Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Jag har inte träffat Blondinbella irl, vilket jag inte tror att många av er har heller.

Alla jag känner som faktiskt har träffat henne har beskrivit henne som så korkad så det är komiskt. Det enda hon pratar om är bloggar. Är det inte hennes egen blogg hon pratar om så försöker hon få alla andra att starta en med bloggcoacher osv. Verkar inte vara en så mångsidig människa.

Fast jag tror hon kan må bra av att ta en liten paus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Jag ska inte säga att jag är den som kollar på TV (alls), men när jag väl gör det brukar/brukade jag slå på History Channel. Men när jag nu gjorde det idag så blev jag lite besviken över kanalens utveckling. Den knäckebrödstorra sakligheten och stramt tilltagna humorn som troget genomsyrade i stort sett varje dokumentär var som bortblåst. Vad var det för något nu då? Jo, samtidsenliga och hurtiga reportrar i tuffa kameravinklar med blogtechno!?

Vad var det för fel på långdragna och omsorgsfullt producerade genomgångar av historiska krig? Var var flanellberkeleyprofessorn i dagens program?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska inte säga att jag är den som kollar på TV (alls), men när jag väl gör det brukar/brukade jag slå på History Channel. Men när jag nu gjorde det idag så blev jag lite besviken över kanalens utveckling. Den knäckebrödstorra sakligheten och stramt tilltagna humorn som troget genomsyrade i stort sett varje dokumentär var som bortblåst. Vad var det för något nu då? Jo, samtidsenliga och hurtiga reportrar i tuffa kameravinklar med blogtechno!?

Vad var det för fel på långdragna och omsorgsfullt producerade genomgångar av historiska krig? Var var flanellberkeleyprofessorn i dagens program?

W0rd. Jag såg ett program på HC som handlade om hur romerna, tror jag, gjorde för att ta sig över försvarsmurar med hjälp av trätorn, hur de byggde dem, etc. Relevant, ja, men inte precis historia i sig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man går i gallerior och flyter med stömen av människor, men helt plötsligt är det några som går jättelångsamt och man kan inte komma förbi och blir skitstressad.

Pojkar på gymmet som pratar om hur jättemycket en annan person kan lyfta i bänkpress. Pojkar på gymmet som pratar och jämför muskler med varandra "Du har ganska stor sån, fast min är bredare framifrån".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag efter fem timmars hjärnknullning i Svenska B-nationella rullade jag och en annan 2517 varv på en blivande generator till projektarbetet, då gick koppartråden av. Jag drog på Joy Division och vandrade hem.

Disorder då eller? :whistling:

När man går i gallerior och flyter med stömen av människor, men helt plötsligt är det några som går jättelångsamt och man kan inte komma förbi och blir skitstressad.

Det där kan vara störande från båda parter. Om jag till exempel stannar för att titta på något känner jag genast hur jag är i vägen för allt och alla. Fort ska det gå. Å andra sidan har jag nästan gått in i folk som stannat framför mig ibland. Det är nästan så man får införa en långsam och en snabb fil i varuhusen, så kan man välja efter sinnesstämning. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kvinnan som spelar dragspel utanför Hemköp i Linköping. Eller nej, jag har absolut inget mot henne, men det är det hon spelar som irriterar mig. Tänk er en sju-åtta sekunder lång slinga som går om och om och om och om och om igen hela jädrans dagen! Alltså, står man och spelar dragspel en hel dag så borde man väl ganska enkelt kunna lära sig något nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kvinnan som spelar dragspel utanför Hemköp i Linköping. Eller nej, jag har absolut inget mot henne, men det är det hon spelar som irriterar mig. Tänk er en sju-åtta sekunder lång slinga som går om och om och om och om och om igen hela jädrans dagen! Alltså, står man och spelar dragspel en hel dag så borde man väl ganska enkelt kunna lära sig något nytt?

Men hon lär ju inte få några pengar då hon nöter felton efter felton?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Irriterar mig på alla dessa tv-program om s.k. "paranormala" fenomen som visas jämt och ständigt. Själva utformningen är under all kritik, istället för att försöka hitta naturliga förklaringar till "oförklarliga" företeelser utgår man i programmen omedelbart ifån att det är spöken, andar och övriga tveksamheter som är orsaken till det som inträffar. Jag säger inte att det inte möjligtvis finns något som vi inte känner till men utgångspunkten borde alltid vara att först försöka hitta naturliga och logiska förklaringar. En grupp som särskilt irriterar mig är alla bondfångar-"medier" som med cold reading svindlar godtrogna och naiva, och inte sällan sörjande, människor att tro på fantasierna. ><

Länk till kommentar
Dela på andra sidor