Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Kommit hem efter ännu en slitsam dag bakom en kassa, och jag måste säga att jag är så EXTREMT TRÖTT PÅ DE SOM STÄLLER JULMUSTEN PÅ RULLBANDET.

Honestly. Jag ser så många flaskor med julmust välta varje dag på rullbanden, kan folk inte begripa att de inte kommer att hålla balansen när rullbandet börjar röra på sig? Vill de ha en explosion när de öppnar flaskorna?

Så snälla, nästa gång ni handlar julmust, LÄGG den på rullbandet! :D

Protip 2: Lägg dem på längden och inte på bredden. Lägger ni dem på bredden så kommer de bara att rulla, och inte röra sig framåt..!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommit hem efter ännu en slitsam dag bakom en kassa, och jag måste säga att jag är så EXTREMT TRÖTT PÅ DE SOM STÄLLER JULMUSTEN PÅ RULLBANDET.

Honestly. Jag ser så många flaskor med julmust välta varje dag på rullbanden, kan folk inte begripa att de inte kommer att hålla balansen när rullbandet börjar röra på sig? Vill de ha en explosion när de öppnar flaskorna?

Protip 2: Lägg dem på längden och inte på bredden. Lägger ni dem på bredden så kommer de bara att rulla, och inte röra sig framåt..!

Med tanke på dina inlägg i 50-örestråden måste jag bara säga att det låter som du inte är särskilt förtjust i ditt jobb. Arbetsskadad? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på dina inlägg i 50-örestråden måste jag bara säga att det låter som du inte är särskilt förtjust i ditt jobb. Arbetsskadad? :D

Äsch, gilla är ett så starkt ord.

Det är ett kul jobb, med rätt människor. Trevliga människor som svarar ordentligt och som är lite glada... Eller, glada behöver de inte vara, så länge de inte är genomsura.

Det jobbigaste av allt är när man ställer en fråga och kunden inte ens bryr sig om att svara, sådana personer tar heller oftast inte ögonkontakt heller, utan stirrar bara ner på sina varor eller på pengarna, känns som de gör allt för att slippa se eller prata med en.

Så undrar folk ibland varför folk i kassan är sura, det är inte lätt att se glad ut och hälsa hjärtligt på varenda människa när en del är rena skithögarna tillbaka. Fy!

Edit: Ja, det var mina åsikter det.. Siana har kanske helt andra. :wub:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, gilla är ett så starkt ord.

Det är ett kul jobb, med rätt människor. Trevliga människor som svarar ordentligt och som är lite glada... Eller, glada behöver de inte vara, så länge de inte är genomsura.

Det jobbigaste av allt är när man ställer en fråga och kunden inte ens bryr sig om att svara, sådana personer tar heller oftast inte ögonkontakt heller, utan stirrar bara ner på sina varor eller på pengarna, känns som de gör allt för att slippa se eller prata med en.

Så undrar folk ibland varför folk i kassan är sura, det är inte lätt att se glad ut och hälsa hjärtligt på varenda människa när en del är rena skithögarna tillbaka. Fy!

Edit: Ja, det var mina åsikter det.. Siana har kanske helt andra. :wub:

Jag har ju förståss ingen erfarenhet av jobb bakom disk, men jag kan tänka mig att det kan kännas monotont och tröttsamt. Men jag tänker mig också att man inte ska förvänta sig allt för mycket, det jag reagerade på med Sianas inlägg. Folk gör fel och kommer fortsätta göra det. Jag kommer nog förresten vara en dumfan och fortsätta ställa julmusten så den välter. :D History will teach us (me) nothing.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, alltså, efter en lång dag så tröttnar man på de som gör samma misstag hela tiden. Just nu innan julhelgen så har jag fått en massa tider och det är sjukt mycket folk hela tiden, det är därför jag har babblat (läs: klagat) extra mycket om jobbet.

Förövrigt så gillar jag egentligen inte mitt jobb. Det är ju bara ett extraknäck och jag gör det enbart för pengarna. Att få ett extraknäck man älskar är inte direkt enkelt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan till din glädje, Siana, berätta att jag förstod detta i mycket tidig ålder och inte bara lägger ned flaskorna på bandet, utan jag lägger dem även vågrätt med bandets riktning så de inte rullar runt som stockar. yes_645834_0.gif

Aha, extraknäck. Trodde det var mer permanent jobb. ;)

Förresten kom jag att tänka på att för det mesta så köpes julmusten här in i läskback istället, så i alla fall i år har ingen sådan välts på rullbandet. :D

Duktiga! Kan inte fler som ni komma och handla hos mig istället?! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill klaga på en kärring som gick fram till en kille(~17) som stog och sjöng/spelade gitarr på stan för nån dag sen. Hon gick fram och skrek argt "DU MÅSTE SJUNGA HÖGRE MAN HÖR JU INTE DIG!!" "SJUNG HÖGRE NU!" för att sen gå där ifrån utan att ge nån peng.

Srsly, orka gå fram o skrika aggressivt och vara otrevlig när nån fixxar julstämmning.

kärringjävel..

:rant:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, jag ställer alltid flaskorna. Ibland hålls de stående - ibland inte. Tror det har att göra med vilken lvl kassapersonalen har. :wub:

---------

Idag vill jag klaga på det lustiga fenomenet låtsasrikedom. Det är relativt vanligt i vår sorgliga värld av kändishets, dokusåpor, parishiltons, blondinbellas och utseendefixeringar att helt vanliga medelsvenssons, och inte sällan hedersamt arbetarklassfolk, köper lyx (kläder, accessoarer, smycken, hästar, prylar, operationer, elektronik, resor, bilar etc. etc.) som de EGENTLIGEN inte har råd med i sin strävan att framstå som förmögen lågadel. Det är absolut inget fel att unna sig något fint då och då men när det sker kontinuerligt och när illusionen av överflöd betalas med lånade pengar, när man äter palsternackor och blodpudding till middag fem gånger i veckan och när mor i huset måste sära på benen för att få ihop hyran - DÅ finns det skäl att tala om problem. Jag kan väl inte påstå att beteendet "irriterar" mig men det är ett dumt beteende hursomhelst. Kom ner på jorden!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag vill jag klaga på det lustiga fenomenet låtsasrikedom. Det är relativt vanligt i vår sorgliga värld av kändishets, dokusåpor, parishiltons, blondinbellas och utseendefixeringar att helt vanliga medelsvenssons, och inte sällan hedersamt arbetarklassfolk, köper lyx (kläder, accessoarer, smycken, hästar, prylar, operationer, elektronik, resor, bilar etc. etc.) som de EGENTLIGEN inte har råd med i sin strävan att framstå som förmögen lågadel. Det är absolut inget fel att unna sig något fint då och då men när det sker kontinuerligt och när illusionen av överflöd betalas med lånade pengar, när man äter palsternackor och blodpudding till middag fem gånger i veckan och när mor i huset måste sära på benen för att få ihop hyran - DÅ finns det skäl att tala om problem. Jag kan väl inte påstå att beteendet "irriterar" mig men det är ett dumt beteende hursomhelst. Kom ner på jorden!

Håller faktiskt med om det där, verkar väldigt poppis att leva över sina tillgångar. Därför kan jag ibland ha svårt att känna sympati med folk som lånat upp sig och sitter i trassel i och med den rådande situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, jag ställer alltid flaskorna. Ibland hålls de stående - ibland inte. Tror det har att göra med vilken lvl kassapersonalen har. :)

Jag ser det som en utmaning om drickan skall hållas eller ej. Oftast håller den! Gör detta speciellt när mina kompisar säger åt mig att lägga den men det klarar alltid det i stående possition :)

Men fyfan! Har ont i ögonen utan helvete, tror det är den förbannade färgren på forument, det starka röda med det väldigt ljuda högst upp i inläggen!

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor