Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Jag stör mig på de som står i bussen när det finns platser kvar.

Samma här varje gång ja åker bussen hem eller till skolan det kanske finns 6-10 platser lediga i bussen sen kanske ett säte över i bussen när nån annan sitter där. Varför kan dom inte gå och fylla dessa platser än att alla ska stå i en jävla klump i mitten av allt?.

Sen stör ja mig på att dom alltid ska stå vid dörren i bussen så dom får tjata att dom ska akta sig för dörren öppnas hela tiden. När dom ser dörren öppnas så flyttar dom knappt sig inte och fortsätter lutar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AAAAAARGHHHHHHHHHHHH!!!!! Verkar fungera nu dock. Fick panikringa (från mobilen eftersom att telefonen givetvis inte fungerar) ett 1 timme långt skolsamtal till en kompis. :naughty:

Ersätter de inte sånt?

Hur ligger det förresten till med användradata? Sparar dem det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stör mig på när folk försöker syssla med saker som de egentligen inte är gjorda för.

Finns hur många exempel som helst på detta. Jag ser det t.ex. varje dag i skolan - halvdumma studenter som aldrig borde ha satt sin fot i ett universitet; somliga av dem kan inte ens skriva begripligt. Andra exempel: Dåliga lärare som helt saknar pedagogisk förmåga. Wannabe-journalister- och -författare som inte kan skriva utan att det känns hackigt och fragmentariskt. Arga och bittra kassörskor. Tandläkare och frisörer med Parkinsons. Dåliga konstnärer och fotografer. Det finns hur mycket som helst...

Finns även en annan variant av fenomenet och det är när folk som har begåvning väljer att syssla med menlösa saker. Kommer t.ex. ihåg en tjej från gymnasiet, hon skulle lätt kunna bli hjärnkirurg eller vad som helst - men nej, hon väljer att arbeta som cafébiträde. Inget fel på cafébiträden men geez, vilket slöseri med talang!! Wasted potential. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns även en annan variant av fenomenet och det är när folk som har begåvning väljer att syssla med menlösa saker. Kommer t.ex. ihåg en tjej från gymnasiet, hon skulle lätt kunna bli hjärnkirurg eller vad som helst - men nej, hon väljer att arbeta som cafébiträde. Inget fel på cafébiträden men geez, vilket slöseri med talang!! Wasted potential. :naughty:

Våran lärare berättade om en elev som var extremt bra på matte, tror han var med i VM eller liknade.

Han är nu gatutiggare som reser runt, ett medvetet val!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är vansinnigt irriterande när folk påpekar andra människors särskrivning genom att skriva "sär skrivning". :P

Hm, kom att tänka på att det finns en liten möjlighet att de menar "sär skrivning", som i "vilken sär skrivning du har". Men förmodligen inte!

Äsch, jag störde mig på något fruktansvärt mycket typ igår, och jag tänkte "det här är verkligen Klagomuren-material", men sen glömde jag vad det var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor