Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Jäkla jury som sitter i Musik Direkt. Sjukt fantasilöst att skicka ett band som redan har kammat hem förstapriset två gånger till Bryssel. Ruggigt dåligt. Tvi!

Fucking jävla ord. Eller bara när juryn är skev som fan. Måste skriva om mitt bands erfarenhet med Musik Direkt. Första året spelade vi en blueslåt och en lite rockigare låt. När vi fick kommentarerna var det att vi var för spretiga inom musiken och dem tyckte att vi borde fokusera mer på en genre. Nästa år kör vi två blueslåtar, självklart säger människorna något i stil med att vi snöat in oss för mycket på en genre. Helvete.

Stör mig även på att band som har cello, kontrabas eller något konstigt istrument går vidare hur duktiga (eller dåliga) de än är. Fyfan.

Jag stör mig på Picknickfestivalen också. Vi spelade på deras första festival, det var i samband med valet och massa shit så det var tydligen ingen idé att gå ut i media med det eller något sådant sa dem. Eftersom nästan ingen fick reda på att det var ledde det till att det var få människor utspridda över backen. Året efter fick vi inte vara med för att vi hade varit med det första året. Året efter var det FULLPACKAT! Jag skojar inte, ni som varit på Apslätten vet hur det ser ut och man såg inte marken någonstans i stort sett.

En sista sak jag vill klaga på är att jag skriver svammelsvammel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min mor är bortrest och då blir far alltid ledsen och dekadent. Blir rastlös, smygröker och dricker själv. Lite gulligt att han alltid saknar mamma så efter 20 års äktenskap och jag önskar att jag kunde hänga mer med honom just nu men som planerna ser ut går inte det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste skriva av mig.

Det finns folk som jag verkligen inte klarar av..... och det är folk som avslutar det dom ska säga mitt i meningarna utan att förfölja det dom egentligen borde säga. Ett starkt exempel på detta är min far som verkligen är _MÄSTARE_ på det.

Exempelvis under maten då det diskuteras som mest i min familj kan min far säga nått i stil med "Idag på jobbet så kom det en kärring in på affärn........." medans jag och mor sitter och väntar ivrigt på att han ska fortsätta, men han gör fan aldrig det.

Oftast är det som så att han glömmer bort det han ska säga, det är därför det blir som så.

I FUCKING HATE IT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste skriva av mig.

Det finns folk som jag verkligen inte klarar av..... och det är folk som avslutar det dom ska säga mitt i meningarna utan att förfölja det dom egentligen borde säga. Ett starkt exempel på detta är min far som verkligen är _MÄSTARE_ på det.

Exempelvis under maten då det diskuteras som mest i min familj kan min far säga nått i stil med "Idag på jobbet så kom det en kärring in på affärn........." medans jag och mor sitter och väntar ivrigt på att han ska fortsätta, men han gör fan aldrig det.

Oftast är det som så att han glömmer bort det han ska säga, det är därför det blir som så.

I FUCKING HATE IT

Hehu, minne från lågstadiet när ungar satt och räckte upp handen i fem minuter, sen när dom fick snacka sa dom "Jag glömde bort" det första dom gör.

Nu när jag ändå är här kan jag klaga lite till.

Vädret, lurade mig totalt, gick upp 13.30, kolla ut genom fönstret och det var soligt så drog på mig kortbyxor, t-shirt och badtofflor, sen så fort jag går ut är det kallt. Blä.

Viasats bildproducent som flashade Viasats logga när Källström missa straffen.

Skolan, sista veckan har bara massa kassa aktiviteter.

Estrellas påse Sourcream & Onion 50 % Less Fat påse, deras idé av 50 & less fat är att ha hälften så mycket som en vanlig påse i.

Mina tänder som gör ont.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fucking jävla ord. Eller bara när juryn är skev som fan. Måste skriva om mitt bands erfarenhet med Musik Direkt. Första året spelade vi en blueslåt och en lite rockigare låt. När vi fick kommentarerna var det att vi var för spretiga inom musiken och dem tyckte att vi borde fokusera mer på en genre. Nästa år kör vi två blueslåtar, självklart säger människorna något i stil med att vi snöat in oss för mycket på en genre. Helvete.

Stör mig även på att band som har cello, kontrabas eller något konstigt istrument går vidare hur duktiga (eller dåliga) de än är. Fyfan.

Jag stör mig på Picknickfestivalen också. Vi spelade på deras första festival, det var i samband med valet och massa shit så det var tydligen ingen idé att gå ut i media med det eller något sådant sa dem. Eftersom nästan ingen fick reda på att det var ledde det till att det var få människor utspridda över backen. Året efter fick vi inte vara med för att vi hade varit med det första året. Året efter var det FULLPACKAT! Jag skojar inte, ni som varit på Apslätten vet hur det ser ut och man såg inte marken någonstans i stort sett.

En sista sak jag vill klaga på är att jag skriver svammelsvammel.

Man undrar ju hur mycket 'erkända' personerna i juryn faktiskt är. De låter väldigt ooriginella band vinna allting.

Måste dock kommentera det du säger om band som har 'ovanlig' instrumentering. Jag tycker absolut inte att det är något fel på det. Kontrabas, vadå? Det är jäkligt coolt. Är jäkligt avis på personer som tagit sig tid till att lära sig mer klassiska instrument, och önskar att jag själv hade tagit mig tid till att göra det..

Edit: Hur långt gick ni? När var ni med? Bor du i Göteborg?

Edit2: tar det i Fråga en GTAsajtare..

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man undrar ju hur mycket 'erkända' personerna i juryn faktiskt är. De låter väldigt ooriginella band vinna allting.

Måste dock kommentera det du säger om band som har 'ovanlig' instrumentering. Jag tycker absolut inte att det är något fel på det. Kontrabas, vadå? Det är jäkligt coolt. Är jäkligt avis på personer som tagit sig tid till att lära sig mer klassiska instrument, och önskar att jag själv hade tagit mig tid till att göra det..

Det han klagade på var väl snarare att band som alltid har udda instrument tycks gå vidare för sakens skull, inte på företeelsen att bandet har de instrumenten i sin uppsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Män!

En väninna till mig blev bjuden till en "efterfest" och systematiskt våldtagen av två 40-åringar.. seriöst, nästan varenda flicka jag känner har blivit ofredad eller värre mer gånger än de kan räkna. Liksom, på en vecka har det hänt nu att min flickvän har gått genom stan mitt på blanka dan och blivit antastad av diverse äldre gubbar som förföljt och försökt "charma" henne med äckliga kommentarer och snuskiga förslag.

2. Kvinnor!

Korkade varelser är vad de är. Att de inte förstår att killar (i 90% av fallen) enbart snackar och är roliga i krog/festsammanhang i hopp om att få ligga.. helt ärligt, de förstår det inte. Jag hade en lång diskussion med henne igår om vad vi män kan göra för att kuken ska få sitt och det verkade helt nytt för henne och hon menade att det nog var nytt för alla hennes tjejkompisar. Liksom, det som hände min väninna: VAFAN! Man följer inte med två 40-åringar på efterfest, vad fan tror hon? Tror hon helt ärligt att de bara vill ha kul och ger henne massa sprit för att vara schyssta? Fuck no! Män är fucking djur och visst, det ursäktar inte beteendet men seriöst flickor, LÄR ER DET! Killar är nästan aldrig schyssta enbart för att vara schyssta, medvetet som omedvetet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte då, intressant att läsa! Vad heter ditt band? Har ni myspace?

Vi heter The Yardfunkers.

http://www.myspace.com/theyardfunkers

Låtarna är inspelade i slutet av mars.

@ felshoe: precis som Axel säger så var det mer själva grejen att dem går vidare för sakens skull. Jag tycker också det är skitfräckt med sådana instrument och vill mer än gärna lära mig spela kontrabas.

Vi gick aldrig vidare från Musik Direkt. Det längsta vi gått är till semifinal i Rockafett.

I musiktävlingar verkar det ligga till såhär

1. Konstiga instrument

2. Melodiska metalband med keyboard och tre minuter långa solon.

3. Snygga solotjejer som kommer från området där musiktävlingen är

4. Band som är duktiga

Typ...

Redigerad av Bubbli
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2. Kvinnor!

Korkade varelser är vad de är. Att de inte förstår att killar (i 90% av fallen) enbart snackar och är roliga i krog/festsammanhang i hopp om att få ligga.. helt ärligt, de förstår det inte. Jag hade en lång diskussion med henne igår om vad vi män kan göra för att kuken ska få sitt och det verkade helt nytt för henne och hon menade att det nog var nytt för alla hennes tjejkompisar. Liksom, det som hände min väninna: VAFAN! Man följer inte med två 40-åringar på efterfest, vad fan tror hon? Tror hon helt ärligt att de bara vill ha kul och ger henne massa sprit för att vara schyssta? Fuck no! Män är fucking djur och visst, det ursäktar inte beteendet men seriöst flickor, LÄR ER DET! Killar är nästan aldrig schyssta enbart för att vara schyssta, medvetet som omedvetet.

Det där har jag också stört mig så enormt mycket på! Att dom verkligen vägrar inse att "vi" bara är ute efter en endaste sak.

Oftast så är det till och med så illa att de blir sura när man säger att det är så och sen när det väl gått en vecka och det kommit fram så ska man sitta där och trösta dom för att dom va så dumma att dom inte kunde lyssna i första taget!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där har jag också stört mig så enormt mycket på! Att dom verkligen vägrar inse att "vi" bara är ute efter en endaste sak.

Oftast så är det till och med så illa att de blir sura när man säger att det är så och sen när det väl gått en vecka och det kommit fram så ska man sitta där och trösta dom för att dom va så dumma att dom inte kunde lyssna i första taget!

Åh, verkligen. "Han ville bara ligga med mig.." liksom.. DUHH!

Jag säger inte att alla killar är så men en stor jävla majoritet och jag tror att vi som anser oss vara "bra killar" (också en stor majoritet :rolleyes: ) gör mycket omedvetet.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor