Henkibojj Skrivet 5 december, 2015 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2015 Jag vill klaga på att det är snudd på omöjligt att få bra potatis i jättestora kastruller. Vattnet kokar aldrig och i mindre kastruller kan reglera så att de största potatisarna åker i först och därmed kokar längre än de små. Det går inte att göra med stora eftersom det tar sån jäkla tid att få vattnet varmt.Ska koka till 12+ pers och hoppas att det ska funka ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 december, 2015 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2015 Henki vill man ha perfekt potatis måste man ju koka upp vattnet helt innan man lägger i något. Sedan i med de stora först vilka bara försumbart kommer sänka temperaturen om du har mycket vatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 december, 2015 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2015 Vilket gym, vilken backe? Norra entrén öppnar i januari tror jag, du får det kanske bättre då. Vem vet Korsar alltid backen som går förbi helikopterplattan när jag ska till Friskis. Men nu har jag en ny cykel så det är inte lika jävligt längre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 december, 2015 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2015 Henki vill man ha perfekt potatis måste man ju koka upp vattnet helt innan man lägger i något. Sedan i med de stora först vilka bara försumbart kommer sänka temperaturen om du har mycket vatten. Ja, jag har insett att det får bli något sånt nästa gång. Det var så jäkelens mycket potatis att skala så de som lades i först hade varit i värme i 40 minuter längre än de som kom i sist. Men vattnet började aldrig koka trots 1 timme på full värme så samtliga potatisar blev bara värmda under en varierad mängd minuter. Nästan alla potatisar blev perfekta i slutänden men jösses vilken tid det tog, och vilken tur det var att det fungerade.Jag skulle dessutom skala dem, annars är det bara att tvätta och då är det inte mycket skillnad på första och sista potatisen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 december, 2015 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2015 Ja, jag har insett att det får bli något sånt nästa gång. Det var så jäkelens mycket potatis att skala så de som lades i först hade varit i värme i 40 minuter längre än de som kom i sist. Men vattnet började aldrig koka trots 1 timme på full värme så samtliga potatisar blev bara värmda under en varierad mängd minuter. Nästan alla potatisar blev perfekta i slutänden men jösses vilken tid det tog, och vilken tur det var att det fungerade.Jag skulle dessutom skala dem, annars är det bara att tvätta och då är det inte mycket skillnad på första och sista potatisen.Du försökte koka kallvatten alltså? Det går ju sjukt snabbt att kok typ 10L vatten om du kokar en del i vattenkokaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 december, 2015 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2015 Du försökte koka kallvatten alltså? Det går ju sjukt snabbt att kok typ 10L vatten om du kokar en del i vattenkokaren.Bara bottenlitern. Därefter hällde jag i kokande vatten från vattenkokaren, tre eller fyra liter. Det hjälpte inte. Antingen kunde plattan aldrig värma upp det stora kärlet ordentligt eller så hade potatisen en väldigt stark nedkylningskraft som inte gick att stävja trots vattenkokare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 mars, 2016 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2016 Blev riktigt sur idag när jag insåg att min förstärkare är paj på riktigt. Det konstaterades efter jag med höga förhoppningar bytte ut de två glasrörssäkringarna som hade bränt.Ofta tycker jag det är kul att köpa nya prylar men i det här fallet vill jag inte ha något annan än Rotel RA-12, iaf inom rimlig prisklass. Ska kolla reparationspriser imorgon men det lär ju vara ocker på sånt i detta konsumtionssamhälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 mars, 2016 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2016 Blev snabbt påmind av min älskade mamma om att jag är skyldig henne och pappa 10K. Där rök den skatteåterbäringen och den tågluffen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 23 april, 2016 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2016 Det här sög ju. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 maj, 2016 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2016 (redigerad) Mina kompisars kompisar (teknologer) har döpt sin unge till Sinus. Vad i helvete. EDIT: Ouch. Som om det inte var illa nog kom jag just på vad han kommer att kallas i skolan. Stackars jävel. Vilka föräldrar alltså. Redigerad 29 maj, 2016 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 29 maj, 2016 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2016 18 timmar sedan, Henkibojj skrev: Mina kompisars kompisar (teknologer) har döpt sin unge till Sinus. Vad i helvete. EDIT: Ouch. Som om det inte var illa nog kom jag just på vad han kommer att kallas i skolan. Stackars jävel. Vilka föräldrar alltså. Förklara, förstår inte riktigt vad han kommer kallas i skolan enligt dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 maj, 2016 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2016 11 minuter sedan, dibel skrev: Förklara, förstår inte riktigt vad han kommer kallas i skolan enligt dig? Anus, såklart! Har du aldrig varit ung och elak? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 29 maj, 2016 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2016 14 minuter sedan, Henkibojj skrev: Anus, såklart! Har du aldrig varit ung och elak? Funderade på om det var det du menade. Anus eller Fikus. Fast anus rimmar ju inte med Sinus, inga Linus kallas väl för anus? Okej om man hette nåt mer exotiskt, typ Janus, då hade det varit "rätt". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 29 maj, 2016 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2016 (redigerad) Svinus Redigerad 29 maj, 2016 av Mark 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 29 maj, 2016 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2016 Där satt den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 28 september, 2016 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2016 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 2 oktober, 2016 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2016 Vill klaga på TV-kanalen TCM Nordic. Brukar ofta kolla på gammal svartvit amerikansk film under kvällarna då jag besöker min mor, men nu har kanalen helt bytt format och sänder ungefär samma dussinfilmer som vilken annan filmkanal som helst. Ge mig Humphrey Bogart tillbaka eller lägg ner! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 3 oktober, 2016 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2016 17 timmar sedan, Misterwhoopee skrev: Vill klaga på TV-kanalen TCM Nordic. Brukar ofta kolla på gammal svartvit amerikansk film under kvällarna då jag besöker min mor, men nu har kanalen helt bytt format och sänder ungefär samma dussinfilmer som vilken annan filmkanal som helst. Ge mig Humphrey Bogart tillbaka eller lägg ner! Är det sant? Skriv en insändare så det blir ordning på torpet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 oktober, 2016 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2016 Jag förfäras över hur sämst en reklam får vara. "Merci för att du finns" är illa nog i sin direktöversättning, men nu i den senaste reklamen försöker de inte ens att få ihop stavelserna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 3 mars, 2017 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2017 När Spotify fyller ens Discover Weekly-spellista med live-versioner utav låtar man redan har i sina spellistor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts