Mordos Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 lol. För man vill ju verkligen sitta och vänta på att få sin behandling om man har betalat för att få den. Det är som att få sitta och vänta 1,5 timme för en gratis burgare. Det blir inte värt det i slutändan. Men, men. Olika åsikter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Det är som att få sitta och vänta 1,5 timme för en gratis burgare. Det blir inte värt det i slutändan. Men, men. Olika åsikter.Nej, för en hamburgare (mat rent generellt) kan man laga till hemma. Nu vet jag ju inte vad du kollade upp dig för men om du var tvungen att åka till sjukhuset så tror jag att det var värt det i slutänden. Men, men, som sagt så är det olika åsikter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2008 Cykelnazister med sina korrekt placerade hjälmar och välservade cyklar som blir skitsura för att en stackars lantisunge råkar gå på fel sida av cykelbanan trots att hela vägen var tom på andra trafikanter och MÅSTE plinga och grymta innan och under omkörning. Fartkameror som jag i grund och botten faktiskt tycker är en skitbra idé skrämmer livet ur mig eftersom jag blir hispig och tveksam på vilken hastighet det är som egentligen gäller, vilket leder till att jag kör 65 km/h på 90-väg. Folk som tror de ska missa bussen och springer som galningar mot busshållsplatsen trots att det är världens kö och de med svettlackande panna och en rejäl andfåddhet innanför västen ändå får stå och känna sig dumma och lökiga i 30 sekunder innan de kan kliva på bussen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Gamla gubbar som alltid ska stöta på mina tjejkompisar när vi är på krogen. Visst, jag säger inte att jag har ensamrätt på dom men det är väl ändå ganska tydligt att de inte vill nuppa med 40-åriga hårdrockare. Såna här konversationer är inte ovanliga: Gubbe: [meningslös anekdot om någon rockmusiker på 60-talet] .. å då sa Roffe att han skulle in på behandlingshem. Väninna: Jaha, ja. Gubbe: Så [tittar på mig] .. ni är ihop alltså? Jag: Nä. Gubbe: Jasså.. [tittar på väninna] vem är du ihop med då? Väninna: Ingen. Gubbe: INGEN? En söt flicka som du? Väninna: Mhm.. Gubbe: [ger spjuvrigt leende] Jasså, du. Och så fort man försöker plocka upp konversationen man hade innan gubbfan kom in i bilden så försöker dom överrösta en med ett "Så vad jobbar du som?" eller "Det var en fin jacka, var har du fått tag på den?". De adresserar aldrig mig så man vet ju vad tusan de är ute efter. Äckel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Cykelnazister med sina korrekt placerade hjälmar och välservade cyklar som blir skitsura för att en stackars lantisunge råkar gå på fel sida av cykelbanan trots att hela vägen var tom på andra trafikanter och MÅSTE plinga och grymta innan och under omkörning. Ny är jag iofs ingen cykelnasse, men om du skulle cykla lika mycket som t.ex. jag så skulle du också bli irriterad på idioter som inte klarar av att gå i gåbanan. Det är fan inte mycket begärt, plus att det är separata banor av en mycket bra anledning. Vad skulle du tycka om folk började cykla på gångbanor? Men nåt som är värre är fan kärringar som vinglar fram-och-tillbaka över cykelbanan i 0.2 km/h, och sedan sätter hjärtat i halsgropen och skriker "Åh gud!" som om man vore nån fartdåre när man försöker ta sig förbi dem i normalhastighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 (redigerad) Ännu mer anledning att klaga. Det kostar inte ens, då borde de slinka in det fort som tusan och få det gjort. Hade det kostat hade jag kunnat tänkt, "Värt pengarna iaf." Så du klagar alltså på fullaste allvar på sjukvården, för att du fick vänta lite på din tur, som förmodligen inte ens var i närheten av akut? Då min herre, är du en apa. Redigerad 11 september, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Så du klagar alltså på fullaste allvar på sjukvården, för att du fick vänta lite på din tur, som förmodligen inte ens var i närheten av akut? Då min herre, är du en apa. Sveriges sjukvård är ändå riktigt usel. Jag klagar på sjukvården, ja. Och om du inte ser något fel på sjukvården.. Då min herre, är du en apa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Folk som tror de ska missa bussen och springer som galningar mot busshållsplatsen trots att det är världens kö och de med svettlackande panna och en rejäl andfåddhet innanför västen ändå får stå och känna sig dumma och lökiga i 30 sekunder innan de kan kliva på bussen. Åh, håller med. Springa kan man göra om man vet att bussen ska börja rulla iväg vilken sekund som helst, och alla dörrar är stängda, men dom man klart och tydligt ser att det står folk där så.. GÅ! Min mor är en av dessa som springer fast det är kö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Klart det är fel på den. Det är fel på precis allting i världen. Men jag tycker det är fel att gråta blod över att man får vänta på något professionell hjälp och råd osv., som är helt gratis för en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Folk som tror de ska missa bussen och springer som galningar mot busshållsplatsen trots att det är världens kö och de med svettlackande panna och en rejäl andfåddhet innanför västen ändå får stå och känna sig dumma och lökiga i 30 sekunder innan de kan kliva på bussen. Men när ska jag annars få någon motion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Klart det är fel på den. Det är fel på precis allting i världen. Men jag tycker det är fel att gråta blod över att man får vänta på något professionell hjälp och råd osv., som är helt gratis för en. En liten sjukcentral, helt fri (alltså inga som väntar förutom jag) och jag får vänta i 1,5 timme. Värt att gråta blod, helt klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Stör mig på de snygga tjejerna som kommer till gymmet med sina tajta byxor. Går fan inte att gymma när en sån beauty tränar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Stör mig på de snygga tjejerna som kommer till gymmet med sina tajta byxor. Går fan inte att gymma när en sån beauty tränar True, true. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Stör mig på de snygga tjejerna som kommer till gymmet med sina tajta byxor. Går fan inte att gymma när en sån beauty tränar What!? Har ni TJEJER på erat gym? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Ny är jag iofs ingen cykelnasse, men om du skulle cykla lika mycket som t.ex. jag så skulle du också bli irriterad på idioter som inte klarar av att gå i gåbanan. Det är fan inte mycket begärt, plus att det är separata banor av en mycket bra anledning. Vad skulle du tycka om folk började cykla på gångbanor?Jag tror att Kebab menar när man går på högersidan av cykelbanan, där det liksom inte finns någon gångbana. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Gamla gubbar som alltid ska stöta på mina tjejkompisar när vi är på krogen. Visst, jag säger inte att jag har ensamrätt på dom men det är väl ändå ganska tydligt att de inte vill nuppa med 40-åriga hårdrockare. Såna här konversationer är inte ovanliga: Gubbe: [meningslös anekdot om någon rockmusiker på 60-talet] .. å då sa Roffe att han skulle in på behandlingshem. Väninna: Jaha, ja. Gubbe: Så [tittar på mig] .. ni är ihop alltså? Jag: Nä. Gubbe: Jasså.. [tittar på väninna] vem är du ihop med då? Väninna: Ingen. Gubbe: INGEN? En söt flicka som du? Väninna: Mhm.. Gubbe: [ger spjuvrigt leende] Jasså, du. Och så fort man försöker plocka upp konversationen man hade innan gubbfan kom in i bilden så försöker dom överrösta en med ett "Så vad jobbar du som?" eller "Det var en fin jacka, var har du fått tag på den?". De adresserar aldrig mig så man vet ju vad tusan de är ute efter. Äckel. Haha, ja jo. Men lite sympati måste man ändå ha, en vacker dag på 2030-talet sitter man kanske själv där och raggar lammkött. Stör mig på de snygga tjejerna som kommer till gymmet med sina tajta byxor. Går fan inte att gymma när en sån beauty tränar Bl.a. därför finns det gym med dam/herr-avdelningar. Rekommenderas... ---- Jag vill klaga på folk som inte besvarar viktiga PM!! YOU know who YOU are! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Jag har börjat störa mig något enormt på en tjej i min klass. Jag går musiklinjen, och jag undrar hur fasen hon kom in. Hon är musikaliskt efterbliven och trots att gitarr är hennes huvudinstrument så kan hon inte ens ta ett G utan att minst två av strängarna låter 'brrrr'. Hennes sångröst är vidrig också; gäll, falsk och det finns inget speciellt med den alls. Hon vägrar ta emot kritik; en man som trackar ner på henne är fan inte rätt! Sen är hon en sån där extremfeminist som inte ens är feminist längre, utan manshatare. Vad man än säger, och vad man än påstår kan hon vrida och vända på tills hon har fått det klart för sig att man hatar kvinnor. Hon kämpar så jäkla mycket för jämställdheten men eftersom att hon aldrig vidgar sina vyer kommer hon aldrig någonsin förstå att det finns större problem i världen som är viktigare att ta hand om innan man ser till att hennes lön är lika hög som min. Hon ser hellre att hon får sina två tusen mer i månaden så hon kan köpa equipment till sitt band och spela feministiska sånger än att jag ger mellanskillnaden på våra löner till cancerforskning. Vad man än gör om man är kille i min klass så gör man fel enligt henne. Det kan vara något så litet som att man råkar nysa eller hosta, och sekunden efter hör man "Men, skärp dig?! Jag försöker arbeta", men om en tjej bredvid henne råkar nysa henne halvt i ansiktet säger hon bara "Prosit!". Väldigt luddigt inlägg, men jag var tvungen att skriva av mig lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Jag har börjat störa mig något enormt på en tjej i min klass. Jag går musiklinjen, och jag undrar hur fasen hon kom in. Hon är musikaliskt efterbliven och trots att gitarr är hennes huvudinstrument så kan hon inte ens ta ett G utan att minst två av strängarna låter 'brrrr'. Hennes sångröst är vidrig också; gäll, falsk och det finns inget speciellt med den alls. Hon vägrar ta emot kritik; en man som trackar ner på henne är fan inte rätt! Sen är hon en sån där extremfeminist som inte ens är feminist längre, utan manshatare. Vad man än säger, och vad man än påstår kan hon vrida och vända på tills hon har fått det klart för sig att man hatar kvinnor. Hon kämpar så jäkla mycket för jämställdheten men eftersom att hon aldrig vidgar sina vyer kommer hon aldrig någonsin förstå att det finns större problem i världen som är viktigare att ta hand om innan man ser till att hennes lön är lika hög som min. Hon ser hellre att hon får sina två tusen mer i månaden så hon kan köpa equipment till sitt band och spela feministiska sånger än att jag ger mellanskillnaden på våra löner till cancerforskning. Vad man än gör om man är kille i min klass så gör man fel enligt henne. Det kan vara något så litet som att man råkar nysa eller hosta, och sekunden efter hör man "Men, skärp dig?! Jag försöker arbeta", men om en tjej bredvid henne råkar nysa henne halvt i ansiktet säger hon bara "Prosit!". Väldigt luddigt inlägg, men jag var tvungen att skriva av mig lite. Aaah... har en likadan i min klass... liknande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 What!? Har ni TJEJER på erat gym? Norrland alltså... Jag tror att Kebab menar när man går på högersidan av cykelbanan, där det liksom inte finns någon gångbana. Exakt. Jag har börjat störa mig något enormt på en tjej i min klass. Jag går musiklinjen, och jag undrar hur fasen hon kom in. Hon är musikaliskt efterbliven och trots att gitarr är hennes huvudinstrument så kan hon inte ens ta ett G utan att minst två av strängarna låter 'brrrr'. Hennes sångröst är vidrig också; gäll, falsk och det finns inget speciellt med den alls. Hon vägrar ta emot kritik; en man som trackar ner på henne är fan inte rätt! Sen är hon en sån där extremfeminist som inte ens är feminist längre, utan manshatare. Vad man än säger, och vad man än påstår kan hon vrida och vända på tills hon har fått det klart för sig att man hatar kvinnor. Hon kämpar så jäkla mycket för jämställdheten men eftersom att hon aldrig vidgar sina vyer kommer hon aldrig någonsin förstå att det finns större problem i världen som är viktigare att ta hand om innan man ser till att hennes lön är lika hög som min. Hon ser hellre att hon får sina två tusen mer i månaden så hon kan köpa equipment till sitt band och spela feministiska sånger än att jag ger mellanskillnaden på våra löner till cancerforskning. Vad man än gör om man är kille i min klass så gör man fel enligt henne. Det kan vara något så litet som att man råkar nysa eller hosta, och sekunden efter hör man "Men, skärp dig?! Jag försöker arbeta", men om en tjej bredvid henne råkar nysa henne halvt i ansiktet säger hon bara "Prosit!". Väldigt luddigt inlägg, men jag var tvungen att skriva av mig lite. Tyckte det var ett helt glasklart inlägg faktiskt. Och själv skulle jag bara älska att ha en sådan i min klass, den perfekta sortens tjej att gå och irritera hela dagarna. För att förklara vad jag menar så kan jag berätta att jag är som så att istället för att gå och störa mig på en sådan människa (som man egentligen kanske borde) så vänder jag det till något "positivt" genom att låta henne få veta vad jag tycker och tänker om henne/småtrolla lite och på så sätt få ut lite njutning utav det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Norrland alltså... Dina fördomar mot Norrland finner verkligen inga gränser! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts