Siana Skrivet 5 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2013 Fullkomligt meningslöst att leka med tanken... men om man år 2009 fick nys om Bitcoins och investerade den inte helt orimliga summan 3-4000 kronor, och idag lyckades sälja rubbet i den nuvarande kursen skulle man vara god för över 100 miljoner skattade kronor. Läste du om samma snubbe eller? Han skjöt in några hundra dollar år 2009 och glömde av dem. Nu är han miljonär. Själv satt jag faktiskt på Bitcoins innan den senaste explosionen, men inte särskilt mycket. När jag fick dem var de värda cirka 80 spänn och när jag inkasserade dem var de värda 600 eller så. Bättre än inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2013 (redigerad) Läste du om samma snubbe eller? Han skjöt in några hundra dollar år 2009 och glömde av dem. Nu är han miljonär. Jo, bland annat, han pyntade 25 dollar och sålde en femtedel för ett tag sedan för 177200 dollar. Totalt värde på det han köpte från början är 1.25 miljoner dollar idag... Redigerad 6 november, 2013 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2013 Folk som använder sig av "tho" och "doe" på internet. Fy fan vad äckligt det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2013 (redigerad) Fann den här via en slumpad googling, så jag vet inte hur stor grej det egentligen är. Men sidan i sig är ganska puckad. http://www.femalemarketplace.se/start.html "I Sverige ägs flertalet företag av män och knappt 30 % ägs av kvinnor. Vi tycker att det finns anledning att ändra på dessa proportioner och har därför startat en gemensam marknadsföringsplats för varor och tjänster från företag som ägs/drivs av kvinnor." Yes, mer jämnställt i ledarpositioner är säkert nice, men: 1. Om nu fler personer valde att handla av företag som drivs av kvinnor - varför skulle det leda till att kvinnor börjar driva fler företag överlag? 2. Vad får dem att tro att en VD:s kön över huvud taget påverkar en konsuments val före köp? Redigerad 21 november, 2013 av Kebab 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 28 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2013 Jo, bland annat, han pyntade 25 dollar och sålde en femtedel för ett tag sedan för 177200 dollar. Totalt värde på det han köpte från början är 1.25 miljoner dollar idag... Oooch så gick det från $250 till $1100... reggade och donade med allt för att stoppa in 20k men fick kalla fötter. DASE! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2013 Oooch så gick det från $250 till $1100... reggade och donade med allt för att stoppa in 20k men fick kalla fötter. DASE! Får bara mer och mer ångest när jag hör hur mycket Bitcoin stiger. Så fort nästa lön trillar in ska jag fan skjuta in lite pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 28 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2013 Får bara mer och mer ångest när jag hör hur mycket Bitcoin stiger. Så fort nästa lön trillar in ska jag fan skjuta in lite pengar. Kommer ju krasha någon gång också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2013 Kommer ju krasha någon gång också... I det korta loppet, d v s något år kanske, är det fullt möjligt att det kraschar. Men i det långa loppet tror jag att Bitcoins kommer att fortsätta stiga. Självklart kan man omöjligen veta säkert och man borde inte skjuta in mer pengar än vad man kan förlora. Jag ska bara lägga in en 2-3 tusen till en början. Går det åt skogen är det en överkomlig summa att bli av med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 29 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2013 Vill klaga på att Firefox flyttade på x-knappen i ctrl+F-sökfältet från vänster till höger för inte så länge sedan. Jag gillar inte förändring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 30 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2013 Jag vill klaga på Family guy för att dom valde att döda Brian och byta ut honom med en annan hund. Brian var en av mina famoriter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 30 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2013 Idag genomgick jag utbildningen 'kallt vatten', och ni kan ju gissa vad det innebar. Att bada vintertid är Djävulens påfund, det var det vidrigaste jag har gjort i hela mitt liv och jag kommer aldrig att göra om det. Kommer nog inte ens bada i Sverige igen, någonsin. Om det inte blir isvak i Arvidsjaur i februari, så klart. Hehe. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 30 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2013 Om det inte blir isvak i Arvidsjaur i februari, så klart. Hehe. Du är välkommen! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 30 november, 2013 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2013 (redigerad) 2013-11-29 at 10:14, Siana skrev: Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2013 Motsatsen verkar faktiskt troligare. Dvs att det kommer att vara högt den närmaste framtiden men riskerar att krascha efter det. Anledningen är att det är Kina som fått Bitcoin att skjuta i höjden (bästa sättet att föra ut pengar från landet), men om Kina öppnar upp sig mer mot resten av världen (vilket är trenden) så kan allt det försvinna. Bra skrivet om det hela Fast Bitcoins steg rätt bra även utan Kinas hjälp så jag står faktiskt kvar vid vad jag skrev. Men varför spekulera, är bara att gräva fram dessa inlägg om något år och se vem som får ställa sig i skamvrån Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 21 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2013 Köpte rostbiff igår och glömde lägga in den i kylen. Fick slänga hela paketet idag... Fyfan alltså, jag behövde inte det här 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 27 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2013 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 27 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2013 Damlandslaget och Aftonbladet. Helvete vad gnälliga de är, börjar nästan hoppas på att det går åt helvete för dem i dam-VM 2015. Varför då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 27 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2013 Varför då? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/article18086828.ab https://twitter.com/search?q=Zlatan&src=tren bland annat, skulle jag gissa på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 27 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2013 http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/article18086828.ab https://twitter.com/search?q=Zlatan&src=tren bland annat, skulle jag gissa på. Jo, precis, är förstås intresserad av vad Dusse har att säga om saken då han verkar hålla med Zlatan... och vad ni andra tycker, förstås, vad tycker du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 27 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2013 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts