Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Vill klaga på folk som bara har mailadressen med i sina Blocket-annonser och som det således inte går att få tag på. Kollade mailen var tionde minut igårkväll och gick upp extra tidigt idag... :) Har lurkat fram snubbens mobilnummer, men det är väl lite stalkeraktigt att ringa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill klaga på att jag har fått ont i halsen dagen samma dag som våran spelning, en dag innan min studentbal och ungefär en och en halv vecka till studenten. Ingen halsfluss, snälla :wub:

Eh lite honungs vatten hjälper drack det mycket under tiden jag har haft ont i halsen och sånt gick över på ett par dar bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på TV-avgiften

Blev uppringd av Radiotjänst varav personen sa att jag inte betalade nån avgift, även fast jag borde... För mobilen visade det sig. Kom fram till att eftersom farsan redan betalar avgift för hushållet så ska jag inte behöva betala heller.

Slutade bra, men, srsly, tv-avgift, 2000 kr per år, för att ha en mobil.

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill klaga på TV-avgiften

Blev uppringd av Radiotjänst varav personen sa att jag inte betalade nån avgift, även fast jag borde... För mobilen visade det sig. Kom fram till att eftersom farsan redan betalar avgift för hushållet så ska jag inte behöva betala heller.

Slutade bra, men, srsly, tv-avgift, 2000 kr per år, för att ha en mobil.

Det skulle vara helt sinnessjukt om alla med Internet (dvs snart så gott som samtliga invånare) skulle antas streama webb-TV från SVT och krävas på avgift...

På radiotjänsts hemsida står det fortfarande så här i alla fall så konstigt att de ringde upp dig:

Jag tittar på tv på min dator, måste jag betala radio- och tv-avgift?

Om din dator har ett tv-kort räknas det som en tv-mottagare och då ska du betala radio- och tv-avgift.

Har din dator inget tv-kort och du bara tittar på de tv-program/tv-klipp som finns på webben, behöver du inte betala radio- och tv-avgift.

Måste jag betala radio- och tv-avgift för att jag kan se tv i mobilen?

I dagsläget har mobiltelefoner inte en tv-mottagare, utan överföringen sker via streaming. Läs mer om mobil tv och streaming på SVT:s webbplats.

http://www.radiotjanst.se/sv/Kundtjanst/Vanliga-fragor/

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle vara helt sinnessjukt om alla med Internet (dvs snart så gott som samtliga invånare) skulle antas streama webb-TV från SVT och krävas på avgift...

På radiotjänsts hemsida står det fortfarande så här i alla fall så konstigt att de ringde upp dig:

http://www.radiotjanst.se/sv/Kundtjanst/Vanliga-fragor/

Läst runt lite och verkar som jag överreagerade lite, mmyes. De vill och har försökt få till det så att alla med dator/mobil ska betala, men det har inte gått igenom än?

Mycket konstigt att de ringde mig och ville få mig att betala iaf.. :wub:

edit: fast jag väll ändå klaga på att alla som äger en tv måste betala, även fast de inte kollar på svt *rant*

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor