Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Min syster som är sjuksköterska har den perfekta lösningen på hicka, om än lite äcklig för vissa.

Det ska ha något med syror i magen att göra, så det perfekta botemedlet är: -trumvirvel- LINGONSYLT!

Just det, en sked lingonsylt ska bota även den svåraste hickan. Syrran hade botat någon norrman (Japp, hon bor i Norge) som hade haft hicka i fjorton (!) dagar, med denna metoden.

Så testa det nästa gång du får en jobbig hicka, det fungerar faktiskt.

Min familj har alltid kört med lingonsylt. Kan inte förstå att det inte är mer känt då det, på riktigt, alltid funkar. Kan inte minnas en enda gång då det inte har funkat för mig eller någon annan. Bara man tar en tillräckligt mycket. En rågad matsked, in med allt, svälj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle storhandla i centrum och var lite hungrig och tänkte att man kunde äta där i centrumets food court. En stor skylt med "grekisk fast food" såg lockande ut men det enda vegetariska de hade var "vegetarisk wok efter önskemål" för 60:-. Det var lagom billigt så jag beställde det och hon bad mig vänta en stund. Jag sätter mig ner och vad ser jag? Jo, kärringjäveln öppnar upp en frys, tar fram Felix färdiga Thai Wok med frysta grönsaker och slänger hela schasket i en kastrull. Det var nog det vidrigaste jag ätit i hela mitt liv och 60 spänn skulle hon ha också. Ibland önskar jag att man var bättre på att säga ifrån för det förtjänade hon. Man kan ju inte bedriva en "grekisk fast food" och sen bara värma upp färdigrätter från ICA en våning upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min farsa som smittar ner mig.

Javisst, han kanske inte kan rå för att han har smittat ner mig, men han kunde väl åtminstone försökt att inte göra det!

Seriöst varje gång man har pratat med honom och han har börjat hosta, så har han hostat en rakt i ansiktet

När man pratat med han och han har nyst, har han nyst en rakt i ansiktet.

Cpppppppppppp

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill klaga på två saker som jag kan komma på såhär direkt.

1. Kommentatorn på svt just nu när det är Shorttrack eller vad faen det heter. Hans röst spricker hela tiden, han sitter o hostar som fan och han ser inte simpla saker som att någon ramlar och åker på en annan åkare när det är så grymt tydligt och sen ber han inte om ursäkt för sitt fel när han sett reprisen 3 gånger utan sitter bara tyst istället. (han sa nåt om att han tappade skridskofästet istället.)

2. Den andra grejen jag vill klaga på är att jag glömt bort den sak jag verkligen ville in för att klaga på. Jag återkommer med den viktiga grejen så fort jag kommer ihåg det.

Edit: Där har vi det!

Besöker man svt.se/sport eller vart man nu går så startar det en liten spelare med OS-sändningen när det är LIVE. Säkert jättebra för alla med ordentligt bredband. Själv lider jag för det hackar bara och stör.

Det som det ska klagas på är dock inte det! Utan det faktum att det INTE går att pausa den spelaren. Jag lyckas genom att klicka med musen och sen mellanslag men det hjälper i ungefär 30-40 sekunder sen startar den igen.

Hur tänkte svt när de la in det? kan förstå att de vill ha det lätt tillgängligt men kan man inte åtminstone få med pausknappar osv?

GAAAH! jobbigt när man vill titta på ett annat klipp vill jag lova!

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Street Fighter 4.

Ni vet de där småglinen som alltid fegade i fightingspel genom att spamma samma attack hela tiden så att man aldrig fick en chans att göra något. Och till slut vann de?

Jag vet inte om det är jag som är dålig eller om Capcom medvetet har gjort så att CPU-motståndarna slåss som dessa småglin. Hur som helst är det FÖRBANNAT jobbigt och IRRITERANDE.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle storhandla i centrum och var lite hungrig och tänkte att man kunde äta där i centrumets food court. En stor skylt med "grekisk fast food" såg lockande ut men det enda vegetariska de hade var "vegetarisk wok efter önskemål" för 60:-. Det var lagom billigt så jag beställde det och hon bad mig vänta en stund. Jag sätter mig ner och vad ser jag? Jo, kärringjäveln öppnar upp en frys, tar fram Felix färdiga Thai Wok med frysta grönsaker och slänger hela schasket i en kastrull. Det var nog det vidrigaste jag ätit i hela mitt liv och 60 spänn skulle hon ha också. Ibland önskar jag att man var bättre på att säga ifrån för det förtjänade hon. Man kan ju inte bedriva en "grekisk fast food" och sen bara värma upp färdigrätter från ICA en våning upp.

Haha, oh fyfan vad jag hade lackat på kärringen då! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor