlägg.. Redigerad 11 juni, 2010 av Grumpy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2010 Vill klaga på vädret just nu andra året i rad att det regnar på skolavslutningen -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 12 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2010 Jo, det är sant. Jag formulerade mig nog lite väl dumt där, men poängen är att alla som jobbar för en tidning och skriver daglignyheter blir tillsagda att göra en höna av en fjäder av allting om det går. Ifall man nu tror att det bara är journalisten i sig som är dum i huvudet dvs. Därför grävande journalism är bra mycket skönare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2010 Om det är så är det verkligen tragiskt, men om jag ska vara ärlig tror jag inte att Grumpys uttalande grundar sig i någon medveten analys om huruvida kvinnor faktiskt kan vara kunniga inom ämnet sport eller inte, utan snarare ett tämligen oigenomtänkt uttalande som grundar sig i den heteronormativa åsikten om att sport är en sak för män som dricker kall öl med ett leende på läpparna och smeker sin lena, men granithårda, haka efter sin Gillette-rakning. Nej, sport ska inte kvinnor ägna sig åt. Hahaha! Nej, bevisligen så var det ju inte ett speciellt genomtänkt inlägg av Grumpen. Men jag fick ventilera mina åsikter kring ämnet i alla fall, och ja. Det är väldigt tragiskt, jag ser så oerhört många andra kvinnor som skulle passa jättebra i en expertpanel i en TV-studio. Men de får aldrig chansen. Istället får någon halvmodell som inte alls är lika kunnig inom sporten sköta det jobbet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2010 Rent allmänt tycker jag att män kan mer/är bättre på sport än kvinnor men visst, det finns kvinnor som är bra på sport också. Sen var jag väl inte helt seriös med mitt inlägg.. Hahaha! Nej, bevisligen så var det ju inte ett speciellt genomtänkt inlägg av Grumpen. Men jag fick ventilera mina åsikter kring ämnet i alla fall, och ja. Det är väldigt tragiskt, jag ser så oerhört många andra kvinnor som skulle passa jättebra i en expertpanel i en TV-studio. Men de får aldrig chansen. Istället får någon halvmodell som inte alls är lika kunnig inom sporten sköta det jobbet. Shit, vilken skön upplösning det blev här - jag var rädd att jag skulle starta en fet genusdebatt med mitt inlägg. Även jag kände för lite ventilering. Och jag betvivlar inte att män i överlag kan mer än kvinnor om sport, jag skulle bli förvånad om det var på något annat sätt. Jag håller såklart också med om att det är tragiskt att kvinnors utseende står över sportkunskap i sådana här fall - det visar på att sport (eller samhället? Dunno) fortfarande är rätt ojämnställt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 12 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2010 Jag vill klaga på att någon jävel i detta hushåll har gjort världens skidbacke i osten. Gick inte att hyvla så idag blir det en ostfri frukost Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts