StellHell Skrivet 19 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2008 Behandlas de som vanligt folk då? Nej, de behandlas som blattar och thats what they are and will always be ifall folk inte ändrar sin attityd... Varför skulle man? Jag är svensk när jag står i kö, blatte när jag tränger mig före. Jag är svensk när jag är bra, blatte när jag är dålig. Jag är svensk när jag betalar skatt, blatte när jag jobbar svart. Jag är svensk när jag är bra, blatte när jag är dålig. Zlatan är svensk på fotbollsplan, men blatte i rosengård. Han är svensk när han är bra, blatte när han är dålig. Ludmila är svensk när hon springer snabbt, blatte när hon är dopad. Hon är svensk när hon är bra, blatte när hon är dålig. Jag är svensk när jag bor på Södermalm och ofta syns med svenskar. Jag är blatte när jag bor i Södertälje och ofta syns med blattar. Jag är bra när jag är svensk, dålig när jag är blatte. Jag är svensk när jag är bra, blatte när jag är dålig. Jag var svensk när jag var den snälla blatten på skolan i lågstadiet. Jag var svensk när jag var bra, blatte när jag var dålig. Jag var blatte när det blev bråk trots att jag inte jag slog det första slaget. Jag var svensk när jag var bra, blatte när jag var dålig. Jag är svensk när jag gör som staten vill och litar på allt dom säger. Jag är en otacksam blatte som kommit till Sverige och snor alla jobb och tjejer. Jag är svensk om jag har digitalbox, blatte om jag har parabol. Jag är svensk när jag är bra, blatte när jag är dålig. Jag är svensk om jag har anklagats för terrorism och sitter fängslad. Jag är svensk om jag är utomlands, blatte när jag är i Sverige. Jag är svensk om nåt hänt mig utomlands och media kan prata om ”svensken”. Jag är svensk om jag är utomlands, blatte när jag är i Sverige. Jag är svensk när jag är bra, blatte när jag är dålig. Jag ser själv ordet blatte som ett aningen mer laddat ord än jävla idiot, PK-mässigt. Den "dåliga" invandraren, det sura äpplet är blatten. Samtidigt som det svenska sura äpplet är den jävla idioten. Blattar förekommer också enbart bland andrahandsinvandrare, alltså som har invandrarföräldrar men som själv är födda i sverige eller kommit till sverige i låg ålder och levt ett sk. svenssonliv från lågstadiet. Blatten bygger upp sitt livsverk genom andra och framförallt helsvenskars ilska. Scenarioexempel; Olle tränger sig före Pelle. Pelle blir förbannad och skriker "Vafan håller du på med din jävla idiot?!" till Olle. Mohammed tränger sig före Pelle. Pelle blir förbannad och skriker "Vafan håller du på med din jävla blatte?!" till Mohammed. PKPKPKPKPKFLAAAAMINGAAAHHPKPKPKPKPK!1111 undanbedes då jag inte bryr mig ett skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2008 Jag vill kastrera folk som använder följande ord seriöst: - Lärre (läsk) - Chirre (chips) - Hink(a) (sprit/dricka sprit) - Pompa (pommes frites) - Bärs/bira (öl) - Dolce (klassigt) - Ferre/fecke (fest) - Götar (tjejer) - Skumpa (champagne) osv. osv. osv. Stockholmsslang är vackert ibland men oftast .. nej. Det där är inte specifikt stockholm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 19 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2008 Det där är inte specifikt stockholm. w0rd. Lärre och Chirre har jag dock aldrig hört och det låter förövrigt jävligt fult. Sen kan det ju va så att jag inte dricker läsk eller äter chips längre, mer eller mindre iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 19 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2008 Jag är så jävla trött på alla griniga sura och uppkäftiga busschaförer! Skulle åka buss idag med min mamma. Visade mitt busskort och gick en bit när han plötsligt stanna mig och sa "nej, ditt kort måste fyllas på" och räkte fram en penna. Då frågade jag "men om jag ska uppgradera mitt kort till ett +kort (så man kan åka efter 7 och på helgen) och har hört att man inte ska skriva något på kortet om man ska byta in det. Då svara han skit surt "ska du med bussen eller inte?!", hade lust att skälla ut grisen. Ställde en simpel fråga på ett snällt sett, och får en otrevlig on tillbaka. Fyfan vad jag hatar sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2008 Jag vill kastrera folk som använder följande ord seriöst: - Bärs/bira (öl) osv. osv. osv. Stockholmsslang är vackert ibland men oftast .. nej. Han hade tydligen gjort värsta komplotten för han bjöd ut mig på några bärs igår /.../ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2008 Jag har inte sagt att jag slipper undan kastreringen. Rätt ska vara rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2008 w0rd. Lärre och Chirre har jag dock aldrig hört och det låter förövrigt jävligt fult. Sen kan det ju va så att jag inte dricker läsk eller äter chips längre, mer eller mindre iaf. Lerre, chirre, dirre (dipp), wirre (whiskey) används flitigt men oseriöst här nere. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 20 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2008 Folk som skriver: "[mellanslag][skiljetecken]" efter meningar. T.ex "Vad gör du ?" Mellanslaget ska vara EFTER skiljetecknet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2008 Jag har inte sagt att jag slipper undan kastreringen. Rätt ska vara rätt. Ah, då förstår jag. Jag stör mig på folk som säger ordet "frågetecken" i slutet på meningar. "Men assa va inte de den kassaste kvällen ever frågetecken." hörde jag på bussen igår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 20 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2008 Ah, då förstår jag. Jag stör mig på folk som säger ordet "frågetecken" i slutet på meningar. "Men assa va inte de den kassaste kvällen ever frågetecken." hörde jag på bussen igår. Låter ju som att det kommer från fjortistjejer och eftersom deras hjärnkapacitet är begränsad kanske de måste tala om för de andra varje gång det är en fråga för att undvika missförstånd.. Men ja.. Det är verkligen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2008 När man missar den sista bussen på några timmar klockan 22:30 på kvällen, och alla polare förutom två som bor i en by en mil bort gör någonting så man får betala 50kr för nattbuss dit för att sen åka tillbaka in till stan när bussen hem ska gå när man upptäcker att det är fredag och inte lördag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2008 Mig själv, när jag inte kan känna känslor med andra. En väldigt nära väns mor har hamnat på sjukhus pga. en tumör eller något som har gjort henne stum och nästan döv. Och jag kan i princip inte känna någon sympati alls. Ni som känner sympati och empati i allmänhet. TA VARA PÅ DEN. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 21 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2008 Mig själv, när jag inte kan känna känslor med andra. En väldigt nära väns mor har hamnat på sjukhus pga. en tumör eller något som har gjort henne stum och nästan döv. Och jag kan i princip inte känna någon sympati alls. Ni som känner sympati och empati i allmänhet. TA VARA PÅ DEN. När sånt händer mig garvar jag bara. Orka med empati. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2008 När sånt händer mig garvar jag bara. Orka med empati. Skit kul, verkligen. Snoriga horfoster Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rob. Skrivet 21 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2008 (redigerad) När sånt händer mig garvar jag bara. Orka med empati. Du menar att du alltid har skadeglädje, även kopplat till komedi och verklighet? Om nu din mamma skadar sig allvarligt och kommer leva som en grönsak resten av livet, kommer du då stå och trycka upp din skitiga röv i hennes ansikte och skratta skiten ur dig? Nej... Visa lite medkänsla. Redigerad 21 september, 2008 av rob. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2008 Skit kul, verkligen. Snoriga horfoster Men man är ju c00lare om man inte visar empati vettu väl, det är ju han och Darth Vader liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2008 Men man är ju c00lare om man inte visar empati vettu väl, det är ju han och Darth Vader liksom. Jo, för jag gillar ju absolut att inte kunna t.ex. känna glädje med andra. Känna sorg med andra. Jag kan bara sitta och vara en Dr. Phil. Jag var seriös när jag skrev att ni borde ta vara på empatin. Jag förväntar mig inte att du ska förstå mig, då du inte sitter i samma sits som mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2008 Jo, för jag gillar ju absolut att inte kunna t.ex. känna glädje med andra. Känna sorg med andra. Jag kan bara sitta och vara en Dr. Phil. Jag var seriös när jag skrev att ni borde ta vara på empatin. Jag förväntar mig inte att du ska förstå mig, då du inte sitter i samma sits som mig. Det jag skrev, och förmodligen Eudoros också(?), var riktat till det jävla stolpskottet och inte dig, då du var seriös å han..är efterbliven. Jag kan väl sympatisera lite, då jag är helt jävla avdankad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2008 Det jag skrev, och förmodligen Eudoros också(?), var riktat till det jävla stolpskottet och inte dig, då du var seriös å han..är efterbliven. Jag kan väl sympatisera lite, då jag är helt jävla avdankad.. Jag tror han syftade mot mig, med tanke på att han nämnde Darth Vader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2008 Jag tror han syftade mot mig, med tanke på att han nämnde Darth Vader. isf är han också ett snorigt horfoster Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts