Boomer Skrivet 8 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2010 (redigerad) Det är möjligt, men om jag ska vara ärlig så tror jag inte att de hittade bilderna på egen hand precis samtidigt som jag skickade mitt mail. Hur sannolikt är det? Och nej, jag har inte fått något svar. Inte ens ett personligt tack kunde de kosta på sig . Jag tror för övrigt inte att jag kommer sluta läsa GR. De skriver en del bra grejer ibland, och vågade ge Saboteur 9/10 när alla andra gav det lågt betyg etx. Men jag var riktigt arg förut och behövde "blow off some steam" De läser kanske också FZ. Anyway, jag vill klaga på att Bluray är lite för dyrt för att jag ska kunna fylla på mitt bibliotek just nu. Skulle vilja se Fight Club igen, nämligen. *edit* Vill även klaga på att jag läser Vice trådtitel "Jag skickar slött" som "Jag slickar kött". Redigerad 8 mars, 2010 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 8 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2010 Anyway, jag vill klaga på att Bluray är lite för dyrt för att jag ska kunna fylla på mitt bibliotek just nu. Skulle vilja se Fight Club igen, nämligen. Håller med. Varför är det så mycket dyrare? Är det verkligen dyrare för tillverkarna att tillverka Bluray? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2010 (redigerad) Nvmnd. Redigerad 8 mars, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 9 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2010 Håller med. Varför är det så mycket dyrare? Är det verkligen dyrare för tillverkarna att tillverka Bluray? Blu-ray discs are usually priced $10 more than DVDs but do not cost much more to produce. As with any new technology the first generation of products will likely be quite expensive due to low production volumes. Källor: Blu-ray FAQ , Wikipedia Ganska intressant läsning faktiskt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 9 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2010 Min halsduk sticks Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 9 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2010 Jag vet att jag har klagat på snön, kylan, snö och allt såntdär! Men nu vill jag slänga in ett litet klagomål ang. varmgraderna ute. Det är så jävla skönt att det har blivit varmare, men det resulterar i att snön smälter och man blir blöt vart man än går, halt överallt och man håller på att ramla hela tiden. Dessutom blir man typ blöt på kroppen av fukten på nått sätt som kliar utav bara fasiken! I hatelove it Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 9 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2010 Jag vet att jag har klagat på snön, kylan, snö och allt såntdär! Men nu vill jag slänga in ett litet klagomål ang. varmgraderna ute. Det är så jävla skönt att det har blivit varmare, men det resulterar i att snön smälter och man blir blöt vart man än går, halt överallt och man håller på att ramla hela tiden. Dessutom blir man typ blöt på kroppen av fukten på nått sätt som kliar utav bara fasiken! I hatelove it I ett sådant läge ska du klaga på snöns existens över huvud taget, det är trots allt den som är orsaken till alla problem. Så, jag klagar lite till på snön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 10 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2010 Min vanligtvis schysta svensklärare har varit rätt jobbig senaste dagarna. I måndags så kom hon ner till Hemkunskapen och undrade varför två kompisar som jag höll på att göra paj med då inte var matvärdar (torka av borden i matsalen) som de blivit tillsagda. De sa att de inte vill göra det äckliga jävla jobbet (precis som jag kommer säga när det blir min tur). Då börjar hon gapa om att det blir orättvist för de andra ifall de slipper o att de inte bara kan skita i det för att de inte vill. Går in o argumenterar för kompisarna, de slipper ju inte, de vägrar, det är skillnad. Och att vägra göra nåt man inte vill och inte förstår varför man ska göra det (det borde väl inte vara elevernas jobb att hålla rent i matsalen?) är civil olydnad, nåt som ska uppmuntras. Och alla andra som inte vill kan göra samma sak, jag kommer i alla fall göra det. Innan Elevens Val idag blir hon lite småsur på oss för att vi sitter o käkar lite skit på rasten. Sen när vi sitter i soffan och alla arbetar o är tysta så kommer hon in o säger att vi måste sätta oss i ett rum vid bord. Frågar varför, hon säger att man arbetar bättre där. Det är väl jävligt individuellt hur man arbetar bäst, jag arbetar bäst om jag sitter bekvämt i en lugn miljö, inte vid obekväma trästolar omgiven av tjattrande idioter. Hon säger också att man har bättre handstil om man skriver på ett bord, jag visade då mitt häfte med engelskläxor skrivna för hand, alla har lika bra (dålig) handstil, inte en jävla skillnad och jag har skrivit alla på olika ställen, vid bord, i soffan, hemma i sängen, på toa. Då säger hon "jag köper dina argument, men, men sitt här, det blir bäst så". Och så vill jag klaga på den där jävla låten Hero of War med Rise Against, har "kompisar" som spelar den konstant. En tradig gitarr till en apkass text om nån fitta som tror att folk kommer vara "damn proud of me" när han kommer hem från Irak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 10 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2010 Min underbara dator med Vista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2010 Min vanligtvis schysta svensklärare har varit rätt jobbig senaste dagarna. I måndags så kom hon ner till Hemkunskapen och undrade varför två kompisar som jag höll på att göra paj med då inte var matvärdar (torka av borden i matsalen) som de blivit tillsagda. De sa att de inte vill göra det äckliga jävla jobbet (precis som jag kommer säga när det blir min tur). Då börjar hon gapa om att det blir orättvist för de andra ifall de slipper o att de inte bara kan skita i det för att de inte vill. Går in o argumenterar för kompisarna, de slipper ju inte, de vägrar, det är skillnad. Och att vägra göra nåt man inte vill och inte förstår varför man ska göra det (det borde väl inte vara elevernas jobb att hålla rent i matsalen?) är civil olydnad, nåt som ska uppmuntras. Fan vad högstadie att ens ta en sån diskussion, och med de argumenten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2010 Min vanligtvis schysta svensklärare har varit rätt jobbig senaste dagarna. I måndags så kom hon ner till Hemkunskapen och undrade varför två kompisar som jag höll på att göra paj med då inte var matvärdar (torka av borden i matsalen) som de blivit tillsagda. De sa att de inte vill göra det äckliga jävla jobbet (precis som jag kommer säga när det blir min tur). Då börjar hon gapa om att det blir orättvist för de andra ifall de slipper o att de inte bara kan skita i det för att de inte vill. Går in o argumenterar för kompisarna, de slipper ju inte, de vägrar, det är skillnad. Och att vägra göra nåt man inte vill och inte förstår varför man ska göra det (det borde väl inte vara elevernas jobb att hålla rent i matsalen?) är civil olydnad, nåt som ska uppmuntras. Och alla andra som inte vill kan göra samma sak, jag kommer i alla fall göra det. Innan Elevens Val idag blir hon lite småsur på oss för att vi sitter o käkar lite skit på rasten. Sen när vi sitter i soffan och alla arbetar o är tysta så kommer hon in o säger att vi måste sätta oss i ett rum vid bord. Frågar varför, hon säger att man arbetar bättre där. Det är väl jävligt individuellt hur man arbetar bäst, jag arbetar bäst om jag sitter bekvämt i en lugn miljö, inte vid obekväma trästolar omgiven av tjattrande idioter. Hon säger också att man har bättre handstil om man skriver på ett bord, jag visade då mitt häfte med engelskläxor skrivna för hand, alla har lika bra (dålig) handstil, inte en jävla skillnad och jag har skrivit alla på olika ställen, vid bord, i soffan, hemma i sängen, på toa. Då säger hon "jag köper dina argument, men, men sitt här, det blir bäst så". Jag hoppas då verkligen att du inser hur löjligt det där låter, och att du kan förbättra din attityd mot dina lärare som har lagt ut ganska simpla regler att följa. Att ni ska få städa upp efter varandra i matsalen är för att ni själva ska inse hur mycket bättre och fräschare det vore om ni själva kunde hålla ordning på saker och ting. Sen att ni ska sitta vid era platser känns som en helt naturlig sak. Det är bättre för ergonomin, det blir lättare att fokusera på det du ska göra samt att det finns ingen anledning att du ska egentligen få göra något ingen annan får göra. Mycket gnäll för ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2010 Min vanligtvis schysta svensklärare har varit rätt jobbig senaste dagarna. I måndags så kom hon ner till Hemkunskapen och undrade varför två kompisar som jag höll på att göra paj med då inte var matvärdar (torka av borden i matsalen) som de blivit tillsagda. De sa att de inte vill göra det äckliga jävla jobbet (precis som jag kommer säga när det blir min tur). Då börjar hon gapa om att det blir orättvist för de andra ifall de slipper o att de inte bara kan skita i det för att de inte vill. Går in o argumenterar för kompisarna, de slipper ju inte, de vägrar, det är skillnad. Och att vägra göra nåt man inte vill och inte förstår varför man ska göra det (det borde väl inte vara elevernas jobb att hålla rent i matsalen?) är civil olydnad, nåt som ska uppmuntras. Och alla andra som inte vill kan göra samma sak, jag kommer i alla fall göra det. Innan Elevens Val idag blir hon lite småsur på oss för att vi sitter o käkar lite skit på rasten. Sen när vi sitter i soffan och alla arbetar o är tysta så kommer hon in o säger att vi måste sätta oss i ett rum vid bord. Frågar varför, hon säger att man arbetar bättre där. Det är väl jävligt individuellt hur man arbetar bäst, jag arbetar bäst om jag sitter bekvämt i en lugn miljö, inte vid obekväma trästolar omgiven av tjattrande idioter. Hon säger också att man har bättre handstil om man skriver på ett bord, jag visade då mitt häfte med engelskläxor skrivna för hand, alla har lika bra (dålig) handstil, inte en jävla skillnad och jag har skrivit alla på olika ställen, vid bord, i soffan, hemma i sängen, på toa. Då säger hon "jag köper dina argument, men, men sitt här, det blir bäst så". Och så vill jag klaga på den där jävla låten Hero of War med Rise Against, har "kompisar" som spelar den konstant. En tradig gitarr till en apkass text om nån fitta som tror att folk kommer vara "damn proud of me" när han kommer hem från Irak. Naaaw, plutten då. Upprorisk tonåring! Tror du inte att hon hör tillräckligt med bullcrap dagligen för att orka diskutera med er? Snyt dig för fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2010 JÄVLA FITTA! Har suttit och hållit på med datorn nu i 6 jävla timmar! Av någon jävla orsak blev det fel med grafikkortsdrivisarna och något knas med .net framework som är något jävla skit. Tog alltså 6h att fixa det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 10 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2010 Snyt dig för fan. Du borde besöka forumet frekventare, tobbe, det vill jag klaga på att du inte gör! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 10 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2010 Uj vad respons det blev. Ja, i efterhand kan det se rätt löjligt ut och jag kommer antagligen själv tycka att allt detta var löjligt snart, så vi skiter i det o klagar på andra saker! Till exempel att fjärrkontrollen till tv:n har lagt av och vägrar funka trots flera batteribyten och slå den i handflatan metoden (som brukar funka). Och såklart vädret. Glömde ryggsäcken i förrgår, men var tvungen att ta med religionsboken hem för o plugga till ett prov, satte den på pakethållaren, och precis i störst slaskhögen ramlar den ner... Och att Vem Vet Mest ger så ojämna frågor, min kusin ställde upp i programet (hehe), och åkte ut på en fråga om vad för slags djur nåt latinskt ord var. Nästa deltagare får "Vad heter höjdhopparen Thörnblad i förnamn" och den efter det "Vilket land kommer Åsne Seierstad ifrån?" Dom kan väl lägga dom på ungefär samma nivå i alla fall. : P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2010 Och att Vem Vet Mest ger så ojämna frågor, min kusin ställde upp i programet (hehe), och åkte ut på en fråga om vad för slags djur nåt latinskt ord var. Nästa deltagare får "Vad heter höjdhopparen Thörnblad i förnamn" och den efter det "Vilket land kommer Åsne Seierstad ifrån?" Dom kan väl lägga dom på ungefär samma nivå i alla fall. : P Äsch, du förstår väl att det som är svårt för en är lätt för en annan? Latinska djur ingår in en bred allmänbildning, imo. Och det är inte på något sätt självklart att folk intresserar sig för sport. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 Kollektivtrafiken. Fan ta den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 13 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2010 Mitt ljudkort är trasigt. Ingen musik vid datorn längre, förstår ni hur irriterande det här är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 13 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2010 Grymt jobbigt att jag inte kan skriva ordentligt på forumet efter att jag uppdaterat Firefox. Vill jag t.ex hoppa till början av den här texten måste jag ta bort allting för det fungerar inte att bara klicka med musen i början. Vet inte hur man borde fixa det. Två, jag åker tåg två gånger i veckan och resan mellan Eskilstuna - Uppsala har inte fungerat som den ska en enda gång sen december. När jag blir president skall jag bryta ner SJ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 13 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2010 Grymt jobbigt att jag inte kan skriva ordentligt på forumet efter att jag uppdaterat Firefox. Vill jag t.ex hoppa till början av den här texten måste jag ta bort allting för det fungerar inte att bara klicka med musen i början. Vet inte hur man borde fixa det. Två, jag åker tåg två gånger i veckan och resan mellan Eskilstuna - Uppsala har inte fungerat som den ska en enda gång sen december. När jag blir president skall jag bryta ner SJ. Eller kanske något i stil med tvärtom? Lappa ihop ett SJ. Se till att det inte är en massa företag överallt som har hand om olika saker på samma ställe och inte en massa olika företag som sköter samma tågnätverk. Jag är så grymt störd på att all tågtrafik körs utav olika företag överallt och att spåren "ägs" av banverket o bla bla bla. På "Det är inte vårat ansvar det är deras" ursäkter som kommer från alla möjliga håll. Hade ALLT varit under SJ tom banverket hade vi kanske kunnat sätta oss på tåget och räkna med att komma fram åtminstone inom 5 minuter av den utsatta tiden. Men nu sitter alla o skyller på varandra och ingen vill göra något förrens man kommit överens om vem det är man ska ha att skylla på. Ungefär lika cp som det lär sluta med Apoteken. Till slut vet man inte vart man kan hämta ut sina recept. Eller så MÅSTE man beställa alla mediciner på nätet för det är lättare för någon nånstans. JÄVLA FAN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts