Jump to content

Klagomuren

darkjak
 Share

Recommended Posts

Jämnåriga som har helgjobb och klagar på att det är jobbigt (no pun intended). Alltså vafasen!? rant_835417_0.gif

Helt rätt beteende imo. Jobb är jobbigt.

Folk som snackar i mobiltelefon hela bussresan. JÄVLIGT högljudt, jobbigt skitsnack och så jävla tråkigt skratt varje minut. Blir bara irriterad när man försöker ta det lungt dom där 20 minuterna.

Ah, ytterligare en orsak att inte åka buss.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umberto är höger, då gillar man inte kollektivet och bryr sig inte om miljön ifall det inskränker på folks frihet eller våra västerländska levnadssätt. Så mycket dumheter som du har skrivit här i politiska sammanhang här Umberto så trodde jag faktiskt att du var seriös när du tyckte att finnarna skulle få friare vapenlagar för att skydda sig mot skolmassakrer. Det är ju seriöst tal om det på vissa håll i USA...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

skulle du inte åka buss även om det var gratis? :)

Haha, nej. Då skulle det ju bli ännu värre än vad det redan är. Bussarna skulle vara proppfulla och andelen drägg, fyllon, ungar och lösdrivande WT-folk skulle öka ytterligare.

Vidare kan det naturligtvis aldrig bli gratis eftersom någon alltid skulle vara tvungen att betala kalaset.

Och denne "någon" är skattebetalarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk på tunnelbanan som reser sig upp lång tid innan tåget har stannat är ganska irriterande. Det är ingen trängsel alls och även fast man själv aviserar att man ska av genom att stå vid dörren så ska de fortfarande in framför en.

Rusningstider är heller inte så skojjiga. Jag får ingen panikkänsla, nej mer åt frustrationshållet. Man vill bara plöja ner alla människor så att det blir lite mer yta att röra sig på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt rätt beteende imo. Jobb är jobbigt.

Men dra något gammalt över dig! Är man studerande har ett jobb bara för att få lite extra klirr i kassan (känner ingen som extrajobbar för att h*n måste) så ska man fasen inte gå och gnälla! rant_835417_0.gif

Gnäll och klag är förresten bland det värsta jag vet, speciellt när det är över något som man faktiskt tjänar något på, såsom ovanstående exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men dra något gammalt över dig! Är man studerande har ett jobb bara för att få lite extra klirr i kassan (känner ingen som extrajobbar för att h*n måste) så ska man fasen inte gå och gnälla! rant_835417_0.gif

Gnäll och klag är förresten bland det värsta jag vet, speciellt när det är över något som man faktiskt tjänar något på, såsom ovanstående exempel.

Antagligen är de stolta över att de har jobb och vill gärna berätta att de sliter. De vill känna sig duktiga och att du ska svara "ah shiet, det där verkar skitjobbigt asså... fattar inte att du orkar med".

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antagligen är de stolta över att de har jobb och vill gärna berätta att de sliter. De vill känna sig duktiga och att du ska svara "ah shiet, det där verkar skitjobbigt asså... fattar inte att du orkar med".

Jo, men i sådana fall är det ändå "helt okej". Det jag pratar är folk som säger "Asså jag pallar fan inte att jobba på lördag!" eller "Jobb på lördag, orkar inte" :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu skriver du rena dumheter. Bara för att man tjänar på att göra något (oavsett om det är att jobba, utbilda sig, städa lägenheten eller vad som helst) betyder det inte att man måste/ska sluta klaga. Du tänker på fel sätt; dina vänner (eller vad de var) jobbar ju knappast för själva jobbets skull, de jobbar för lönen och då har de full rätt att klaga och gnälla över arbetsprestationen. Jobb suger. yes_1021002_0.gif

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är ju grejen den också att helgjobb för 18-åriga studenter osv är bland de absolut värsta man kan ha. Oftast blir man behandlad som skit, man för oftast göra det den där konstiga killen på lagret som brukar äta sitt snor skulle fått göra om han var där och minsta lilla fel de gör så hotar de med att kicka en.

Jag håller med Umberto, helt rätt inställning att de klagar. De HAR anledning att klaga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kommer jag och väger upp. Jag tycker det är svinskoj att jobba, och jag får göra precis samma saker som personalen som jobbat där i tjugo år får göra.

Blir glad varje gång de ringer och frågar om jag kan jobba ett pass under lördagen. :)

Eller nej, nu klagade jag ju inte- *Byter tråd*

Tur, har du! En gammal klasskamrat blev kickad från sitt helgjobb för att hon rökte, på parkeringen - PÅ LUNCHEN. "Nee, men asså det ser ju illa ut så vi vill nog inte ha dig arbetandes här tyyp lix".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kommer jag och väger upp. Jag tycker det är svinskoj att jobba, och jag får göra precis samma saker som personalen som jobbat där i tjugo år får göra.

Blir glad varje gång de ringer och frågar om jag kan jobba ett pass under lördagen. :)

Nu beror det ju på vad det är för jobb vi snackar om. Har man ett jobb man trivs med så spelar det ingen roll om man jobbar två timmar eller fyrtio timmar i veckan. Nu är det en minoritet som har ett jobb som dom är 100% nöjd med. För det kan vara så att man har ett bra jobb som man tycker om och det är en bra lön, men sen är det en person på arbetet som drar ner alltihop och det är såklart denna personen som man kommer sitta och beklaga sig över när man snackar om sitt jobb.

Själv jobbar jag på ett värdelöst jobb, skitlåg lön, tråkiga arbetskamrater, urusla arbetstider, tråkiga jobbuppgifter osv. Nu bryr jag mig inte om detta och klagar inte heller på det. Man får ju se det goda i allt.

"värdelöst jobb", jovars, men jag får ju lön för slitet. "skitlåg lön", kan hända. Alla vill ha 10.000:- i månaden vart man än är. sålänge man överlever och har pengar över till annat så. "tråkiga arbetskamrater", jo, det blir lätt så om man hamnar bland dom äldre och tråkiga. Men vad gör det när det finns så mycket annat trevligt folk och kompisar som jobbar på samma ställe om än inte på samma avdelning. "urusla arbetstider", visst, det dödar allt som heter socialt liv men jag slipper dra mig upp vid sex på morgonen då jag är jävligt morgontrött. "tråkiga jobbuppgifter", det är jävligt monotomt att stå och göra samma sak dag ut och dag in, men detta tycker såklart alla, oavsätt niché.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, jag tycker inte riktigt att man kan jämföra ett fast jobb/helgjobb med att vara inhoppare. Som inhoppare hinner jobbet oftast inte bli lika monotont som om man skulle gå till jobbet varje dag/helg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nu har det gått för långt. Jag är trött på dem här jävla mobbarna som finns på min skola. Fick veta att dem här fittungarna (som går i ettan) har gett sig på skolans hetaste tjej. Lagt upp bilder och skrivit skit om henne. Fyfan vad sånt här äcklar mig. Hatar dem. Hatar dem verkligen. Om jag får veta vilka det är så ska dem få lära sig en läxa.

Alltså jag förstår inte varför folk gör sånt här? speciellt i gymnasiet. Snälla nån, mobbning är sååå dagis. Är rätt så säker på att dem här tjejerna (?) gör de här för att dem är avundsjuka. De var väl antagligen "de snyggaste fjortisarna" i högstadiet och nu när dem kom till gymnasiet så hamnade dem längst ner på på listan.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor