Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Så det är irriterande om det är någon som har hög ämnesomsättning och inte kan nå det resultat person i fråga vill?

När man vill gå upp i vikt och säger att man försöker och det inte "går". Folk inbillar sig att de äter otroligt mycket men kollar man vad dem faktiskt får i sig så är det inte mycket alls. Som vi lever i dagens samhälle är det inte svårt att gå upp i vikt om man vill, förutsättningarna finns där. Smackar du i dig 300g nötmix så har du 1500kcal bara där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att tjejer ska klösa så jävligt under sex. Det blir ju sår och blod!

Fast det är ju rätt hett, under sex. Sen efter blir det ju inte lika fint.

Bah. Några sår på ryggen är det ingen som lär se ändå, allra minst du. Det enda jobbiga är väl om hon lyckas riva upp de gamla såren igen ett par dagar senare, det gör ju ännu mer ont.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Jag stör på att det ska ta en sån jävla tid för busschaufförerna att byta av varandra. Sen även när man åker hem från skolan när det är oftast mycke folk på bussen och knappt inga platser alls på bussen så ska busschauffören släppa in ytligare fler i bussen så det blir ännu trångare än vad det är. Sen så ska den stå stilla för han väntar på att man ska flytta sig bakåt i bussen när ingen fattar så skriker han eller meddelar i högtalarna att man ska gå bakåt.

Men ändå så ska han släppa in fler i bussen när det är trångt ändå. Detta stör jag mig på enormt mycke.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...

Jag stör mig på att folk definierar sig själva med en enda stil, speciellt musikstilar. T.ex. "jag är hårdrockare/indie/popare/and-what-not". Speciellt då många förmodligen är helt omusikaliska. Tänk om vi skulle skapa "livsstilar" efter TV- serier och filmer? Då skulle jag kunna kalla mig själv för "doktor" bara för att jag gillar House M.D.

"- Du, ser du på Lost?"

"- Nä, jag är doktor! :D "

Överhuvudtaget känns det egentligen dumt och befängt att man skapar livsstilar efter musikgenrer. Det bygger bara hinder för folk på vägen till att upptäcka ny musik. All musik är i grund och botten densamma, oavsett om det rör sig om en superavancerad modern komposition av Pierré Boluez eller en simpel poplåt av Håkan Hellström som inprincip bara består av två ackord på en gitarr. Visst har folk olika smak, men vad man egentligen gör och har gjort är att vända på det hela - man blir inspirerad av musiken, skapar en ny livsstil och använder sedan den musiken som "soundtrack" till livsstilen! Är det inte absurt så säg!

Det är inget fel med att beskriva sig själv. Men att titulera sig själv med en massa saker som "hårdrockare, "aktivist", "rebell" och sedan ta en massa stolhet i det får mig att må illa. Speciellt då 99% av dessa människor egentligen inte lever upp till sina egna defineringar. Att döma andra är inte rätt sägs det, men är man så mycket bättre på att döma sig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stör mig på att folk definierar sig själva med en enda stil, speciellt musikstilar. T.ex. "jag är hårdrockare/indie/popare/and-what-not". Speciellt då många förmodligen är helt omusikaliska. Tänk om vi skulle skapa "livsstilar" efter TV- serier och filmer? Då skulle jag kunna kalla mig själv för "doktor" bara för att jag gillar House M.D.

"- Du, ser du på Lost?"

"- Nä, jag är doktor! :D "

Överhuvudtaget känns det egentligen dumt och befängt att man skapar livsstilar efter musikgenrer. Det bygger bara hinder för folk på vägen till att upptäcka ny musik. All musik är i grund och botten densamma, oavsett om det rör sig om en superavancerad modern komposition av Pierré Boluez eller en simpel poplåt av Håkan Hellström som inprincip bara består av två ackord på en gitarr. Visst har folk olika smak, men vad man egentligen gör och har gjort är att vända på det hela - man blir inspirerad av musiken, skapar en ny livsstil och använder sedan den musiken som "soundtrack" till livsstilen! Är det inte absurt så säg!

Det är inget fel med att beskriva sig själv. Men att titulera sig själv med en massa saker som "hårdrockare, "aktivist", "rebell" och sedan ta en massa stolhet i det får mig att må illa. Speciellt då 99% av dessa människor egentligen inte lever upp till sina egna defineringar. Att döma andra är inte rätt sägs det, men är man så mycket bättre på att döma sig själv?

Spot on, klockrent! Stör mig på många av många av mina tjejkompisar som så krampaktigt titulerar sig själva indie, självklart tvättar man inte håret, fixar brillor med utploppade glas, band runt huvudet etc, och värst av allt, frågar mig grejor som "vad är det med er indiekillar och hiphop?" (lång historia, oviktig här). Jag är inte en indiekille, jag är Jakob!

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor