Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Jag vill klaga på alla provtider. Javisst, man behöver inte en evighet, men en vanlig lektionstid är alldeles för lite. Jag har lackat rejält på det här sedan ettan, men trots att även andra klagat så händer ingenting. Dem kan inte ens låta oss skriva 10-15 minuter extra, aaaooaoaoh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Får totalspel på mina päron ibland. Jag är inte den som brukar lägga mig och vila på dagen, eller spendera tid i sängen, men så fort jag nu gör det så ska det illa kvickt frågas om jag är säker på att jag inte är sjuk, eller om det hänt något? "Ta tempen om du känner dig trött". NEJ!?

Jag har börjat dricka vatten ibland till maten, då frågar de om jag har börjat banta, och om jag verkligen mår bra!? Eh, förlåt, jag var sugen på vatten.

Eller när man i stressiga tider spenderar en hel del tid framför datorn så ska klassikerargumentet komma fram (som jag aldrig ens har ansett), "förut såg du alltid ned på folk som satt hela dagarna vid datorn, nu gör du ju det själv!"

Jag orkar knappt klaga (föreslå förbättringar/argumentera/whatever) på något längre, då jag alltid blir "dödad" med argumentet "var glad att vi har mat på bordet på grund av oss".

Blir i snitt frågad fem gånger under en måltid om maten var god. "JAAAA DEN VAR FAKTISKT HELT FANTASTISKT GOD FÖR FJÄRDE GÅNGEN". Sedan beskylls jag för att antingen inte tycka att maten var god (den är alltid av toppklass) eller att jag är orespektfull eller något sådant.

Samtidigt lägger de inga krav alls på mig på skolan, har aldrig ens nämnt något om att jag är ute för mycket periodvis (inte ens vardagar), tror aldrig de ens har pratat alkohol med mig, eller droger. Frågar "har ni haft det roligt?" när jag dräller in när de äter frukost innan jobbet på ett lov och så vidare. När jag tänker efter har jag nog aldrig fått ett samtal från dem under en utgång.

Det här passar nog kanske bättre i förvirringsmuren, nåväl. Eller så driver de bara med mig, jag har ärligt talat ingen aning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir i snitt frågad fem gånger under en måltid om maten var god. "JAAAA DEN VAR FAKTISKT HELT FANTASTISKT GOD FÖR FJÄRDE GÅNGEN". Sedan beskylls jag för att antingen inte tycka att maten var god (den är alltid av toppklass) eller att jag är orespektfull eller något sådant.

Den känner jag igen ^_^! Händer mig varje dag också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får totalspel på mina päron ibland. Jag är inte den som brukar lägga mig och vila på dagen, eller spendera tid i sängen, men så fort jag nu gör det så ska det illa kvickt frågas om jag är säker på att jag inte är sjuk, eller om det hänt något? "Ta tempen om du känner dig trött". NEJ!?

Igenkänningsfaktor: hög

Jobbigt att man varje gång måste bekräfta att det inte är någonting som hännt. Våra föräldragenerationer kanske aldrig gjorde så om de inte var sjuka? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill klaga på alla dom som säger "fail" till saker som går snett i vardagen

Jag instämmer, lite grann! Vill också klaga på att man har börjat säga 'epic', 'win', med mera. Egentligen vet jag verkligen inte varför jag stör mig på det, det är ju helt vanliga engelska låneord man tagit från internetkulturen - en naturlig språkutveckling. Men lik förbannat är det något i mig som tar emot när jag hör någon använda dem. Jag behöver hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag klagar på att MSN loggar ut en medan en filöverföring pågår. :rant:

Jag vill klaga på långa filöverföringar på MSN! Precis när de är påväg att bli klara så dyker det alltid upp högst upp i fönster-hierarkin en liten popup-ruta där filen överförs i kanske fyra-fem sekunder, och default-markeringen i den rutan är såklart på knappen 'avbryt', och självklart aktiveras den med mellanslagstangenten, som man trycker då och då när man skriver meddelanden. Nice!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag vill jag klaga på ett stort fall av WT på gymmet. En mamma som hade med sig sina två bråkiga, stökiga och fula ungar in på gymmet. Ungarna satt såklart inte lugnt ner och väntade på att mamman skulle bli klar, utan skulle springa runt och leva om, sätta sig på bänkar, prova maskiner osv osv. Ingen pli som helst hade hon heller. Jag satt och körde latsdrag - då började dom rycka i rep och skaft bredvid mig så jag blev orolig om dom skulle ta sönder något. GAAAAAAAAAH.

Att morsan sedan hade skabbgult hår och utförde alla övningar fel gjorde inte saken bättre. Fyfan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor